مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )
مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )
فرمت فایل دانلودی: .docx فرمت فایل اصلی: docx تعداد صفحات: 25 حجم فایل: 113 کیلوبایت قیمت: 4500 تومان
توضیحات: تحقیق رشته علوم تربیتی با موضوع تاثیر آگاهی های فراشناختی از راهبردهای خواندن در پیشرفت تحصیلی دختران پایه متوسطه و راهنمایی، در قالب فایل Word و در حجم 25 صفحه.
بخشی از متن: در چند دهه اخیر مطالعه ی فراشناخت و تأثیر آن در انجام دادن تکالیف متفاوت مدرسه مورد توجه پژوهشگران واقع شده است. پیشرفت تحصیلی نه تنها به دانش پایه افراد بستگی دارد بلکه به عوامل دیگری نظیر آگاهی از راهبردهای گوناگون یادگیری، چگونگی بهره گیری از این دانش، طی انجام دادن تکالیف نیز مربوط می شود (فولاد چنگ،1384) با رشد و گسترش نظام شناختی در انسان مجموعه ای از فرایندهای شناختی و نظارتی شکل می گیرد که موجب کارآرایی، انعطاف پذیری حافظه و یادگیری هدفمند و آگاهانه می شود. به عبارت دیگر مهارت های فراشناختی ، آگاهی دهنده عمل می کنند که در طی یادگیری و پردازش اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند و نیز جریان این پردازش را تسهیل می کنند. به طور کلی کیفیت حافظه و یادگیری به فراشناخت وابسته است. (کدیور، 1383)
سؤالات تحقیق: سؤال کلی آیا بین آگاهی فراشناختی از راهبردهای خواندن و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟ سؤالات جزئی 1) آیا بین پردازش فراشناختی در حل مسئله و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟ 2) آیا بین آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری دانش آموزان هم بستگی وجود دارد؟ 3) آیا بین آموزش فراشناختی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد؟
فرضیه های تحقیق: 1) بین آگاهی فراشناختی از راهبردهای خواندن و پیشرفت تحصیلی وجود دارد. 2) بین پردازش فراشناختی در حل مسئله و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد. 3) بین آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی و افزایش یادگیری هم بستگی وجود دارد. 4) بین آموزش فراشناختی و پیشرفت تحصیلی رابطه وجود دارد.
فهرست مطالب: فصل اول مقدمه ضرور ت و اهمیت تحقیق اهداف تحقیق سؤالات تحقیق فرضیه های تحقیق تعاریف عملیاتی فصل دوم مبانی تئوریک (منابع انسانی و کتابخانه ای) فراشناخت راهبردهای فراشناختی اهمیت فراشناخت در آموزش فصل سوم جامعه آماری تعداد نمونه و روش نمونه گیری ابزار جمع آوری اطلاعات روش های آماری فصل چهارم تحلیل آماری یافته ها فصل پنجم نتیجه گیری فهرست منابع