مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

دانلود فایل پاورپوینت شناخت و کاربرد شیرهای آتش نشانی (هیدرانت)

پاورپوینت شناخت و کاربرد شیرهای آتش نشانی(هیدرانت)
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 15
فرمت فایل pptx
حجم فایل 3906 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80
پاورپوینت شناخت و کاربرد شیرهای آتش نشانی (هیدرانت)

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

پاورپوینت شناخت و کاربرد شیرهای آتش نشانی(هیدرانت) دارای 80اسلاید

مقدمه

سازمانهای آتش نشانی و خدمات ایمنی برای انجام وظیفه خطیر خود به ابزار ها و تجهیزات متعددی مانند انواع خودروهای عملیاتی و پوشش مخصوص ضدحریق نیاز دارند. در این میان برخی تجهیزات نقشی پایه ای دارند که از مهمترین آنها باید به شیر آتش نشانی اشاره کرد.

پژوهش های علمی و تجربیات عملی نشان داده یکدستگاه شیر آتش نشانی در شهر یا مناطق صنعتی خطرآفرین می تواند عملکردی بهتر از خودروی آتش نشانی داشته باشد.این در حالی است که هزینه خرید و نصب شیر در مقایسه با هزینه هایی که برای خرید و نگهداری خودرو انجام شود،بسیار اندک است.علاوه بر این،شیر آتش نشانی سوای بازدیدهای منظم برای اطمینان از سالم و بی نقص بودن آن چندان نیاز به مراقبت دائمی ندارد.از همین رو ضرورت دارد تا اهمیت شیر آتش نشانی،این وسیله کوچک اما با کارایی بالا برای جامعه آتش نشانان کشور و همچنین کارشناسان و مدیران شهری بازگو گردد.

عناوین:

§الف)تعریف و مشخصات شیر آتش نشانی §ب)نحوه استفاده و نگهداری از شیر ایستاده آتش نشانی §پ)تعریف مشخصات فنی شیر ایستاده آتش نشانی §ث)مشخصات فنی نصب شیر ایستاده آتش نشانی §امید است این جزوه مورد بهره برداری آتش نشانان محترم قرار بگیرد. §



دانلود فایل نحوه ی لذت بخش کردن تاریخ برای خود ودانش آموزان

اقدام پژوهی چگونه ساعت تاریخ را برای خود و دانش‌آموزانم لذت بخش ساختم؟
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 6
فرمت فایل docx
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
نحوه ی لذت بخش کردن تاریخ برای خود ودانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

اقدام پژوهی چگونه ساعت تاریخ را برای خود و دانش‌آموزانم لذت بخش ساختم؟

فهرست مطالب

چکیده. 2

مقدمه:. 3

بیان مسئله:. 5

گردآوری شواهد 1. 6

هدف های کلی درس تاریخ در دوره متوسطه. 7

الف) هدف های شناختی. 7

هدف های درسی در پایه دوم متوسطه. 9

ج) هدف های مهارتی. 10

هدف های درسی در پایه سوم متوسطه. 11

ج) هدف های مهارتی. 12

1.توانایی نسبی برای تجزیه و تحلیل رویدادهای مهم تاریخی قرن های جدید و دوره معاصر و اوضاع کنونی جهان؛. 12

1- تعریف و تبیین واژه‌های کلیدی:. 13

2- روش گردآوری اطلاعات:. 13

3- اقدام راه حل پیشنهادی. 17

4- ارزیابی نتایج گرداوری شواهد2:. 21

برخی از اظهارنظرها به عنوان نمونه:. 22

بیان محدودیتها. 24

ارائه پیشنهادات. 25

منابع و پیشینه‌های مورد استفاده. 26

چکیده

از زمانی که به تدریس درس تاریخ‌ پرداختم، متوجه عدم علاقه و توجه برخی از دانش‌آموزان به کلاس شده‌ام؛ که از درس، کتاب و معلم گریزان و بیشتر سعی دارند که خودشان بصورت مستقل و بدون اتکا به معلم درس را فرا بگیرند. این وضعیت چندان برای من و کلاس خوش آیند نبود بنابراین تصمیم گرفتم تا آنجا که می‌توانم وضعیت نامطلوب را دچار تغییر و تحول نموده و کلاسم را از هر لحاظ دارای شور و نشاط کافی نمایم.

نتیجه‌ای که در نهایت پس از به کار بردن راه حل‌های مختلف برای اینجانب عاید شده، شور و نشاط و علاقه به درس، همراه با فعالیت دانش‌آموزان در کلاس بوده است. که این مسئله برایم ارزش زیادی داشته است.

از دیگر مواردی که باید به آن اشاره شود کسب موفقیت دانش‌آموزان در آزمونهای مستمر و پایانی بود.


دانلود فایل نحوه جذاب کردن آشنایی باخودرو کتاب حرفه وفن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی

اقدام پژوهی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی باوسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 52
فرمت فایل docx
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
نحوه جذاب کردن آشنایی باخودرو کتاب حرفه وفن سال سوم راهنمایی با وسایل کمک آموزشی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

اقدام پژوهی چگونه توانستم قسمت آشنایی با خودرو کتاب حرفه و فن سال سوم راهنمایی باوسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان جذاب کنم

فهرست مطالب

چکیده. 3

کلمات کلیدی :. 3

مقدمه: 4

توصیف وضعبت موجود:. 7

بیان مسائل:. 8

فرضیه:. 8

شواهد(1). 9

توضیح تعاریف وواژگان: 9

ابزارهای اطلاعاتی: 9

یافته های علمی: 10

- ویژگی های وسایل کمک آموزشی. 15

- فواید استفاده ازوسایل کمک آموزشی :. 16

-نقش مواد و وسایل کمک آموزشی در تدریس. 17

-مزایای استفاده از وسایل کمک آموزشی. 18

عمده ترین دلایل و موانع عدم کاربرد معلمان از وسایل کمک آموزشی درکلاسهای درس. 20

وضعیت اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ،تحصیلات والدین:. 21

تاثیروضعیت مالی والدین دریادگیری کودکان. 22

نتیجه‌:. 25

پیشینه تحقیق: 28

تحلیل وتفسیر داده ها. 28

الگوی شش پرسش:. 29

ارائه راه حل موقت :. 29

اجرای راه حل: 30

شروع تدریس:. 30

شواهد(2) ابزارهای اطلاعاتی:. 31

گرد آوری اطلاعات:. 31

ارزیابی تأثیر اقدامات وتعیین اعتبار:. 32

راهکارها وپیشنهادات :. 34

منابع. 35

چکیده

باتوجه به اهمیّت وضرورتی که شناخت خودرو در زندگی دارد به عنوان دبیر حرفه وفن کسی که باید در دانش آموزان این انگیزه رابوجود آورد که آنها توانائی هائی دارند که باید ره گشای زندگی آینده آنان باشد، برخودم لازم دیدم که به دنبال راههای جذابیّت ،درک بیشتر این بخش وبخشهای شبیه آن درکلاس وفوائد آن در زندگی باشم.


دانلود فایل بررسی اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر کاهش خشونت در روابط زوجین

خشونت خانوادگی1 یکی از مسائل مهمی است که از دیدگاه های مختلفی چون دیدگاه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، جمعیت شناسی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است (سولر و همکاران2، 2001، نقل از همتی، 1383)
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 26
فرمت فایل doc
حجم فایل 160 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
بررسی اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر کاهش خشونت در روابط زوجین

فروشنده فایل

کد کاربری 8044
کاربر

مقدمه:

خشونت خانوادگی[1] یکی از مسائل مهمی است که از دیدگاه های مختلفی چون دیدگاه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، جمعیت شناسی و بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است (سولر و همکاران[2]، 2001، نقل از همتی، 1383).

خشونت خانگی یک مشکل شایع است که در بین تمام سنین، جنسیت ها، قومیت ها، کشورها، زمینه های آموزشی و گروههای اقتصادی، اجتماعی رخ می دهد. قربانیان از هر سنی، قومیتی و جنسیتی وجود دارند. هر ساله بین 2 تا 4 میلیون نفر از زنان کتک می خورند و 2000 نفر از زنان کتک خورده بر اثر آسیب ها می میرند (پزشکان کشیک دانشگاه آمریکا، 2003).

آمارهای جهانی نشان می دهد که کتک زدن همسر در 84% در جوامع کوچک (لوینسون[3]، 1989) و 100% در جوامع توسعه یافته رخ می دهد.

خشونت در روابط صمیمی یک الگوی رفتاری است که در اشکال فیزیکی، عاطفی، روانی، جنسی و اقتصادی رخ می دهد و ترس، تهدید، قدرت و کنترل را تداوم می بخشد. تحقیقات درباره خشونت خانوادگی نشان می دهد (استراس وگلز[4]،1986 ، والکر[5]، 1991) که شمار زیادی از زنان احتمالاً قربانیان خشونت مردان هستند که طیفی از خشونت ساده تا قتل را دربر می گیرد.

با توجه به اینکه درباره علل و شیوع خشونت خانوادگی تحقیقات زیادی در کشورهای غربی، از چند دهه اخیر و در ایران از چند سال قبل صورت گ رفته است اما در زمینة روشهای درمانی و پیشگیری از این معضل بزرگ که خانواده، فرزندان، همسران و جامعه را با مشکل گوناگونی مواجه می کند، تحقیقات اندکی صورت گرفته است.

بررسی اخیر دربارة خشم در روان درمانی نشان می دهد که خشم از جمله احساسات طبیعی است. اینکه احساس خشم خود را باید بر حق دانست اما در کنار آن باید راهی درست برای تخلیه خشم پیدا کرد تا هم به فرد خشمگین و هم به همسرش َآسیب نرساند. مشکل زمانی بروز می کند که خشم را سرکوب کنیم و یا آن را به طرزی خشونت آمیز ابراز نماییم. به اعتقاد بسیاری از روانشناسان، خشم در صورتی سالم است که به درستی تخلیه شود. اما همین خشم اگر به درستی ابراز و تخلیه نشود می تواند ناسالم و حتی کشنده باشد (قرچه داغی، 1383).

خشم از هیجانهای جهان شمول است که با پیامدهای مخربی همراه می‌باشد و از دیرباز مورد توجه اندیشمندان و متخصصان بوده است. همه ما به نحوی خشم را تجربه کرده ایم و می‌دانیم که نمی‌توان از افراد و چیزهایی که ما را خشمگین می‌کنند اجتناب نمود و یا آنها را تغییر داد. با این وجود می‌توان چگونگی کنترل واکنشهای خودمان را بیاموزیم. هدف کنترل خشم کاهش احساسات پرخاشگرانه و برانگیختگی فیزیکی است که خشم آن را بوجود می‌آورد (رافضی، 1383).

در برآوردهای ملی نتیجه گیری شده است که 1309061 زن و 834732 مرد، قربانی خشونت شده اند (بارنت[6]، 2004). این آمارها و آمارهای مشابه نشان دهندة این واقعیت است که همسران نمی توانند با روشهای مطلوب با مشکل خشونت برخورد کنند و اکثر برخوردها هم طبق تحقیقات منفی است (افخم ابراهیمی، 1382).

نوواکو[7] (1975) درمان مدیریت خشم را برای تغییر دادن شناخت های افزایش دهندة خشم مراجعان طراحی کرد و آن را بکار برد. نتایج تحقیق نوواکو نشان داد که مراجعان بهبودی را در روابط بین فردی نشان دادند. آن گانلی آموزش ابراز وجود را به عنوان بخشی از الگوی درمانی‌اش قرارداده که نتیجة آن در کاهش خشم مراجعان موثر شناخته شد (آن گانلی، 1981).

بنابراین مساله اساسی در این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش مدیریت خشم بر کاهش الگوهای خشونت (چسمی، روانشناختی، جنسی، صدمه و آسیب و جسمی و افزایش روش مذاکره) در روابط زوجین است و اینکه آیا این آموزش می‌تواند خشونت زوجین را کاهش دهد یاموجب افزایش استفاده از روش غیرخشن شود.


دانلود فایل پاورپوینت بررسی اجمالی استراتژی صنعت مس ایران

تاریخچه مس در جهان و ایران از انجایی که مس جزء معدود فلزاتی است که بصورت آزاد در طبیعت یافت می شود و همچنین دارای رنگ سرخ روشن بوده و قابلیت چکش خواری خوب دارد
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 11
فرمت فایل pptx
حجم فایل 498 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
پاورپوینت بررسی اجمالی استراتژی صنعت مس ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 8025
کاربر

تاریخچه مس در جهان و ایران

از انجایی که مس جزء معدود فلزاتی است که بصورت آزاد در طبیعت یافت می شود و همچنین دارای رنگ سرخ روشن بوده و قابلیت چکش خواری خوب دارد، موجب توجه انسان عصر نوسنگی برای استفاده از این فلز و جانشینی آن بجای سنگ گردید. اگر چه تاریخ و محل دقیق اولین استفاده انسان از مس به روشنی مشخص نیست لیکن اکثر کارشناسان، اولین استفاده از مس را به 8 هزار سال قبل از میلاد مسیح، در آسیای غربی و به ساکنان بین النهرین محل سکونت نخستین تمدن های بشری، نسبت می دهند.

اشیاء مسی و آلیاژهای بدست امده از نقاط مختلف ایران و همچنین آثار کوره های قدیمی و ابتدائی ذوب مس حاکی از آشنایی ایرانیان قدیم به صنعت استخراج و ذوب می باشد


دانلود فایل نحوه ی شیرین وجذاب کردن درس ریاضی پایه دوم ابتدایی برای دانش آموزان

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم ابتدایی را برای دانش آموزانم شیرین وجذاب کنم
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 21
فرمت فایل docx
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
نحوه ی شیرین وجذاب کردن درس ریاضی پایه دوم ابتدایی برای دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس ریاضی پایه دوم ابتدایی را برای دانش آموزانم شیرین وجذاب کنم

فهرست مطالب

چکیده. 5

مقدمه:. 6

اهداف تحقیق. 7

بیان مسئله. 8

بیان وضعیت موجود. 9

ملاک ها ونشانگرهای مربوط به آن. 10

گردآوری اطلاعات (شواهد 1) :. 11

نکاتی چند در باره آموزش ریاضی :. 12

- ایجاد انگیزه در دانش آموزان. 14

- مشارکت دانش آموز مهم ترین روش ایجاد انگیزه. 15

2- فراهم کردن فضا و محیط آموزشی مناسب. 15

راه های پیشنهادی برای تدریس ریاضی :. 16

راهکـارهــایی در مـــورد ریاضـــی دوره ابتدایی پایه ابتدایـی 17

با هم مطالعه کردن. 17

ارائه نکردن مفاهیم از ساده به پیچیده. 18

ضعف در برقراری ارتباط. 18

بی توجهی به سؤالات دانش آموزان:. 19

تجزیه وتحلیل داده ها. 20

تفسیراطلاعات. 21

انتخاب راه جدید به صورت موقتی :. 21

ضرورت اجرای طرح. 24

توافق راه حل های اجرایی. 24

گردآوری داده ها (شواهد2). 25

تحلیل شواهد(2) تأثیراقدام. 26

ارزشیابی واعتباربخشی. 27

یک پیشنهاد. 28

نتیجه گیری. 29

منابع:. 30

چکیده

همه ی معلمان و همکاران من که پایه دوم را تدریس می کنند، اذعان می کنند که در درس ریاضی مبحث ساعت ،محور، اعدادزوج وفرد و.... برای دانش آموزان ونحوه ی آموزش این کاربرای آنها بحثی بسیارمهم است .همه ی همکارانی که دراین پایه تدریس داشته اندمعتقدبودندکه این مباحث تاسالهای بعدی نیزبدرددانش آموزان می خورندوبرخی تجربه های عملی مفیدی داشتند.نظرات آنها رایادداشت نمودم سپس به مطالعه چندکتاب واستفاده ازمطالب یکی دو سایت آموزشی اینترنتی پرداختم.ازبچه ها نیزنظرسنجی کردم که تدریس درمحیط کلاس بهتراست یا حیاط مدرسه سپس با مدیرمدرسه هماهنگی کردم که کدام زنگ ورزش ندارند .تا تدریس رادرحیاط انجام دهم.


دانلود فایل فایل پاورپوینت کاربردهای نفت خام

بشر از آغاز خلقت ، بدنبال چیزی بوده است که بتواند از آن حرارت ، روشنایی و نیروی لازم برای گرداندن چرخ زندگی خود را فراهم نماید
دسته بندی پاورپوینت
بازدید ها 14
فرمت فایل pptx
حجم فایل 899 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
فایل پاورپوینت کاربردهای نفت خام

فروشنده فایل

کد کاربری 8025
کاربر

بشر از آغاز خلقت ، بدنبال چیزی بوده است که بتواند از آن حرارت ، روشنایی و نیروی لازم برای گرداندن چرخ زندگی خود را فراهم نماید. برای تامین حرارت ، نخست شاخ و برگ درختان و زغال چوب را که در دسترس داشت، بکار می‌برد. روشنایی لازم را نیز با مشعل‌های چوبی یا چراغهای پیه سوز و رفته رفته با چراغهایی که با روغنهای گیاهی و روغن‌های معدنی می‌سوخت، تامین می‌کرد. کم‌کم زغال سنگ را کشف شد. کشف زغال سنگ زندگی بشر را دچار تحولی بزرگ کرد و باعث پیدایش و رشد سریع صنایع گردید. تا اوایل قرن بیستم منبع اصلی انرژی ، زغال سنگ بود. اما بعدها ، انسان دریافت که نفت را که از دیر باز می‌شناخت و لیکن به مصارف محدود و دیگر می‌رسانید، برای تولید حرارت و انرژی به‌مراتب از سوختهای جامد بهتر است. از این رو شروع به استخراج نفت از زمین نمود.


دانلود فایل راههای علاقه مند کردن دانش آموزان پایه اول به درس قران وفعالیتهای مربوط به ان

اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 21
فرمت فایل docx
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
راههای علاقه مند کردن دانش آموزان پایه اول به درس قران وفعالیتهای مربوط به ان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

اقدام پژوهی چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟

فهرست مطالب

چکیده. 5

واژگان کلیدی :. 5

مقدمه. 6

بیان مسأله. 8

توصیف وضع موجود ( شواهد 1). 10

الف. شاخص های کیفی وضع موجود. 10

ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود. 11

اهداف تحقیق. 12

ب. اهداف اختصاصی :. 12

گردآوری داده ها و اطلاعات برای ارایه راه حل‌ها. 13

الف. مشاهده. 13

ب. پرسش نامه. 14

ج. مصاحبه. 14

د. بررسی پرونده های تحصیلی دانش‌آموزان. 15

الف: پیشینه ی نظری. 16

ب. پیشینه عملی. 17

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها و اطلاعات. 21

راه حل های پیشنهادی. 22

انتخاب راه حل ها. 26

اعتبار بخشی به راه حل ها. 28

اجرای راه حل ها (شواهد2 ). 29

پیشنهاد ها و راهکارها. 33

فهرست منابع و مآخذ. 35

چکیده

عنوان اقدام پژوهی حاضر این است که ، چگونه توانستم میزان علاقه مندی دانش‌آموزان پایه اول را به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن افزایش دهم؟ و هدف اصلی آن نیز افزایش میزان علاقه مندی دانش‌آموزان یاد شده به درس قرآن و فعالیت های مربوط به آن می باشد. اما نکته ای که اشاره به آن خالی از لطف نمی باشد ، آن است که اگر چه موضوع و عنوان اقدام پژوهی حاضر، تکراری به نظر می رسد ، اما باید اذعان نمود که گاهی از اوقات ، تکرار نه تنها زیبا و ضروری ست ، که بسیار حیاتی نیز می باشد ! از آن جمله می توان به تکرار شب و روز، تکرار نمازهای پنج گانه در هر روز وغیره اشاره نمود. علاوه بر این ، آشنا نمودن کودکان با اصول و مبانی دین اسلام، به ویژه قرآن کریم ، آن هم در پایه اول دبستان ، همواره نیازمند تکرار است. زیرا عامل « تکرار » در فرایند تدریس ، امری اجتناب ناپذیر می باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانش‌آموزان پایه اول دبستان ……… به درس قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان در روخوانی ، روان خوانی ، قرائت و حفظ آیات ، پیام ها و داستان های قرآنی را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانش‌آموزان در یادگیری دیگر دروس( قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.


دانلود فایل نحوه ی ترغیب کردن دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انظباط در کلاس

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنم
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 15
فرمت فایل docx
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
نحوه ی ترغیب کردن دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی به رعایت انظباط در کلاس

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاس چهارم ابتدایی را به رعایت انضباط در کلاس ترغیب کنم

فهرست مطالب

چکیده. 2

مقدمه : بیان وضعیت موجود. 3

تعریف مفاهیم واصطلاحات: 3

تعریف نظم و انضباط و بی انضباطی : 3

یافته های علمی: 5

علل بی انضباطی دانش‌آموزان. 5

تأثیر محیط عاطفی کلاس : 7

مقوله پرخاشگری در مدارس. 10

علل پرخاشگری. 11

ارائه دلایل مشکل پرخاشگری:. 12

گرد آوری شواهد1: 14

گفت وگو با پایه های دیگر در مورد نوع برخورد دانش آموزان پایه ی چهارم. 15

تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل. 16

دلایل بی انضباطی دانش آموزان: 16

راههای کاهش یا حذف رفتار های بی نظمی. 17

انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن: 22

گردآوری اطلاعات (شواهد2): 22

ارزشیابی ونتیجه گیری و پیشنهاد: 24

منابع و مأخذ مورد استفاده: 25

چکیده

هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:

از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم. باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.


دانلود فایل روش تحقیق تاثیر بدرفتاری بر عزت نفس

تاثیر بدرفتاری بر عزت نفس
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 19
فرمت فایل doc
حجم فایل 46 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
روش تحقیق تاثیر بدرفتاری بر عزت نفس

فروشنده فایل

کد کاربری 8044
کاربر

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فهرست جداول

چکیده

فصل اول:کلیات

1

مقدمه

2

بیان مسئله

4

اهمیت و ضرورت مسئله

7

اهداف تحقیق

10

سؤالات و فرضیات تحقیق

10

روش انجام تحقیق

10

تعریف واژه‎ها و اصطلاحات

11

فصل دوم: ادبیات تحقیق

12

مقدمه

13

الف: پیشینه نظری تحقیق

13

عزت نفس بالا ، عزت نفس پایین

15

ب:‌تحقیقات انجام شده در ایران و خارج از ایران

16

فصل سوم: روش تحقیق

20

عنوان

صفحه

مقدمه

21

روش تحقیق

21

جامعه و نمونه

22

روش نمونه‎گیری

22

ابزار اندازه‎گیری

23

چگونگی گردآوری داده‎ها

24

روش آماری

25

فصل چهارم: یافته‎ها و نتایج تحقیق

26

مقدمه

27

یافته‌ها

27

فصل پنجم: بحث یافته‎ها و تجزیه و تحلیل داده‎ها

30

محدودیت‎های تحقیق

37

پیشنهادات تحقیق

38

فهرست منابع و ضمائم

39

ضمیمه الف:‌ جداول نمرات هر دو گروه

40

1- جدول نمرات خام آزمودنی‎های پسر

41

2- جدول نمرات خام آزمودنی‎های دختر

43

عنوان

صفحه

فهرست منابع

45

ضمیمه ب: پرسشنامه‎ها

46

1- پرسشنامه بدرفتاری فیدل

47

2- پرسشنامه عزت نفس جنیس فیلد

54

فهرست جداول

عنوان

صفحه

1- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس

28

2- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دخترها

28

3- جدول تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس پسرها

29

4- تفاوت میانگین بدرفتاری والدین پسر و دختر

29

مقدمه

مطالعه پیرامون نحوه رفتار والدین و ویژگیهای فرزندان موضوع بسیاری از تحقیقات علمی در کشورهای مختلف جهان بوده است از جمله موارد مهم و اساسی در این تحقیق ویژگی عزت نفس کودکان در رابطه با بدرفتاری والدین آنها است.

بدون تردید خانواده عمده‎ترین و مؤثرترین نقش را در فرایند شکل‎گیری شخصیت برای ایجاد حس عزت نفس در کودکان دارد. در خانواده‎ای که صمیمیت، محبت، مهربانی وجود دارد کودک می‎تواند هم عزت نفس بالایی داشته باشد و هم تغییرات مطلوب در شخصیت او ایجاد گردد. از یک سو کودک می‎تواند با اطمینان به شخصیت خود با مشکلات روبرو شود و از سوی دیگر، بدون داشتن اضطراب و تشویش رفتارهای نامناسب خود را مورد تردید قرار داده و سعی می‎کند آنها را به نحو مطلوب تغییر دهد. شکل‎گیری بنیادین عزت نفس در کودکان متأثر از فضای کلی خانواده است.

می‎دانیم که اگر گویا فضای کل خانواده هر حرکت و رفتار کودک را علی‎رغم نادرست بودن پذیرا باشند، کودک به احتمال زیاد دچار اختلال رفتار می‎گردد زیرا تفاوت بین رفتارهای درست و غلط را نمی‎داند و از دیگران نیز انتظار دارد که همچون مادر و پدر هرگونه رفتار او را به گرمی و صمیمیت بپذیرد و چون چنین چیزی مقدور نیست مشکلات و درگیری‎های اجتماعی او آغاز می‎گردد. در نقطه مقابل خانواده‎هایی وجود دارند که رفتارهای کودک را نمی‎پذیرند و در حقیقت دائماً در حال طرد کودک خود هستند در چنین فضای خانوادگی کودک نمی‎داند چه چیزی باعث قبول و تشویق از طرف دیگران می‎گردد و کودک در هر امری دچار بلاتکلیفی است.

عزت نفس مبتنی بر ارزیابی قضاوتهایی است که شخص درباره خصوصیات خود به عمل می‎آورد. روانشناسان و جامعه‎شناسان عزت نفس را از شخصیت و هسته مرکزی سازگاری اجتماعی می‎دانند «اسلامی نسب، 1373».

تحقیقات انجام شده بر ارتباط متقابل بین عزت نفس فرد و تصور فرد از توانائیهای خود تأکید دارد بدین معنا که اگر عزت نفس کاهش یابد، احساس ضعف و ناتوانی در فرد ایجاد می‎شود و بالعکس با افزایش اعتماد به نفس احساس توانمندی به وجود می‎آید.

خانواده‎ها یا والدینی که بطور مستمر کودکان خود را مورد حمایت قرار می‎دهند، با آنها گرم و صمیمی‎اند و کنترل منطقی و متعادل را اعمال می‎کنند، در فرزندان خود اشتیاق ابراز رفتارهای اجتماعی قابل قبول را ایجاد می‎کنند و زمینه را برای بروز استعدادها و توانائیهای کودکان و نوجوانان خود فراهم می‎آورند. برعکس والدین آسان گیر که از کنترل کودکان خود پرهیز می‎کنند، کودکان آنها اشتیاقی ندارند که از رفتارهای قابل قبول و معیارهای تعریف شده گروه‎های مختلف جامعه اطاعت کنند.

والدینی وجود دارند که کارهای کودکان خود را در دوره طفولیت و کودکی به گونه صحیح کنترل نمی‎کنند، در نتیجه در دوره نوجوانی و جوانی از درونی ساختن اخلاقیات و ارزشها در آنها عاجز می‎مانند. این گروه دیر دست به کار می‎شوند و فقط در دوره جوانی اقدام به کنترل جوانان خود می‎کنند، دوره‎ای که مداخلات دیروقت والدین و اختلافات ایجاد شده جوانان را به سوی کژرفتاری اجتماعی و انحرافات اخلاقی سوق می‎دهد.

بیان مسأله

یکی از نیازهای اصلی و اساسی انسان احساس ارزش نسبت به خود و یا بطور کلی عزت نفس ‎(self esteem) می‎باشد در واقع برخوردار از این احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس است که برای انسان به مانند یک سرمایه و ارزش حیاتی به حساب آمده و از جمله عوامل مهم و عمده در امر شکوفایی استعدادها و خلاقیت در انسانها محسوب می‎گردد این احساس ارزش بخشی از خودپنداره ‎(self concept) انسان می‎باشد که شامل تصویر خود از خود و احساسی که او نسبت به خویشتن دارد و درجه پذیرش و تأیید شخص نسبت به خویش می‎باشد. نوع نگرش انسان نسبت به خودش، براساس تجربیاتی است که از نگرش دیگران و ارزیابی آنها نسبت به شخصیت خودش دارد (میرزابیگی، 1373).


دانلود فایل علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل

اقدام پژوهی بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 9
فرمت فایل docx
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

اقدام پژوهی بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل

فهرست مطالب

چکیده. 9

مقدمه :. 10

بیان وضعیت. 10

تعریف مفاهیم واصطلاحات: 10

یافته های علمی: 11

علل بی انضباطی دانش‌آموزان. 11

تأثیر محیط عاطفی کلاس : 14

د)علل مربوط به خانواده: 14

ه)علل مربوط به روابط اجتماعی : 16

و)عوامل روانی : 16

پیشینه ی تحقیق: 18

گرد آوری شواهد1: 19

تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل. 21

دلایل بی انضباطی دانش آموزان: 21

راههای کاهش یا حذف رفتار های بی نظمی. 22

انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن: 28

گردآوری اطلاعات (شواهد2): 28

ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی: 30

منابع و مأخذ مورد استفاده: 31

چکیده

هر نوع رفتاری که از ارزش‌های پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و دارای تکرار شدت و مداومت است و در زمانها و مکانهای متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش کارایی فرد همراه است. پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373 ، ص 80)

هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم


دانلود فایل مبانی نظری تحقیق و روش تحقیق اوقات فراغت

اوقات فراغت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 22
فرمت فایل doc
حجم فایل 381 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
مبانی نظری تحقیق و روش تحقیق اوقات فراغت

فروشنده فایل

کد کاربری 8044
کاربر

فراغت :

در واقع در زمان و فرصتی است که یک فرد رشد یافته و مسئولیت پذیری در طول زندگی خود فارغ از انجام کارهای مؤظف و بعد از پرداختن به امور دینی و عبادی باید با میل و رغبت و ارادة شخصی ودر نهایت آزادی از آن بهره گیرد و به فعالیتی بپردازد که آن را دوست می دارد .

زمان فراغت :

ارزشمندترین لحظات ، ساعات وروزهای زندگی انسان است . بدیهی است که ارزشمندی اوقات فراغت به موازات رشد فکری و توسعة قابلیت های شخصی و مسئولیت پذیری های خانوادگی ، حرفه ای و اجتماعی ، مضاعف می شود در زندگی کودکان و نوجوانان ، در اوقات فراغت به زمانی معنا ومفهوم روشن و ارزشمند پیدا می‌کند : که حضور مؤظف در مدرسه و انجام تکالیف مکلف را برای نخستین بار تجربه می کنند . در روزهای سال تحصیلی ، ساعت خارج از مدرسه و زمانی که دانش آموزان تکالیف آموزشگاهی را انجام داده اند و فارغ از برنامه های معمولی روزانه فرصتی می‌یابند که با انگیزه شخصی و آزاد به هدایت و نظارت اولیاء ومربیان دراین زمینه می‌تواند فوق العاده پرثمر وپربرکت باشد .

اما تعطیلات تابستانی برای اکثر دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، تعطیلاتی بسیار طولانی و افزون بریک صد روز!؟

اوقات فراغت ، به ویژه در روزهای نسبتاً طولانی هم چون تابستان ، علاوه بر اینکه مناسب ترین بستر پس از شکستن عادت های نامطلوب ، توسعة مهارت های شناختی و فعالیت های جسمی و حرکتی ، زدودن غبار اضطراب و پریشانی های فکری ، دست یابی به سلامت و آرامش روانی و اعتلای شخصیت و حضور فعال در عرصه های زندگی اجتماعی و تعامل بین فردی است ، بهترین فرصت برای ظهر و پیدایش خلاقیت های ذهنی ونوآوری‌های‌فکری است ، چراکه کودکان،نوجوانان و جوانان در طول سال‌تحصیلی یا حین انجام وظایف موظف ، فرصت چندانی برای پرداختن به اندیشه های بدیع و ایده های نو وتجربه مفروضات فکری خود نمی یابند و لذا در زمان فراغت ، بستر بروز و ظهورنورآوری‌های ذهنی ، خلاقیت ها و تولیدات برتر فکری و تجربة باورهای مولد است.

تجارب محققان خلاق و اندیشمندان نورآور در عرصه های علوم و فنون برتر حاکی از آن است که جوانه های خلاقیت ذهنی آن ها در اوقات فراغت بارور گردیده است . زیرا اشتغالات مکلف و متعهد بودن به انجام مسئولیت های مؤظف نمی گذارند اندیشه های خلاق به راحتی شکوفا شوند . بنابراین بارور شدن اندیشه های خلاق و تولیدات برتر ذهنی‌مستلزم آزادی و اختیار ، میل و اراده ، قدرت انتخاب و بهره گیری از اوقات‌فراغت، به دور از وظایف موظف و تکالیف مکلف است . اوقات فراغت همانند شمشیر دو لبه است چرا که از یک سو هموارگربستر پیدایش و ظهور و بروز خلاقیت ها و نوآوری های فکر است و از سوی دیگر می تواند زمینة آسیب پذیری های فردی واجتماعی را فراهم کند .متأسفانه اغلب آسیب پذیرهای کودکان و نوجوانان در جوامع مختلف ، درایام اوقات فراغت صورت می پذیرد . تعطیلات آخر هفته تعطیلات عید نوروز ، تعطیلات طولانی تابستان اگر به گونه ای بایسته وشایسته و با راهنمائی و آموزش های لازم مورد‌ بهره‌گیری کافی ووافی قرار نگیرند ظرفیت آسیب پذیرهای فردی و کژروی های اجتماعی نوجوانان را مضاعف می کنند .

...

(مقدمه )

«فَإذا فَرَغْتَ فَاَنْصَبْ»

بدون شک دانش آموزان هرجامعه ، سرمایه های گرانبهائی اند که اگر مورد
بی توجهی قرارگیرنددر تصمیم گیری ها مد نظر نبا شند، آن جامعه دچار خسران زیادی خواهد شد . با نگاهی به ارقام بودجه کشورهای صنعتی وپیش رفته در مقایسه با کشورهای جهان سوم فاصله زیاد بین آن دورا می توان دید .

بسیاری از کشور های توسعه یافته معتقدند‌که هرچه دراین‌ارتباط‌هزینه‌نمایند ، تبدیل به سرمایه های دیگری در ابعاد مختلف آن کشور خواهد شد .در میان
دانش آموزان با توجه به دانش آموزان متوسط جایگاه ویژه ای دارد .زیرا علاوه بر این که در آینده نزدیک می توانند در امور جامعه مؤثر واقع شوند .در زمان تحصیل هم به دلیل ویژگیهای خاصی که دارند ،قادرند منشا ءحرکت های سازنده یا مخرب شوند . بدین لحاظ هر چه به این نیروی خارق العاده توجه شود از قدرت خروشان وپر تحرک آنان می توان بهره جست و هر چه به بوته فراموشی سپرده شوند ،این سیل عظیم می تواند خسارت زیادی را به وجود آورد ،

سئوا لی که دراین جا مطرح است این است که دربرابر هدر رفتن فرصت های جوانی چه کسانی مسئولند .بدیهی است که نظام تعلیم وتربیت به تنهایی نمی تواند در تربیت واستفاده صحیح از جوانان موفق شود .یکی از موضوعات بسیار مهم
برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان می با شد که اگر اصولی و حساب شده باشد میتوانند زمینه رشد و تعالی جامعه مهیا نمایند و کشور را از آسیبها وخطرات احتمالی که ممکن است در اثر بی توجهی به این امر گریبان گیر کشور شود مصون بدارد .فلسفه اوقات فراغت از پیچیدگی ،تنوع وتفاوتهای بنیادی برخورد است هرفرد براساس تفا وت های زیست شناختی (بیولوژیک )فرهنگی ،نگرش و تجربیات گذشته واهداف ومقاصدی که برای آینده خود دارد، تعبیرمتفاوت یا ومتضاد نسبت به‌دیگران از تأمین اوقات فراغت وچگونگی تأثیرآن برانگیز دارد . اگر ما بتوان تأثیر وتأثری را که این دو واثرانگیزواوقات فراغت یکدیگردارند را به درستی مشخص نمائیم قدم مثبتی در راه کسب هر چه بهتر علم و دانش همراه با لذت بردن از زندگی برداشته ایم .

تعریف اوقات فراغت :

اوقات فراغت را غالباً به معنا ی بیکاری ،اوقات غیرموظف ،ساعات بدون برنامه ، اوقات غیر رسمی و تلقی می نمایند .به همین علت بزرگسالان مربیان واولیا برای جلوگیری از هدر رفتن این اوقات سعی می کنند که با برنامه ها ،سرگرمی و اشتغالات مختلف اوقات فراغت دانش آموزان را پر کنند .

حال فلسفه اوقات فراغت این است که فرد بدون اجبار وخارج از چارچوب های قبلی بودن اشتغال ورزی دیگرساخته خود با میل و رغبت به فعالیت های دلخواه خویش بپردازد و از طرف دیگر گفته می شود که اوقات فراغت منشاء خلاقیت ها باروری افکار ، شکل دهی شخصیت ، تأمین انرژی و بازیابی قوای حیات و کشف و اختراع و نوآوری و ابتکار ، بازاندیشی و اصلاح افکار ، محاسبه ومراقبت ، ارزیابی و بازیابی و ایجاد انگیزه و رغبت و میل در فرد می شود .

اوقات فراغت را به حسب تفاوت های ارزشی و فرهنگی ، نگرش ها ، تجربیات ، شرایط و موقعیت های مادی و معنوی هر فرد تعریف کرد . طبیعت آدمی اساساً به گونه ای است که دائماً در حال تعادل جوئی است . نظریه در روان شناسی انگیزشی وجود دارد که معتقد است حالات هیجانی و انگیزش با حالات متضاد و متعارض همراه می گردد که این نظریه به عنوان نظریه فرآیند متضاد
OPPOMENT PROGRESS THEORY مشهود است .

پس موضوع تحقیق :

( بررسی رابطه بین اوقات فراغت و انگیزه تحصیلی دانش آموزان مدارس متوسطه شهرستان گچساران می باشد )

هدف از انتخاب موضوع :

اگر بپذیریم که مهمترین بخش شکل گیری شخصیت نوجوانان و جوانان در اوقات آزاد ، فارغ از همه وظایف و برنامه های از پیش تعیین شده بیرونی ودیگر ساخته است و اگر قبول کنیم که ذهن هنگامی به جوشش و خلاقیت می افتد که منشاء تحریک آن تمایلات درونی و خود انگیخته باشد و فرد فعالانه و با انتخاب آزاد و به دور از انتظارات بیرونی ومقبولیت نهادی و نقش بازی کردن های تصنعی ، در شکل دادن افکار و اندیشه ها واعمال خود دخالت نماید ، آنگاه می تواند به فلسفه وجودی اوقات فراغت ، آن هم با جهت گیری مثبت ، رشد دهنده و کمال‌زا پی‌برد .

با توجه به انحرافات و مشکلات پیچیده و عدیده ای که در جامعه امروزی وجود دارد برای استفاده بهینه از اوقات فراغت و تأثیر بیشتر آن بر ایجاد انگیزه در
دانش آموزان به نظر رسید که می توان قدم مثبتی در این راه برداشت و همین امر ما را مصمم کرد که به این عنوان بپردازیم شاید مثمرثمر واقع گردد .

علل و دلایل انتخاب موضوع :

نکاتی در پی می آید می توانند در علل و دلایل انتخاب موضوع مؤثر باشند :

1) فعالیت ها و برنامه های متنوع و متعددی وجود داشته باشند که در خلال آن دانش آموزان بتوانند به صورت انتخابی ، آزاد . خودانگیخته و به میل خود به
آن ها مشغول شوند وبازدهی و کارآئی مناسبی دهند .

2) از تبدیل اوقات فراغت به اوقات سرگرمی و گذراندن وقت ، صرف انرژی بیهوده و اشتغالات بدون هدف پرهیز شود .

3) زمینه ای فراهم نمود که دانش آموز فرصت کاوش ، تفکر و تأمل درباره خود ، قابلیت و خدای خویش داشته باشد .

4) باعث حرمت نفس ، شکوفائی ، زیبا دوستی ، حقیقت یابی . خیرخواهی و خیر دوستی از جمله عناصر سازندة برنامه اوقات فراغت می باشد .

دانش آموز باید بین لذت و فرح


دانلود فایل نحوی تقویت کردن سلامت روحی وراونی دانش آموزان با آموزش مهارت ها وروشهای زندگی

اقدام پژوهی چگونه می توان با آموزش مهارت هاو روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تقویت نمود
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 10
فرمت فایل docx
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67
نحوی تقویت کردن سلامت روحی وراونی دانش آموزان با آموزش مهارت ها وروشهای زندگی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

اقدام پژوهی چگونه می توان با آموزش مهارت هاو روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تقویت نمود

فهرست مطالب

چکیده. 3

مقدمه. 4

توصیف وضعیت موجود: 6

شواهد1. 8

تعاریف علمی متغیرهای پژوهش. 8

تعریف علمی «سلامت روان». 9

تعریف علمی «منبع کنترل». 12

ابزارهای اطلاعاتی. 14

ابزارهای اندازه گیری پژوهش. 14

1. پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ (GHQ) 14

2. پرسشنامه منبع کنترل لونسون. 14

یافته های علمی. 15

ابعاد مهارتهای زندگی. 20

تعریف منبع کنترل. 20

مروری بر ادبیات و پیشینه پژوهش. 21

تعریف مهارتهای زندگی. 24

جمع بندی و نتیجه گیری از پیشینه پژوهش. 26

تجزیه وتحلیل وتفسیر داده ها. 27

بهداشت روانی و اهمیت پیشگیری اولیه در مدارس. 30

ضمائم. 46

پیوست شماره 2. 50

فهرست منابع. 54

چکیده

پژوهش حاضر مربوط به این است که چگونه می توان با آموزش مهارت ها و روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تقویت نمود. جامعه آماری تعداد 15 نفر از دانش آموزان دختر هنرستان حرفه ای حاج قاسم عاشوری است که در سال تحصیلی 92-91 مشغول به تحصیل بودند. پرسشنامه مورد استفاده برای تعیین منبع کنترل درونی و بیرونی دانش آموزان پرسشنامه منبع کنترل (لونسون) و پرسشنامه مورد استفاده برای تعیین میزان سلامت روان پرسشنامه سلامت عمومی کلدبرگ بود که ابتدا دو پرسشنامه قبل از اجرای کلاس مهارت های زندگی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و پس از بررسی نتایج این پرسشنامه ها به مدت 4 هفته در هر هفته 2 جلسه مجموعاً 8 جلسه در ماه برای دانش آموزان کلاس مهارت های زندگی برگزار گردید و پس از پایان کلاسها مجدداً آزمون سلامت عمومی کلدبرگ از دانش آموزان انجام گرفت. نتایج حاصل از بررسی های پس آزمون و پیش آزمون نشان دهنده تاثیر مثبت آموزش مهارت های زندگی بر تقویت سلامت روان دانش آموزان بود از نتایج پژوهش می توان در جهت تقویت سلامت روان دانش آموزان در سنین نوجوانی و جوانی در مدارس استفاده نمود و آن را در جامعه نهادینه نمود.


دانلود فایل بررسی افسردگی مابین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار

افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 21
فرمت فایل doc
حجم فایل 7319 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
بررسی افسردگی مابین دو گروه افراد ورزشکار و غیر ورزشکار

فروشنده فایل

کد کاربری 8044
کاربر

مقدمه :

در حال حاضر جوامع بشری با همه پیشرفت و جهش که در کلیة متون و علوم مختلف بشری است توجه ناچیزی به جنبه های روانی ، تربیتی ، عاطفی ، اخلاقی ، اجتماعی و بهداشت روانی افراد نموده است .

پیچیدگی و گرفتاریهای جوامع انسانی امروز آگاهی لازم در زمینه های یاد شده را اجتناب نا پذیر و ضروری می نماید . به نظر می رسد اوضاع و احوال شرایط زندگی مدرن و پیچیدگی حاصل از آن انزوا و فرد گرایی همراه با آن از عوامل عمده ای است که زمینة ابتلاء به بیماری روانی از جمله افسردگی را فراهم می کنند .

موضوع تحقیق :

الف – مسأله : آیا رابطه بین افسرگی و فعالیت های ورزشی موجود است .

هدف کلی و آرمانی تحقیق :‌

1–هدف این تحقیق بررسی رابطه بین تمرینات ورزشی و افسردگی کمتر است .

2-ارائه کارهای مناسب و پیشنهادات مؤثر در زمینة اثرات مثبت فعالیت های ورزشی در درمان و کاهش افسردگی و میزان خودکشی .

ب فرضیه :‌

افرادی که به فعالیت ورزشی می پردازند افسردگی کمتری را نسبت به افرادیکه ورزش نمی کنند نشان می دهند .

فایده تحقیق :

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی است که در حال حاضر هر فرد ممکن است آنرا در طول زندگی خود بطور متناوب یا مستمر تجربه کند .

این موضوع صرفاً محدود به زمان و مکان خاصی هم نمی باشد بلکه واکنشی است که در مقابل فشارات عصبی و مشکلات ناشی از جوامع مدرن یا نیمه مدرن کنونی موجود و گویای حالتی است که در هر دوره زمان برای هر کس ممکن است روی دهد .

به صراحت می توان اعلام نمود که تعدادی از افراد بالغ در دوره ای از عمر خود دچار این حالت گردیده و عده ای بیشتری از این افراد به افسردگی خود آگاه نیستند و اگر این حالت روانی ادامه پیدا کند منجر به بعضی مشکلات روانی و بدنی می شود و ادامه در آخر منجر به خودکشی فرد می گردد .

اگر اطلاعات به افراد داده شود تا این حالات روانی نامساعد را تشخیص دهند ،‌ زودتر اقدام به رفع می نمایند .

روش انجام تحقیق :

هدف ما از انجام این پژوهش سنجش و مقایسة فراوانی دو متغیر مستقل ورزش ، وابسته افسردگی در هر دو گروه آزمودنی آزمایشی می باشد .

می خواهیم که بدانیم که آیا رابطه ای بین دو متغیر ذکر شده وجود دارد یا نه ، لذا مناسبترین روش در کسب نتیجه ارزیابی موضوع مطرح شده است .

انجام محاسبات آماری به روش مقایسه ای می باشد و نهایتاً سطح معناداری تفاوت های مشاهده شده را در میزان افسردگی دو گروه آزمودنی آزمایشی و داده های جمع آوری شده را در میزان افسردگی دو گروه آزمودنی آزمایشی را در داده های جمع آوری شده با استودنت مورد آزمون قرار خواهیم داد .

پیش فرض :

1-میانگین نمرات گروه اول (غیر ورزشکار) بالاترین میانگین افسردگی را نسبت به گروه دوم افراد (ورزشکار) دارند .

2-تفاوت مشاهده نمرات دو گروه از اجرای آزمون افسردگی در سطح معنی داری می باشد .


دانلود فایل نحوی نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر وروابط مرسوم اجتماعی دردانش آموزان پنجم

اقدام پژوهی چگونه خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی را در دانش آموزان پایه پنجم نهادینه کنم؟
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 18
فرمت فایل docx
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
نحوی نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر وروابط مرسوم اجتماعی دردانش آموزان پنجم

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

نحوی نهادینه کردن خصلت نیکوی احترام به شخصیت همدیگر وروابط مرسوم اجتماعی دردانش آموزان پنجم

چکیده. 4

مقدمه. 5

توصیف وضعیت موجود. 5

شواهد1( گردآوری اطلاعات ). 6

مصاحبه بامعاونت مجتمع. 6

معلمان. 7

دانش آموزان. 7

مهارت های اجتماعی. 8

ارتباط جتماعی :. 8

ناسازگاری :. 8

ناسازگاری کلامی :. 8

روابط اجتماعی :. 9

سازگاری اجتماعی :. 9

پیشینه تحقیق. 10

یافته های علمی. 13

ارتباط جتماعی :. 13

مهارت های اجتماعی :. 14

اهداف اجتماعی شدن. 18

مهارت های اجتماعی در تقویت روابط مدرسه. 21

تجزیه وتحلیل داده ها. 27

انتخاب راه حل و پیشنهادات و گردآوری شواهد2. 28

منابع. 29

چکیده

از آغاز سال که دراین مدرسه مشغول تدریس شدم به مرور رفتارهایى را در دانش اموزان می دیدم که برایم بسیار نا خوشایند بودرفتارهایی مثل : دعواهای بیهوده – ناسزا گفتن به یکدیگر-تهدید کردن یکدیگربه دعوا ، صداکردن یکدیگر با صفات ناپسندوعدم کمک به یکدیگر و...

در پایان از روشهای زیر استفاده کردم که بسیار مفید واقع شد :

1- روش گروه درمانی (مراجع محوری)راجرز

2-حضور مدیریت مجتمع وصحبت درمورد مهارتهای اجتماعی وارتباط دانش آموزان باهم در مدرسه ودر اجتماع

3- معاونت مدرسه وآموزگاران محترم در شیوه برخوردشان با دانش آموزان وهمچنین آموزگاران در روش تدریسشان تغییرات لازم را اعمال کنند.

4-خانواده درمانی نیز یکی از راه های تقویت وآموزش مهارت های اجتماعی می باشد.

با توجه به اطلاعات گردآوری شده ومشاهده وضعیت دانش آموزان در مدرسه بهترین راه حلی که می توانست به من کمک کند تا مشکلات را برطرف کنم روش گروه درمانی(مراجع محوری) راجرز بود،بنابراین این راه حل را انتخاب کردم.


دانلود فایل پاورپوینت عایق صوتی در ساختمان

پاورپوینت عایق صوتی در ساختمان
دسته بندی معماری
بازدید ها 15
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2057 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
پاورپوینت عایق صوتی در ساختمان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

پاورپوینت عایق صوتی در ساختمان

žجلوگیری از انتقال صوت از خارج با داخل ساختمان به اطاق ها از راه دیوار ها – درها پنجره ها و سقف ها است یعنی کاهش سر و صدای نا خواسته در هر فضا از راه جذب هر چه بیشتر آن با مصالح آکوستیکی . مصالح متخلخل که برای عایق کاری حرارتی ساختمان ها مصرف میشوند معمولا جاذب صوتی مناسب نیز میباشند ولی معمولا در برابر عبور صوت ضعیف اند این نکته معمولا از سوی طراحان در نظرگرفته نمی شود.

žشیشه های دو جداره در صورتی که نکات زیر رعایت شوند عایق بندی صوتی پنجره ها را به میزان زیادی بهبود میبخشند : ž 1 – با افزایش فاصله دو شیشه – عایق بندی صوتی نیز افزایش میابد . فاصله 150 تا 20 میلیمتر کاهش صوتی معادل 40 دسی بل ایجاد میکند . ž 2 – در صورتی که پنجره های دو جداره قابل باز شدن باشند باید از نوار هوا بندی استفاده شود . ž3 – با افزایش ضخامت شیشه به ویژه اگر پنجره ها ثابت باشند عایق بندی صوتی نیز افزایش میابد žاین نکته بدین مفهوم است که باید از تهویه کننده های مخصوصی که کار تهویه وعایق بندی را تواما انجام میدهند استفاده کرد . ž4 – شیشه های دو جداره ای که برای عایق بندی حرارتی طراحی شده اند در واقع ارزش عایق بندی صوتی ندارند . ž




دانلود فایل راههای جلوگیری از افت درسی دانش آموزان دوم دبیرستان در درس عربی

اقدام پژوهی چگونه مانع افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی شدم؟
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 12
فرمت فایل docx
حجم فایل 29 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
راههای جلوگیری از افت درسی دانش آموزان دوم دبیرستان در درس عربی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

اقدام پژوهی چگونه مانع افت درسی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در درس عربی شدم؟

فهرست مطالب

چکیده: 1

کلید واژه :. 1

مقدمه. 2

منظور از افت تحصیلی چیست؟. 2

خسارت‌های ناشی از افت‌ تحصیلی:. 3

عوامل موثر بر افت تحصیلی:. 4

زبان عربی. 7

توصیف وضعیت موجود. 9

زمینه های پیدایش مساله: 10

اهمیت پژوهش: 18

اهداف تحقیق: 19

روش جمع آوری اطلاعات (شواهد 1 ). 21

نتایج حاصل از فرم نظر سنجی: 21

گردآوری اطلاعات شواهد 2. 22

پیشنهادات: 24

منابع. 25

چکیده:

افت تحصیلی کاهش عملکرد دانش آموز از رضایت بخش به نامطلوب است، اگر بین استعداد بالقوه و بالفعل دانش آموزی فاصله ای ایجاد شود، از آن به عنوان افت تحصیلی یاد می شود و بهترین شاخص در این زمینه مقایسه عملکرد قبلی و فعلی است

دراین پژوهش که در مدرسه متوسطه ومقطع دوم متوسطه در درس عربی صورت گرفته دلایل افت درسی دانش آموزان با استفاده از روش پرسش نامه ومصاحبه بااولیاء مورد بررسی قرارگرفته است .

ارتباط نزدیکی بین آموخته های قبلی دانش آموزان با مطالب درس جدید وجود دارد.

مشارکت دانش آموزان در تدریس ها به تعمیق آموخته های اوکمک شایانی می کند.

انجام بازی فردی وگروهی کلاس راشاداب وازدلزدگی نسبت به درس عربی می کاهد.


دانلود فایل پاورپوینت کف سازی در ساختان

پاورپوینت کف سازی در ساختان
دسته بندی معماری
بازدید ها 8
فرمت فایل pptx
حجم فایل 4351 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
پاورپوینت کف سازی در ساختان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

پاورپوینت کف سازی در ساختان دارای 31 اسلاید

§هدف از کف سازی بوجود آوردن سطحی که بتواند خواسته های استفاده کنندگان را از آن بنحو مطلوب برآورده سازد.با توجه به فناوری کف جنس . متفاوت خواهد بود کف ها را باید از مصالح ساخت. §کف ها باید در مقابل سایندگی محکم ومقاوم باشد همچنین حرکت بروی آنها راحت وتا حد امکان بی صدا بوده وبه راحتی بتوان کف را نظافت کرد. §البته شکل و جنس کف سازی بسته به نوع کاربردی آن دارد.

§به هر گونه عملیات ساختمانی که بروی سطح زمین یا سقف طبقه انجام شود تا کاربرد آن فضا را ممکن سازد کف سازی گویند. §



دانلود فایل علاقه مند کردن دانش آموزان با فعالیت های تکمیلی به رسم هندسی

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعالیت های تکمیلی به رسم هندسی علاقه مند کنم ؟
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 10
فرمت فایل docx
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
علاقه مند کردن دانش آموزان با فعالیت های تکمیلی به رسم هندسی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را با فعالیت های تکمیلی به رسم هندسی علاقه مند کنم ؟

فهرست مطالب

چکیده 3

مقدمه 4

توصیف وضع موجود 5

گردآوری داده ها – شواهد 1 7

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها 10

راه کارهای پیشنهادی 12

خلاصه اجرای راه کارهای پیشنهادی سال گذشته و نظارت بر آن 13

اجرای راه حل دوم 14

اجرای راه حل سوم 14

اجرای راه حل چهارم 15

اجرای راه حل پنجم 16

اجرای راه حل ششم 16

اجرای فعالیت های تکمیلی در سال جاری و نظارت بر آن 17

نتایج به دست آمده از اجرای راه حل ( شواهد 2 ) 26

ارزیابی تاثیر اقدام جدید و اعتبار آن 27

اعتبار یابی 30

تجدید نظر و پیشنهادها 31

فهرست منابع 32

نتایج فرم های تکمیل شده توسط دانش آموزان 33

چکیده

در سال تحصیلی 92- 91 که در مدرسه عفت حاجی آباد شهرستان علی آباد به کار داشتم با هدف افزایش علاقه مندی دانش آموزان به رسم هندسی کتاب ریاضی راهنمایی طرحی را با شش راه کار بردانش آموزان مدرسه راهنمایی عفت حاجی آباد ارائه دادم . راه کارهای انجام شده عبارتند از : 1- بازدید اماکن متبرکه 2-رسم چند قوس و و گنبد 3- طراحی چند قطعه مکانیکی توسط دانش آموز 4-درست کردن الگوی فراکتال هندسی 5- معرفی ستاره جغرافیا که معرف جهات اصلی و فرعی در جغرافیاست 6-معرفی چند کتاب .

علی رغم نتایج مثبتی که انجام این طرح برای من ودانش آموزان داشت بعضی از راه کارها ناتمام ماند یا موفق به اجرای آنها نشدم. بنابراین با یک رویکرد فرایندی و راهبردی منسجم طرح های قبلی را با کمی تغییر و اصلاح مجدد و روش های جدید و متنوع دیگر به تقویت موضوع در دانش آموزان و دبیران محترم ریاضی پرداختم .


دانلود فایل پاورپوینت کناف در ساختمان

پاورپوینت کناف در ساختمان
دسته بندی معماری
بازدید ها 20
فرمت فایل pptx
حجم فایل 9472 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
پاورپوینت کناف در ساختمان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

پاورپوینت کناف در ساختمان دارای 43 اسلاید

کناف در واقع نام خانواده و موسسه ای با فعالیت هایی در سطح بین المللی و ویژگی های ممتاز می باشد. کار این شرکت از تولید و عمل آوری گچ در منطقه سارلند در کشور آلمان شروع شده و با توسعه و تنوع بخشیدن به این تولیدات در سطح بین المللی در زمینه های زیر فعالیت دارد:

•سیستم ها و مصالحی که بر مبنای ماده معدنی گچ تولید می شوند •عایق های صوتی و حرارتی •استخراج سنگ آهک و تولید مصالح مرتبط با این ماده ساختمانی •مصالح و مواد ساختمانی بر پایه گچ و سیمان •تجهیزات و ماشین آلات تولید کننده مصالح فوق

•انتخاب این سیستم در مرحله ی طراحی محاسبات سازه از یک سو باعث کاهش بار مرده ی ساختمان شده و از سوی دیگر موجب کاهش نیروی ناشی از زلزله خواهد شد؛ در نتیجه هزینه های مربوط به سازه و پی کاهش می یابد. علاوه بر کاهش جرم کلی ساختمان و در نتیجه کاهش نیروی ناشی از زلزله، دیوارهای کناف دارای رفتار میانقابی مناسب بوده و اثر منفی بر رفتار لرزه ای سازه ندارند. •ساختارهای ایجاد شده با محصولات کناف دارای عایق حرارتی و صوتی مناسب بوده ودر برابر رطوبت نیز مقاوم می باشند. همچنین با استفاده از ساختارهای مقاوم در برابر حریق، می توان سازه و یا فضاهای مورد نظر ساختمان را در مقابل آتش مستقیم تا دو ساعت مقاوم نمود. •از دیگر مزایای این سیستم ها سهولت در انجام تعمیرات، امکان ایجاد تغییرات با توجه به نیازها یا کاربری بنا و دسترسی آسان به تاسیسات می باشد. •