دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 15 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3304 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 70 |
پاورپوینت تفکیک زمین شهریSubdivision
تعریف تفکیک زمین
انواع تفکیک زمین
اهداف در تفکیک زمین
شرح خدمات
وظیفه مهندس شهرساز در تفکیک زمین
فرایند تفکیک
مثال
1. تفکیک جزئی (تفکیک یک زمین به حداکثر 5 قطعه بدون پیش بینی دسترسی مجزا)
2. تفکیک کلی زمین (تفکیک یک زمین به بیش از 5 قطعه با دسترسی مجزا)
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 15 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 21 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
اقدام پژوهی چگونه می توانم رفتارناپسند (فحش و استفاده از الفاظ نامتعارف ) را در دانش آموزم برطرف کنم؟
فهرست مطالب
چکیده. 3
مقدمه. 4
توصیف وضعیت موجود. 5
تعریف واژگان. 6
گرد آوری اطلاعات (شواهد 1). 6
مشاهده. 6
شیوه های مشاهده. 6
الف ) مشاهده با استفاده از شیوه آماری. 6
هفته اول. 7
مصاحبه:. 7
یافته های علمی. 8
عوامل موثر بر پرخاشگری. 8
عوامل خانوادگی پرخاشگری. 9
عوامل محیطی (اجتماعی – فرهنگی). 10
زیان های پرخاشگری. 11
پیشینه تحقیق. 13
تجزیه وتحلیل داده ها. 13
انتخاب راه حل یا راه حل های موقتی. 14
اعتبار بخشی راه حل. 15
نحوه اجراء. 16
گردآوری شواهد2. 16
توصیف وضعیت مطلوب. 16
پیشنهادات. 17
منابع.17
بى تردید، شیوع پرخاشگرى در میان نوجوانان، موجب نگرانى بسیارى از خانواده ها، اولیا، مربیان و مسؤولان کشور است.گسترش روزافزون این نابهنجارى رفتارى در شکل هاى گوناگون، بر زندگى فردى و اجتماعى انسان ها تاثیرات منفى گذاشته و آرامش و احساس ایمنى را مورد تهدید قرار مى دهد.شاید بتوان گفت که فحش وناسزا گفتن در بین نوجوانان یکی از دغدغه هایی است که خانواده ها از ان رنج می برند چرا که نگران آینده فرزندشان میباشند دراین تحقیق سعی بر آن شده است که عوامل ایجاد این رفتار و راه حل های اساسی برای کاهش این رفتار نامتعارف بیان شود.من در این تحقیق ابتدا به بیان موضوع تحقیق پرداختم وسپس باتوصیف وضعیت موجود به بیان مسئله وجمع آوری شواهدی مبنی بروجود مشکل یا همان مسئله پرداختم بعد از آن به گرد اوری اطلاعات از طریق مشاهده ویاداشت برداری وهمچنین از یافته های علمی دیگران استفاده شده است وبا استفاده از شیوه شش پرسش یافته ها تجزیه و تحلیل شده است راه حل های پیشنهادی با مشارکت همکاران بیان شده وپس از اعتبار سنجی توسط همکاران وشورای دبیران به مدت دو هفته روز اجرا گردید وبعداز ان مدت دوبار ه مورد ارزیابی قرار گرفت ودر نهایت نتیجه گیری منطقی صورت گرفت که نتایج آن در این تحقیق بیان شده است .
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 23 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 264 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 21 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
اقدام پژوهی چگونه می توانیم نشاط را دردانش آموزان مدرسه راهنمایی درهنگام ساعات استراحت کلاسی افزایش دهیم
فهرست مطالب
چکیده. 4
مقدمه. 5
توصیف وضع موجود: 6
بیان مسئله. 6
شواهد۱. 7
بیان تعاریف ومفاهیم:. 7
یافته های علمی. 8
عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان. 10
پیشینه تحقیق:. 12
۱-جمع آوری اطلاعات. 13
تجزیه تحلیل:. 15
ارائه راه حل موقت : 15
مراحل اجرا. 16
شواهد ۲. 18
نتیجه گیری :. 19
منابع. 20
چکیده
باتوجه به این که اینجانب به عنوان معاون آموزشی مشغول هستم ودغدغه اصلی من ساعت استراحت کلاسی است که بچه هادائمادرحال دعواولگدبازی می باشندتصمیم گرفتم که چه کار کنیم تابتوانیم ساعت استراحت دانش آموزان رابه ساعت شادوبانشاطی تبدیل کنیم وچگونه برنامه هایی درساعات استراحت کلاسی برای شادابی بچه هامی توانیم داشته باشیم وآیاحضورمعاون درساعات استراحت کلاسی دانش آموزان می تواند درشاد کردن دانش آموزان تاثیربگذاردوساعات استراحت کلاسی چقدرباشد تابچه هادرآن زمان لذت کافی ببرند.
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 15 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 169 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 83 |
پاورپوینت ترکیب واحد های تجاری و تهیه صورتهای مالی دارای دارای 83 اسلاید
-تعریف ترکیب واحدهای تجاری
رویدادها و فعالیتهائی که در آن دو یا چند شرکت تجاری و دارائیهای خالص آنان تحت کنترل عمومی و در یک ماهیت حسابداری یگانه آورده می شود .
2- چرا واحدهای تجاری ترکیب می شوند ؟
یکی از طرق بهبود نتایج عملیات و دسترسی به اهداف تعیین شده ، برقراری روابط مناسب تجاری و عملیاتی یک واحد تجاری با واحدهای تجاری دیگر می باشد .
3-روشهای ترکیب واحدهای تجاری
الف - ترکیب واحدهای تجاری جداگانه در یک شخصیت حقوقی :
- ادغام
ب - ترکیب علایق اقتصادی دو واحدی تجاری ضمن حفظ شخصیت حقوقی :
- تحصیل سهام سرمایه
- تحصیل دارائی
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 13 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 35 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
چگونه توانستم نظم و انضباط را در ساعت تدریس حرفه و فن سال سوم راهنمایی در کلاس برقرار کنم؟
فهرست مطالب
چکیده. 4
مقدمه. 5
توصیف مسئله و وضیت موجود. 5
گردآوری شواهد 1. 9
تعریف مفاهیم و واژگان کلیدی. 9
یافته های علمی. 10
مشاهده. 12
پیشینه تحقیق:. 14
تجزیه وتحلیل و تفسیر داده ها. 15
ارائه راه حل های پیشنهادی وبررسی راه حل ها ( شواهد 2). 28
منابع. 33
عدهای کنترل رفتار فراگیرندگان و تسلط بر عوامل رفتاری آنان را انضباط می نامند, برخی معتقدند؛ نظم و انظباط شامل هر نوع سازماندهی در محیط مدرسه و کلاس است، به نحوی که سبب افزایش یادگیری شود.
پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373 ، ص 80)
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 955 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 126 |
پاورپوینت حسابداری پیشرفته (2)
•از نقطه نظر تلفیقی هیچ تفاوتی نمیکند که شرکت اصلی از چه روشی برای حسابداری سرمایهگذاری استفاده کرده باشد.
زیرا :
–صورتهای مالی تلفیقی باید نشاندهنده داراییها، بدهیها، درآمدها و هزینههای مجموعه شرکتها با این فرض که آنها یک شرکت واحد هستند، باشد. –در نتیجه، در فرآیند تهیه صورتهای تلفیقی، درآمد شناسایی شده از سوی هر دوی این روشها حذف میگردد و تاثیری بر ارقام تلفیقی ندارد.
–در صورت ارائه صورتهای مالی جداگانه، از سوی شرکت اصلی، روش ارزش ویژه، نتیجه عملیات آن را نزدیکتر به واقعیت نشان میدهد. –ثبت رسمی سهم سود، و استهلاک تفاوتها و سایر تعدیلات در دفاتر روزنامه، عملیات تلفیق را مستند میسازد. –فرآیند تهیه صورتهای مالی تلفیقی در صورت استفاده از روش ارزش ویژه سادهتر، و قابل کنترل است.
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 48 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
اقدام پژوهی چگونه توانستم رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی ام را اصلاح کنم ؟
فهرست مطالب
چکیده. 2
مقدمه. 3
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله. 3
گرد آوری اطلاعات ( شواهد ا ). 5
تجزیه و تحلیل وتفسیرها: 8
انتخاب راه جدید به صورت موقّت. 11
آموزش درمانی. 11
تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده. 12
قانون اثر ونتیجه : 14
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 16
عوامل موثر بر پرخاشگری. 17
انواع پرخاشگری. 17
علل پرخاشگری. 18
ارائه دلایل مشکل پرخاشگری:. 19
گرد آوری اطلاعات(شواهد 2). 22
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار. 23
ارائه راهکارها. 25
منابع. 26
اینجانب ساره…………، معلم پایه اول ابتدایی با مدرک تحصیلی ……………. مدت ………… است که مشغول تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک می باشم . در سال جاری در دبستان …….. واقع در ………………………. دوران خدمت خود را گذراندم .
در کلاس من دانش آموزی به نام محمد بود که اصالتا سیستانی بود و مدت کمی هم بود که بخاطر کار پدر خود به شمال مهاجرت کرده بودند . متاسفانه این دانش آموز دچار بعضی اختلالات رفتاری ناشایست شده بود . از قبیل شلوغی کردن ، مسخره کردن دیگران، اذیت دادن به دیگر دانش آموزان ،حسودی کردن ، تنبلی ، بی حوصلگی ، فحش ، لجبازی ،سردرد بود.
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 622 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 28 |
پاورپوینت شرکتهای کارگزاری و سپرده گذاری مرکزی دارای 28 اسلاید
}موسساتی هستند که طیف وسیعی از فعالیتهارادر خصوص اوراق بهادار انجام میدهندوشامل دو گروه عمده هستند. }1.شرکتهای تامین سرمایه : بر بازار اولیه تمرکز دارندوفعالیتهایی همچون مشاوره در مورد انتشار اوراق بهادار و تعهد پذیره نویسی را برعهده دارند. }2.شرکتهای کارگزاری : بر بازار ثانویه تمرکز دارندو مشاوره به سرمایه گذاران واجرای معاملات را بر عهده دارند.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 35 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 6451 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
پلان سه طبقه ای ایستگاه راه آهن قطاررسم شده در اتوکد
پلان های اتوکد ایستگاه راه آهن قطار
زیرزمین
همکف
طبقه اول
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 38 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
اورپوینت بررسی صندوق های وقفی در ۱۹ اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف وقف
ماهیت وقف
انواع وقف
صندوق های وقفی
تراست
انواع تراست
هدف صندوق های وقفی
انواع صندوق های وقفی
تفاوت عمده این صندوق ها
فرایند تشکیل صندوق های وقفی
شکل کلی صندوق های وقفی
تفاوت وقف در ایران و صندوق های وقفی در جهان
مقدمه:
کشورهای اسلامی وقف دارایی سیالی همچون پول با اشکال مواجه است در صورتی که در غرب با رفع ممنوعیت وقف چنین اموالی، آنها را در صندوق های مالی خاصی (صندوقهای وقفی) به کار می گیرند و با استخدام مدیران مالی توانمند، ضمن ارائه خدمات ارزشمند اجتماعی و فرهنگی و … ارزش اموال وقف شده را حفظ کرده و پیوسته بدان می افزایند و بدین صورت واحدی دائمی و خودگردان را در جامعه نهادینه می کنند.
تعریف وقف:
به طوری که در فرهنگ فارسی آمده وقف در لغت به معنی ایستادن، نگهداشتن، توقف، حبس کردن و منحصر کردن چیزی برای استفادة کسی است. (دهخدا، ۱۳۷۲) اغلب فقها وقف را تحبیس اصل و اطلاق منفعت یا تحبیس اصل و تسبیل ثمره تعریف کرده اند. (ریاحی سامانی، ۱۳۷۸، ص۳۹). مرحوم محقق حلّی در شرایع الاسلام می فرماید: وقف عقدی است که ثمرة آن حبس کردن اصل و رها کردن منفعت است. (محقق حلی، ۱۳۷۷ق، ص ۱۵۴) oمادة ۵۵ قانون مدنی در مقام تعریف حقوقی و اصطلاحی وقف می گوید: «وقف عبارت است از اینکه عین مال حبس و منافع آن تسبیل شود» (امینیان مدرس، ۱۳۸۱، ص۲۱).
ماهیت وقف:
در تعاریف فوق دو واژة تحبیس و تسبیل به کار رفته است. منظور از حبس، ممنوع کردن نقل و انتقال و یا تصرفاتی است که موجب تلف عین شود زیرا مقصود از وقف انتفاع همیشگی موقوف علیهم از مال موقوفه است منظور از تسبیل این است که واقف از استفادة منافع به طور شخصی صرف نظر کرده و مقرر نماید که در راه خدا و امور خیریه و اجتماعی مصرف گردد و می توان گفت ماهیت آن ادامه منافع برای موقوف علیهم است.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 40 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 11795 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
رساله ایستگاه راه آهن قطار، شامل نقشه های سه بعدی (3ds max) _ نقشه اتوکدی (فقط پلان ها)_ رساله ایستگاه راه آهن در قالب 200 صفحه word _ عکسهای رندر شده ایستگاه راه آهن
فرمت ها:
اتوکد : dwg
سه بعدی : 3ds max
ورد(رساله) : docx
رندرها : jpg
توجه: به دلیل حجم زیاد نقشه های سه بعدی 3dsmax ، این نقشه ها در این فایل فشرده قرار نگرفته ولی لینک دانلود فرمت 3ds max را در این فایل فشرده قرار داده ایم تا به صورت جداگانه بتونید این نقشه هارو دانلود کنید.
هدف ما از این کار این است که نقشه ها را با کیفیت خودشون بتونید دانلود کنید و از هرگونه مشکل دانلودی هنگام خرید جلوگیری به عمل آید. با این کار بعد از خرید پروژه می توانید نقشه های سه بعدی رو درهرزمان دانلود کنید. حجم نقشه های سه بعدی 220 مگابایت می باشد.
حجم این فایل فشرده 12649 کیلوبایت می باشد که بعد از خرید لینک دانلود برای شما نمایش داده خواهد شد هممچنین یک نسخه هم به ایمیلتان ارسال خواهد شد پس حتماً ایمیل خود را هنگام خرید وارد کنید.
فهرست مطالب رساله
چکیده
فصل اول
مشخصات جغرافیایی شهرستان ملکان
وضعیت آب و هوایی و میزان بارندگی در شهرستان:
وضعیت پوشش گیاهی جنگل و مرتع :
منابع آبی شهرستان :
مطالعات اقلیمی شهرستان ملکان
درباره شهرستان ملکان :
خصوصیات فرهنگی
تاثیر اقلیم بر روی طرح و شکل ساختمان
شکل بنا و نور و روشنایی :
شکل بنا و تعادل حرارتی :Error! Bookmark not defined.
شکل بنا و برف و باران :
شکل بنا و باد :
فصل دوم: مبانی نظری
سیر تحولی راه آهن
تاریخچه
عصر طلایی راه آهن
آغاز رقابت سیستم های حمل و نقل
اهم مزایای حمل و نقل ریلی
خصوصیات حمل و نقل ریلی
تجارت و فن آوری دو عامل کلیدی توسعه راه آهن
قطارهای سریع السیر
استفاده از سرعت های زیاد در راه آهن
اثر سرعت های زیاد در کاهش زمان سفر
سرعت های زیاد و افزایش ترافیک
سایر خدمات حمل و نقل با دورنمای خوب برای راه آهن
سرویس های ریلی شهری
حمل و نقل ترکیبی
بارهای فله
حمل و نقل ریلی یکپارچه و پشتیبانی
تاریخچه احداث خطوط ریلی ایران پیش از راه آهن سراسری
راه آهن سراسری ایران
راه آهن گرمسار-مشهد
راه آهن تهران-تبریز
راه آهن قم-یزد
فصل سوم: شناخت ایستگاه های راه آهن
مقدمه
تعریف ایستگاه و فعالیت های آن
اهداف مورد نظر از ایجاد ایستگاه
علل انحراف ایستگاه ها از مسیر مستقیم
علل احداث ایستگاه
اثرات و نتایج احداث ایستگاه در یک منطقه
عوامل موثر بر انتخاب محل ایستگاه
انتخاب محوطه برای ساخت ایستگاههای راه آهن:
تملک زمین
حدود و حریم ایستگاه
حریم ایستگاهها
شرایط هندسی محل قرارگیری ایستگاه
نیازمندی های ایستگاه راه آهن
انواع ایستگاه های راه آهن
مقدمه
طبقه بندی ایستگاه های راه آهن
طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر عملیاتی
طبقه بندی ایستگاهها از نقطه نظر خدمات
طبقه بندی ایستگاهها از نقطه نظر موقعیت ایستگاه در شبکه
طبقه بندی ایستگاهها از نقطه نظر پلان ایستگاه نسبت به موقعیت ساختمان مسافری
طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر اهمیت
2-9-8- طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر موقعیت ایستگاه نسبت به بلاک
فصل چهارم: برنامهریزی کالبدی ایستگاه راه آهن
برنامه ریزی فضایی
چگونگی طبقه بندی فضاها
ساختمان های اصلی
ساختمان ایستگاه مسافری
انواع ایستگاه های مسافری
ایستگاه های بین شهری
ایستگاههای حومه ای
ایستگاه های چند منظوره
ایستگاه های ترکیبی باری-مسافری
ابعاد و ظرفیت ساختمان ایستگاههای مسافری
جانمایی ساختمان ایستگاه درون محوطه
تعیین فرم و جهت استقرار ساختمان
فصل پنجم: ضوابط و استانداردهای طراحی ایستگاه های قطار
مقدمه
مفهوم سرعت و جریان حرکت
برنامه ریزی برای بهره برداری عادی
ماتریس فضا
کاهش کارایی ایستگاه
طراحی برای نگهداری
ساختمان ایستگاه
خدمات مسافری
سالن های انتظار
فروش بلیط
ورودی ها و خروجی ها
راه های دسترسی و مبادله
حرکت در جهت قائم (پله، پله برقی، رمپ، آسانسور)
اطلاع رسانی
کنترل بلیط
سالن ها و مکان های استراحت
خدمات توشه و حمل بار مسافران
خدمات جانبی ایستگاه
سرویس های بهداشتی
امکانات برای معلولان
سایر خدمات جانبی
نکاتی در مورد تقاضا و خدمات جنبی ایستگاه
ضوابط و معیارهای طراحی ایستگاه برای معلولین و سالخوردگان و نیازسنجی آن ها
دسترسی به سالن فروش بلیت و سکو:
مصالح و پوشش کف ایستگاه
علائم حسی برای نابینایان:
خدمات اداری و فنی
خدمات ایمنی و حفاظتی
خدمات ایمنی و حفاظت در برابر آتش سوزی و سوانح
خدمات ایمنی
محوطه سکوها
سکوها
پل های هوایی
زیرگذرها (تونل های دسترسی به سکوها)
سایه بان سکوها
طراحی سکوها
استاندارد کامپساکس
طول سکوها
ارتفاع سکوها
عرض سکوها، پله ها و سطح سکوها
فصل ششم :نمونه های مشابه
ایستگاه تهران
ایستگاه های بندر ترکمن و بندر درگز
ایستگاه های های قزوین و زنجان
ایستگاه قطار لهاسا، تبت ، 2006
ایستگاه قطار ساوترن کراس ملبورن
فصل هفتم : مطالعات بستر طرح
مقدمه
ویژگیهای جغرافیائی شهر تهران
موقعیت طبیعی شهر تهران
ویژگیهای اقلیمیشهر تهران
دما و رطوبت
بارندگی
وزش باد
شرایط حرارتی در فضاهای آزاد
شرایط حرارتی در فضاهای داخلی
توپوگرافی
آبهای سطحی
آبهای زیرزمینی
مطالعات زمین شناسی
خطر زمین لرزة گسترده تهران
جهت گیری ساختمان در رابطه بااقلیم
فرم ساختمان در رابطه با اقلیم
جهت در سایبان
فصل هشتم: نقشه ها و 3D
منابع
دسته بندی | بهداشت محیط |
بازدید ها | 108 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 838 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 57 |
پاورپوینت Photoacoustic Spectroscopy
●
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 766 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
پاورپوینت بررسی خرپاهای فضایی در 41 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx برای دروس سازه های نو و عناصر جزئیات ساختمانی
فهرست مطالب
خرپا
خرپا ها از نظر هندسی به دو دسته تقسیم می شوند:
1- صفحه ای
2- فضایی
خرپای فضایی
استفاده از خرپای فضایی در سالن های بزرگ
نمونه ایی از خرپا فضایی در سقف
تعریف و تاریخچه ی سازه های فضا کار
امتیازهای سازه های فضا کار
انواع کاربرد
گنبد
امتیازات
انواع گنبد:
1. گنبد ژئودزیک
2.گنبد شودلر
3. گنبد زایس- دیویداگ
4. گنبد باینی استار
فولر!
گنبد ژئودزیک سازه فضایی کروی است
اتصالات
اتصالات تلسکوپی
جزئیات اجرا
مطالعات موردی
فریم های فضایی انتقال دهنده ی نیرو
باغ بهشت بریتانیا
خرپا : سیستمی است از عضو های متصل به هم برای تحمل بارهای ساکن و متحرک
خرپای فضایی : وقتی سرهای چند عضو مستقیم طوری به هم متصل شوند که یک پیکربندی سه بعدی تشکیل بدهند سازه ی بدست آمده را خرپای فضایی می نامند.
برای به حداکثررساندن ظرفیت تحمل بار یک خرپا بارهای خارجی را باید در مفصل ها اعمال کرد،دلیل عمده ی این اصل این است که عضوهای یک خرپا بلند و باریک است و لذا تحمل آنها نسبت به بارهای وارد بر نقاط انتهایی کم است.
تعریف و تاریخچه ی سازه های فضا کار :
به سازه ایی که اصولا رفتار سه بعدی داشته باشد ، به طوریکه به هیچ ترتیبی نتوان رفتار کلی آن را با استفاده ی یک یا چند مجموعه مستقل دو بعدی تقریب زد، سازه فضاکار نامیده می شود.
با این تعریف طیف وسیعی از سازه ها یعنی حتی بعضی از قوس ها و گنبد های آجری گذشته جزو سازه های فضاکار محسوب می شوند، اما منظور در اینجا برخی سازه های خاص هستند که معمولا دارای اعضای مستقیم با اتصالات صلب یا مفصلی می باشند.
پیش نمایش فایل
دسته بندی | فنی و مهندسی |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 156 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
این فایل توضیحات کاملی از قلاویزکاری را با داشتن شکل توضیح داده.
حجم : 170kb
امید است که مورد استفاده قرار گیرد.
ساقه قلاویزهای عادی براساس استاندارد DIN بهصورت زیر دستهبندی میشوند:
1. ساقه کوتاه براساس DIN352 برای رزوههای دنده درشت
2. ساقه کوتاه براساس DIN2181 برای رزوههای دنده ریز
3. ساقه معمولی براساس DIN376 برای دندههای رزوه درشت
4. ساقه معمولی براساس DIN374 برای دندههای رزوه ریز
5. ساقه تقویتشده براساس DIN371 برای رزوههای دنده درشت
شکل 1، نحوه تقسیمبندی یادشده را نشان می دهد. بدیهی است که در صورت استفاده از ساقه تقویت شده، امکان ایجاد رزوه با طول بلند وجود ندارد، ولی گشتاور بیشتری را میتوان بر این نوع قلاویز اعمال کرد. بجز نمونههای استاندارد فوق، انواع ساقههای قلاویز دیگری نیز وجود دارند (شکل2) که برخی از آنها عبارتند از:
· ساقه خیلی بلند برای دسترسی به سوراخهای دور از دسترس
· ساقه خیلی کوتاه برای استفاده در ماشینهای اتوماتیک مخصوص
· ساقه کوتاه برای جوشدادن به میله واسطه و یا ساقههای عصایی شکل برای استفاده در ماشینهای مخصوص مهرهزنی.
شکل 1
.........
دسته بندی | پاورپوینت |
بازدید ها | 18 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 169 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 75 |
پاورپوینت گازهای سمی، محیط غبار آلود، آلودگی صوتی، مواد اشتعال زا، ظرف تحت فشار دارای 77 اسلاید
- گازهای سمی
- محیط غبار آلود
- آلودگی صوتی
- مواد اشتعال زا
- ظرف تحت فشار
سر و صدا شایع ترین عامل زیان آور محیط کار است . حداکثر سر و صدای مجاز در محیط کار در یک شیفت ۸ ساعته، ۸۵-۹۰ dB می باشد . صوت بیش از حد مجاز سبب ناشنوایی های حسی، عصبی و یا هر دو می گردد . افزایش فشار، قند و کلسترول خون، اضطراب، ناراحتی عصبی و اختلالات شنوایی در کودکانی که مادرانشان به هنگام بارداری در معرض سر و صدای بیش از حد مجاز بوده اند، از دیگر اثرات سوء آن بر سلامت انسان می باشد .
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 4486 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 66 |
پاورپوینت ایمنی اداره دارای 66 اسلاید
•هرساله 6میلیون حادثه شغلی داریم
•هر ساله 500 هزار کارگر بر اثر خواب الودگی،لغزیدن یا سقوط صدمه می بینند.
•40 هزار حادثه در ادارات به دلیل نبود وقت کافی برای کار اتفاق می افتد.
•تغییر شیوه کار و رفع خطرات محل کار از حوادث پیشگیری می کنند.
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 20 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 32 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم؟
فهرست مطالب
چکیده. 3
مقدمه. 4
توصیف وضع موجود. 4
بیان مسئله. 4
شواهد 1 (گرد اوری اطلاعات ). 5
1. تعریف واژگان : 5
2- ابزار های اطلاعاتی :. 6
3- یافته های علمی. 7
اهمیت تحقیق :. 7
روش علمی چیست؟. 9
نقش انگیزه ورغبت در پژوهش دانش آموزی:. 11
2- نمره گرایی دانش آموزان به عنوان مهمترین عامل تهیه پروژه های درسی:. 13
4- پیشینه تحقیق :. 17
6-هدف پژوهش:. 20
یافته ها:. 20
تحلیل و تفسیر داده ها:. 21
ارائه راه حل موقتی :. 21
اجرای طرح و نظارت بر آن:. 22
جمع آوری اطلاعات (شواهد 2) :. 23
ابزار گرد آوری اطلاعات :. 23
ارزیابی تأثیر اقدامات وتعیین اعتبار:. 23
راهکار ها و پیشنهادات:. 24
راهکارها :. 25
منابع :. 27
انسان از سرآغاز زندگی ،یعنی از زمانی که چشم به جهان می گشایدبا سؤالات فراو انی رو به رو میشود و تا زمانی که چشم از جهان فرو می بندد ، در جست و جوی یافتن پاسخ آنهاست. پژوهش ،زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است . یکی از زیر بنا ترین فعالیتها در امر پویایی وپیشرفت هرجامعه ،پرداختن به فعالیت های پژوهشی ، به ویژه در مراکز علمی و فرهنگی است ( رشد معلم،آذر 82)در طول تاریخ، انسان همواره کوشیده است تجارب و یافته های خود را به فرزندان و نسل آینده منتقل کند . این نیاز به آموزش و یادگیری ، سبب بقای جوامع بشری شده و بدین سان، فرهنگ سازی وحفظ آن ، جزء لاینفک آرمان های انسانی و شناسنامه انسان گردیده است. در جوامع نخستین ، یاددادن و یاد گرفتن به شیوه ی سنتی و از طریق باز سازی تجارب انجام می شد و به صورت اطلاعات مورد نیاز ، در عرصه ی زندگی حفظ می گردید و گسترش می یافت . در نتیجه، مردم کمتر به فکرتوسعه بودند
دسته بندی | پزشکی |
بازدید ها | 13 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1932 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
ارگونومی یا مهندسی فاکتورهای انسانی علمی ترکیبی است که سعی دارد ابزار و لوازم کار ومحیط کار افراد را با توجه به تواناییهای جسمی وذهنی آنها طراحی کند درواقع این علم می کوشد به جای اینکه انسان را با محیط سازگار سازد محیط را با انسان سازگار سازد. سازمان بین المللی کار واژه ارگونومی را به معنای متناسب کردن کار با انسان تعریف کرده است.
نیاز توجه هرچه بیشتر بشر به عوامل انسانی بدون شک جزء مهمترین اصول ومعیارهای یک سازمان است زیرا که تمامی سازمانها اعم از کوچک و بزرگ بدون استفاده از منابع انسانی بی معنا و بی اعتبار است و فلسفه وجودیشان به خطر می افتد. پس پر واضح است که باید به انسانهای شریفی که در سازمانها و شرکتها با دل وجان کار می کنند احترام گذاشت و آنها را به عنوان یک همنوع دانست نه قسمتی از سیستم تولیدی سازمان.
جوییس مریلین،رئیس موسسه جویس در سیاتل آمریکا براین عقیده است که اکنون دیگراین باورعمومیت یافته است که شرکتهایی که
”بهره وری وکنترل کیفیت“ را مدنظر دارند دخالت ارگونومی را یک شم تجاری میدانند.
در نظر گرفتن ارگونومی نه تنها باعث حفظ سلامت نیروی انسانی کارآمد می شود بلکه مانع به وجود آمدن بسیاری ازهزینه های اضافی می شود.
مثل:هزینه زمان از دست رفته،هزینه ناشی از حوادث،هزینه ضایعات تولید،هزینه از کار افتادگی و... که می توان اینها را با طراحی اصولی ودرست محل کار از بین ببرد.
درحقیقت ارگونومی ازتاریخی برابر با تاریخ زندگی بشر برخوردار است وهمزمان با انقلاب صنعتی مورد توجه قرار گرفته.این علم دانش جدیدی است که عمری حدود 50 سال دارد.
وامروزه در کشورهای صنعتی جهان از جایگاه خاصی برخوردار است وسایر کشورها نیز همگام با توسعه صنعتی نیازآن رابه شدت حساس می کنند.
وامروزه تا مدرک دکترآ در دانشگاه ها ومراکز علمی دنیا مطرح ست.
عمدتأ ارگونومی درزمینه های زیرمطالعه می کند:
ü طراحی ابزار، وسایل، ماشین آلات و تاسیسات به طور صحیح.
ü طراحی روش انجام کار با توجه به نحوه اجرا و متناسب با سیستم عضلانی_اسکلتی بدن انسان.
ü هماهنگی روانی میان افراد و محیط کار وابزارآلات. (ارتباطات، چگونگی گردش اطلاعات و تعاملهای اجتماعی).
ü ایجاد شرایط فیزیکی مناسب در محیط کار با توجه به عواملی چون: (دما، رطوبت، صدا، ارتعاشات، جریان هوا و....)
ü وضعیت صحیح قرارگرفتن بدن و حرکات انسان حین انجام کار.
ارگونومی زمانی اهمیت پیدا می کند که توجه کنیم فعالتعرین و باارزشترین اوقات انسان درمحیط کارش سپری میشود. درنتیجه با طراحی روش های صحیح انجام کار وایجاد محیط سالم برای کار این امکان را دارد که ابزار و وسایل با توانایی های انسان مطابقت یابد ونهایتا کارکردن امری نشاط آور و جذاب شود .
امروزه از طراحی یک ابزار ساده مثل انبردست (از نظرجنس، مصالح،اندازه دسته و نوع پلاستیک دسته آن) و یا یک خودکار (ازنظرقطر،اندازه و رنگ) گرفته تا طراحی یک سیستم تولیدی کامل از ارگونومی استفاده می شود .
ارگونومی،مفهوم لغوی و تاریخچه
کار Ergon
قوانین طبیعیNomus
نخستین بارمحقق لهستانی به نام جاسترزبوسکی صطلاح ارگونومی را به دنیای ادبیات معرفی کرد.(1882-1799)جنگ جهانی دوم
استراتژی: ارگونومی توانائیها و محدویت های جسمانی و روانی کارگر را که با ابزارآلات، تجهیزات، روشهای کار، وظایف و محیط کار در تعامل است مورد توجه و بررسی قرار می دهد.
ارگونومی بیشتر بر روی این موضوع بحث می کند که انجام کارچگونه بر انسان اثر می کند و برای پاسخ به پرسشهای مطرح واکنشهای فیزیولوژیک بدن در برابر کارهای جسمانی ،عوامل محیطی مانند گرما،صدا،روشنایی،ارتعاش،نوبت کاری و غیره را مورد مطاله قرار می دهد.
درارگونومی بر روی روشهای کاهش خستگی تاکید می گردد.
اهداف ارگونومی بهبود کیفیت زندگی انسان
رفاه
بهره وری وکارایی
تولید
فیزیولوژیکی
روانی
سلامتی وایمنی
برای دستیابی به اهداف ارگونومی باید به ویژگیهای سه مولفه زیر توجه شود:
فرد
محیط
کار
تعریف ارگونومی:
ü ارگونومی به مفهوم “تناسب کار با فرد” است
ü ارگونومی علم متناسب کردن شرایط محیط کار ونیازمندیهای شغل با توانائیهای فرد است.
ü ارگونومی عبارت است از تلفیق انسان و ماشین با شرایط زیست به گونهای که با کمترین ضایعات و فشار، مطلوبترین نوع بازدهی ازانسان و ماشین عاید گردد.
ü ارگونومی عبارت است از“علم اصلاح و بهینه سازی“محیط، مشاغل و تجهیزات به گونهای که متناسب با محدودیتهای انسان باشد.
به عبارت دیگر، ارگونومی تلاش دارد تا با طراحی و تغییر مناسب کار و ملزومات آن، بیشترین بهره وری را براساس فیزیولوژی انسان به دست آورد.
گرچه از دیرباز انسان تلاش می کرده تا وسایل و ابزار کار خود را متناسب با اندازه های بدن خود بسازد ولی به طور کاملاً علمی، ارگونومی در حین جنگ جهانی دوم و آن هم درصنایع هوایی به کمک بشر آمد.
طراحی مجدد فضای داخل کابین هواپیماهای جنگی به صورتی انجام شد تا خلبان بتواند باکمترین صرف وقت و انرژی، بهترین عملکرد را داشته باشد.
بعد از آن، استفاده از این علم در شاخه های مختلف صنعت رونق گرفت از جمله طراحی خودروها به طوری که بیشترین راحتی را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد.
طراحی علائم راه ها وجاده ها طوری که بیشترین تأثیر را برافراد بگذارد، طراحی رایانه ها و وسایل جانبی آن بر اساس فیزیولوژی نشستن انسان و...
آمار نشان می دهد با ماشینی شدن ودرعین حال یکنواختی و تکراری شدن وظایف انسان ها درصنایع امروزی، حدود نیمی از افراد در معرض بیماری های ”اسکلتی_عضلانی“ ناشی از کار قرار دارند
به طوری که در انگلستان،هزینه سالیانه ناشی از این بیماری ها حدود چندین میلیارد پوند تخمین زده می شود.
اما شاید بیشترین کاربرد علم ارگونومی در حال حاضر، پیشگیری از آسیب های اسکلتی _ عضلانی کارگران در صنایع ومشاغل پیچیده امروزی باشد.
از جمله شایع ترین این بیماریهای اسکلتی:
ü کمر درد
ü آسیب مهره های گردنی
ü التهاب مزمن کتف و شانه
ü سندرم کانال کارپال
ازجمله مشاغل آسیب پذیر:
ü کاربران رایانه
ü کارمندان بانک
ü کارگران خطوط تولید و مونتاژ
ü پرستاران، رانندگان
ومشاغل با انجام وظایف دستی مثل:
ü جوشکاری
ü آهنگری
ü نجاری
اما آنچه درچند سال اخیر مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار گرفته است ارگونومی کلان است (Macroergonomics)
که هدف آن درواقع ایجاد نگرش«انسان محور»در مدیران سازمانها وادارات وکارخانجات مختلف است. که مشاغل گوناگون، بر اساس نیازهای روانی _ اجتماعی و محدودیت های فیزیولوژیک انسان، طراحی و ساماندهی شوند.
به عبارت دیگر تخصیص وظایف کاری، طوری برنامه ریزی گردد که از مهارت های انسانی استفاده بهینه برده شود، توان تصمیم سازی در افراد تقویت شود و بیشترین انگیزش شغلی را ایجاد
کند و کارهای دیگر که پتانسیل این خصوصیات را ندارند به فناوری ماشینی سپرده شود.
ارگونومی یک دانش چند رشته ای است
ü آناتومی و فیزیولوژی
ü روانشناسی
ü مهندسی
ü پزشکی
ü جامعه شناسی
ü بیومکانیک
ü ایمنی و بهداشت حرفه ای
Anatomy
ü استخوانها: ا سکلت بدن را تشکیل می دهند.
ü عضلات: بدن را استوار وحرکات بدن را ممکن می سازند.
ü تاندون ها(زردپی): عضلات را به استخوانها متصل می کنند
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 15 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 26 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
چگونه با تلفیق هنر در تدریس درس عربی باعث جذاب شدن این درس شدم
فهرست مطالب
چکیده. 2
مقدمه. 3
توصیف وضعیت موجود. 3
وضعیت دانش آموزان. 3
گردآوری شــواهـد ۱ : 4
اهداف آموزش عربی. 4
اهداف آموزش عربی:. 5
اهمیت هدف در آموزش. 6
تقویت انگیزه درونی شاگرد. 6
پرورش ابتکار عمل و خلاقیت در دانش آموزان. 7
اهمیّت تدریس عربی در مدارس و بررسی مشکلات پیرامون آن. 8
مشکل کجاست وچگونه می توان آن را حل کرد.؟. 8
کلاس درس و خلاقیت. 11
زیبایی شناسی. 12
زیبایی شناسی در هنر. 13
تحلیل وتفسیر داده ها:. 17
راه حل های پیشنهادی:. 19
گردآوری شواهد 2 :. 20
نتیجهگیری :. 21
منابع. 22
زبان عربی به عنوان یکی از زبانهای غنی و پر جاذبه که علاوه بر تاریخ طولانی از گستردگی شایان توجهی برخوردار است ، دارای ویژگیهای قابل توجهی است که فراگیری و آموزش آن را اهمیت بیشتری می بخشد .
این ضرورت برای فارسی زبانان که از طرفی دلدادگان معارف دینی و نیازمند به استفاده از منابع اصیل آن می باشند و از طرف دیگر زبان آنان با زبان عربی آمیختگی فراوان داشته و ادبیات مشترک این خاستگاه را تقویت میکند، از درجه بالاتری برخوردار است . ضمناا ارتباط و پیوند همه جانبه با محیطهای عربی بویژه کشورهای مجاور موجب میشود که زمینه فراگیری و آموزش زبان عربی بیش از پیش در ایران رونق گیرد.
آنچه در طول مدت پژوهش توانستم به آن برسم کم کردن اختلاف میانگین نمرات نوبت اول در درس عربی با نوبت دوم همان دانش آموزان در همان درس بود که میانگین این اختلاف حدود 3 نمره پیشرفت بود که به نظر من یک موفقیت برای این پژوهش محسوب می شد