نام فایل : عملیات اجرایی پایدارسازی دیوارهای حایل گود های بزرگ با عملیات دوخت به پشت فرمت فایل، pdf تعداد صفحه : 48 صفحه
بخشی از متن فایل:
ایده نیلینگ و انکراژ در واقع دوخت بخش ناپایدار خاک)گوه یا سطح لغزش( به ناحیه پایدار خاک با المان های افقی و پایدار کردن دیواره گود بدین روش می باشد.
این فایل درباره عملیات اجرایی پایدارسازی دیوار های حایل گود با عملیات دوخت به پشت و نکات مربوط به آن می پردازد.
فهرست مطالب:
-مقدمه
-طراحی نیل و انکر
-عملیات خاکبرداری و پایدارسازی از کجا آغاز می شود؟
-مراحل اجرای شمع بتنی درجا ریز
-مراحل اجرای فولادی
-عملیات پانل برداری
-اجرای مش و شاتکریت
-عملیات حفاری برای جایگذاری المان ها
-جایگذاری نیل ها
-تزریق در گمانه ها
-پایدار سازی با انکر
-زهکشی گودبرداری
با سپاس
توضیحات:
دانلود پاورپوینت با موضوع تأثیر تمدّن اسلامی بر تمدّن غربی،
در قالب ppt و در 107 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن پاورپوینت:
تأثیر تمدن اسلام و ایران بر تمدن غربی:
تمدن فعلى جهان برآیندى از کوششهاى ملل مختلف جهان در طول تاریخ است.
با آن که تمدن معاصر ویژگى هایى کاملاً متفاوت از تمدنهاى دیگر ملل در درازاى تاریخ دارد، اما در حقیقت ترکیبى از تمدنهاى پیشین است که مسلماً سهم اسلام در به وجود آمدن این تمدن جدید و توسعه آن، کمتر از سهم عوامل دیگر نیست.
به طور کلى جهان روزگار کهن و جهان پیش از اسلام و مقارن ظهور و گسترش آن، به دو بخش شرق و غرب تقسیم مى شد.
مراکز علمى شرقى عبارت بودند از: چین، ژاپن، ایران، هند، بین النهرین و شام
مراکز غربى را یونان، مصر و امپراتورى روم تشکیل مى دادند.
از مراکز مهم علمى که به قلمرو اسلام پیوستند، مى توان مراکز علمى گندى شاپور، اسکندریه، بین النهرین، شام و هندوستان را نام برد که از میان آنها مرکز اسکندریه به علت متأثر بودن از فرهنگ و علوم یونانى در درجه اول اهمیت قرار داشت.
نخستین اقدام عملى مسلمانان در توسعه تمدن و علوم، به وجود آوردن یک زبان بین المللى علمى بود، که در نتیجه آن کتب فراوانى را در زمینه هاى مختلف از زبانهاى گوناگون به وسیله ملیّتها و پیروان مذاهب مختلف به زبان عربى ترجمه کردند.
و . . .
فهرست مطالب:
تأثیر تمدن اسلام و ایران بر تمدن غربی
اوضاع جهان مقارن ظهور اسلام و تشکیل دولت اسلامى
فتوحات مسلمانان در پهنه جهانی: جهان شمولی اسلام
اهمیت کتاب در انتقال علوم مسلمانان به اروپا
جنگهای صلیبی و تأثیر آن بر انتقال فرهنگ اسلامی به اروپا
گذری بر ترجمه آثار اسلامی به زبانهای اروپایی
جایگاه بتّانی
علوم مختلف
و . . .
نام فایل : ژیوگرید در راهسازی فرمت فایل، pdf تعداد صفحه : 9 صفحه
بخشی از متن فایل:
ژئوگریدھا شبکه ھای توری رو باز از جنس الیاف و پلیمر ھای p.v.c پلی اتیلن یا پلی پروپیلن
ھستند که عمده کاربرد آنھا بطور کلی مسلح کردن لایه ھای مختلف که امکان لغزش بین آنھا
زیاد است ھمچون لایه ھای خاکی در پی ھا و یا لایه ھای آسفالتی راھسازی و فرودگاه ھا بکار
می روند ھمچنین در لایه ھای سطوح پوشش قیری در مھندسی ھیدرولیک جھت جلوگیری از
نفوذ آب استفاده می شوند مھمترین نقش جھت چسباندن دو لایه ای که میان از ژئوگرید
استفاده شده است را منافذ درشت لایه ھای ژئوگرید ایفا می کنند
این فایل در 9صفحه درباره استفاده ژیوگرید ها در قسمت های متنوع راهسازی و براساس نیاز آن ، را ارایه می دهد.
فهرست مطالب:
-زیوگریدها
-کاربرد ژیوگریدها در راهسازی
-موارد استفاده ژیوگرید ها در راهسازی
-طریقه اجرای ژیوگریدها در راهسازی
با سپاس
توضیحات:
دانلود گزارش تخصصی جلوگیری از دزدی وسایل دیگران توسط یکی از دانش آموزان با راه حل های مناسب،
در قالب word و در 28 اسلاید، قابل ویرایش.
بخشی از متن گزارش تخصصی:
چکیده
از جمله معضلاتی که در دوران کودکی ممــکن است گریبـــان گیر دانش آموزان باشد دزدی وعمل سرقت اموال دیــگر دانش آموزان در کلاس درس بوده که گاهی منجر به در گیری بیـــن آنان می شود وبعضی اوقات موجب اتلاف وقت کلاس ودرس خواهد شد . ورفتار ناصحیح معلم در برخورد با این معضل که در اثر بی حوصلگی ،خستگی و...ممکن است باعث تکرارویا تشدید این مشکل در دانش آموزان در آینده گردد.
در سال تحصیلی ................... در به عنوان مدیر مدرسه ........ مشغول خدمت بودم . مدتی بود که وسایل دانش
آموزان در یکی از کلاس ها گم می شد . اینجانب با همکاری معلمان و سرایدار مدرسه دانش آموزی را که وسایل را بر می داشت یافته و راه حل هایی برای آن پیدا کرده و به این وسیله مشکل دانش اموز را حل کردیم .
مقدمه
بسیار طبیعی است که کودک دو ساله، درک صحیحی از اهمیت درستی و راستی نداشته باشد و بدون اجازه اسباب بازی خواهر یا برادرش را بردارد. اما همین کودک اگر در ده سالگی به وسایل دوستش در مدرسه، بدون اجازه دست بزند یا بردارد، به دردسر می افتد و متهم به دزدی میشود. بنابراین انتظار میرود که او تفاوت بین راستی و نادرستی را درک کند. بیشتر کودکان در دوران کودکی یکی دو بار دست به دزدی میزنند. ولی اگر با کودکی سر و کار دارید که ماهی یک بار یا بیشتر دزدی میکند، کودکی است دارای مشکل و باید به او یاد بدهید که دزدی نکند.
بسیاری از ما در طی چندین سال خدمت خود با دانش آموزانی برخورد کرده ایم که در کلاس،دست به دزدی ازوسایل دیگران و یا برداشتن وسایل دوستان خود می کنند. رفتار هر کدام از ما با چنین دانش آموزانی چگونه بوده؟ آیا نسبت به رفتار زشت آنها ، ما درست رفتار کرده ایم؟ آیا پیگیر این عمل آنها بوده ایم و ریشه یابی کرده ایم؟
دزدی متداولترین جرم جوانان است. مؤفت 500 (moffatt1969) جوان دزد را مورد مطالعه قرار داده است. در این مورد عوامل مؤثر عبارت بوده اند از : زمینه های دزدی در خانواده ، بی توجهی والدین نسبت به نادرستی و . . .
فهرست مطالب:
چکیده
نکات کلیدی
مقدمه
تعریف کلمات کلیدی
تعریف دزدی ازنظر لغوی وانواع آن
عـلــل دزدی
علل مادّی
علل روانی
علل اجتماعی
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت پژوهش
اهداف گزارش
هدف اصلی
اهداف جزئی
مقایسه باشاخص
جمع آوری اطلاعات
منابع کسب اطلاعات مورد نیاز به قرار زیر می باشد
الف : خود دانش اموز
ب : والدین دانش آموز
ج : همکلاسی های او
د : دبیران دیگر دانش آموز
ه : پرونده تحصیلی وی
ادبیات و پیشینه تحقیق
انواع دزدی"
علل دزدی
تجزیه و تحلیل داده ها
علل پیدایش
انتخاب راه حل
اجرای راه حل جدید
ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت طرح )
نقاط ضعف
نتیجه گیری
پیشنهادات
روشهای برخورد موثر
راهکارها
پیشنهادات به معلمین
پیشنهادات به والدین
منابع و مآخذ
توضیحات:
دانلود گزارش تخصصی روش های برقراری تعامل مناسب با همکاران در مدرسه،
در قالب word و در 24 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن گزارش تخصصی:
چکیده:
دربین نیروهای آموزش و پرورش، مدیران باید کسانی باشند که با بردن نامشان به یاد خوبی، صفا، صداقت و تمامی فضایل اخلاقی افتاد اما متاسفانه این موضوع بالعکس است .
با راه حل هایی که در این پژوهش اجرا کردم در پایان زمانی که همکاران متوجه صداقت ودرستی تعامل بنده شدند آرام آرام در نحوه برخوردشان تغییرات ایجاد کردند نگاه هاس سنگین گذشته وجود نداشت. و باعث تعامل بهتری می شد . درک واقعی همکار در شرایط مختلف عامل مهمی در بهبود روابط و تغییر دیدگاه نسبت به مدیر مدرسه گردید.
زمانی که مشکلی به وجود می آمد و بنده با کمال میل اداره کلاس یا هر موردی که مشکل را برطرف میکرد را قبول میکردم ،در برخورد های بعدی مشاهد ه می کردم که همکار با چه تواضع و احترام خالصانه ای برخورد می نمود. واین موارد منجر به این شد بتوانم ارتباط مثبت و اثرگذاری را د اشته باشم .
مقدمه(بیان مساله و پیشینه )
ارتباطات در نظر شما چه معنی می دهد؟ هریک از ما به تناسب شخصیت و تجارب خود بدان جواب متفاوتی خواهیم داد .
تعامل، رابطه دو سویه ای است که انسان ها برای رفع نیاز و انگیزه برای زندگی ایجاد می کنند. ارتباط و تعامل سبب می شود انسان سلامتی و آرامش بیشتری را احساس کند. نخستین ارتباط و تعامل اجتماعی در بستر خانواده شکل می گیرد و خانواده ها می توانند برای اعضای خود و حتی جامعه مفید و مضر باشند. ارتباط و تعامل می تواند نقش پیشگیرانه از انواع آسیب ها و اختلالات داشته باشد.( کریمی، روان شناسی اجتماعی، (1380 ارتباط و تعامل زیر بسترهایی دارند که در رابطه بروز و ظهور می کنند و در سنت و سیره معصومین علیهم
السلام موکدا قهر بودن و عدم ارتباط و تعامل نهی شده است.ما در زندگی روزمره ارتباطات گوناگونی داریم، ارتباط با خودمان، محیطمان و طبیعت. کسی که نتواند با خود، محیط و طبیعت سازگاری خوبی داشته باشد فرد سالمی نیست. حضرت علی »ع« خطاب به کارگزاران می فرماید: »انعطاف پذیر و انتقادپذیر باشید، انتقامجو، عیب جو و بهانه گیر نباشید. با آرامش و احترام به حرف دیگران گوش کنید، حرف دیگران را قطع نکنید و امین و رازدار باشید.« همه معصومین »ع« با بیان های مختلف به تاکید ارتباط و تعامل اشاره فرمودند که به طور مثال احترام و تکریم، احساس همدلی، اخلاق تشکر و قدردانی، خوش بینی، فضایل اخلاقی، دین داری، صداقت، محبت و مهربانی، کارگشا بودن، تحمل و صبر و مدارا، رعایت حقوق دیگران، امیدواری، شنونده خوب بودن و بسیاری دیگر حکایت از مهارت ها و ایجاد ارتباط در زندگی بشر دارند) جمعی از مولفان، روان شناسی اجتماعی و . . .
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه(بیان مساله و پیشینه )
بیان وضعیت موجود
تعریف واژگان:
تعامل:
اهداف گزارش تخصصی
هدف اصلی
اهداف جزئی
مقایسه با شاخص
جمع آوری اطلاعات
مشاهده
مصاحبه
یافته های علمی
اقسام ارتباط
مدلهای ارتباط
عناصر ارتباط
اهداف ارتباط
گام اول: گوش دادن
گام دوم: صریح و صادق بودن
گام سوم: همدلی و همدردی
گام چهارم: حفظ آرامش و احترام به طرف مقابل
گام پنجم: مخالفت نمودن به شیوه مناسب
گام ششم: خودشناسی و افزایش آگاهی
گام هفتم: شناسایی افکار تحریف شده
پیشینه تحقیق
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
انتخاب راه حل یا راه حل های موقتی
اعتبار بخشی به راه حل ها
نقاط قوت
نقاط ضعف
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع
توضیحات:
دانلود گزارش تخصصی راه های افزایش اعتماد به نفس و خوباوری در دانش آموزان و نقش آن در پیشرفت تحصیلی،
در قالب word و در 26 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از گزارش تخصصی:
چکیده
اهمیت اعتماد به نفس برای کسانی که با کودکان و نوجوانان سرو کار دارند امری روشن است مشکل است بتوان ارتباط نزدیکی با کودکان داشت ولی از باورهای مهم آنان در مورد خودشان غافل بود اخیرا به نظر می رسد که اعتماد به نفس یک موضوع عموم پسند باشد که مقبولیت آن همچنان در حال افزایش است کتابهای مختلف برای والدین ، معلمان با مشاوران وخود کودکان ونوجوانان بر نیاز به داشتن اعتماد به نفس تأکید دارد.
اعتماد بنفس و یا احساس ارزشمندی یکی از نیازهای اساسی و اولیه بشر است,اعتماد بنفس در چگونگی کیفیت اعمال و رفتار بشر در تمامی مراحل زندگی نقش مهمی بازی میکند.مطالعه های تاثیر اعتماد بنفس بالا را در بهبود عملکرد و ارضای شغلی ,اجتماعی,خانوادگی و حفظ بهداشت و سلامت جسمی و روانی در مراحل مختلف سنی نشان میدهد.
اعتماد بنفس پایین یکی از معضلات روانی بشر به خصوص در سنین نوجوانی و اوایل جوانی است.زیرا در بین گروه های مختلف سنی اعتماد بنفس در دوره نوجوانی با توجه به تغییرات جسمی و روانی و شکل گیری شخصیت و بحرانهای مختلف آسیب پذیر تر است.عدم وجود اعتماد بنفس میتواند مشکلات متعددی از جمله
درگیریهای اجتماعی,افت تحصیلی,امادگی جهت ابتلا به انواع اختلالهای روانی بخصوص افسردگی و خودکشی,اضطراب و اعتیاد بوجود آورد.
اینجانب در سال تحصیلی ................. بعد از مشاهده کمبود اعتماد به نفس و خودباوری در دانش آموزانم تصمیم
گرفتم این مشکل را در آنها برطرف سازم .
مقدمه
وضعیت موجود:
..............اینجانب .............دبیر .............مقطع ، دارای مدرک .................. .........،مدت سابقه خدمت در آموزش و
پرورش را دارم .در حال حاضر مدرسه تثبیتی من آموزشگاه واقع در شهرستان می باشد .
............ ................
از همان ابتدا متوجه شدم که دانش اموزانم دچارعدم اعتماد بنفس و خود ناباوری هستند.با خیلی از سوالها و دغدغه های انها روبرو شدم.سوالهای کلیشه ایی که ریشه در تربیت و فرهنگ خانواده هایشان داشت...مانند:برای چه درس بخوانیم؟ایا خواندن این درسها آینده مان را تغییر خواهد داد؟ویا این درسها به چکار ما می ایند؟؟؟...
در طول این سالها همیشه تلاشم بر این بود که رابطه ایی دوستانه با دانش آموزانم داشته باشم و بهترین جوابها را برای پرسشها یشان پیدا کنم.با تشویق و بالا بردن روحیه سعی در تقویت اعتماد بنفسشان داشتم که تا حدود زیاد در این امر موفق بودم و دیدن موفقیتهای تحصیلی دانش آموزانم همواره برایم بهترین پاداش بوده است.
و . . .
فهرست مطالب:
چکیده
کلید واژگان
مقدمه
وضعیت موجود
اهداف گزارش
هدف اصلی
اهداف جزئی
پرسشهای تحقیق
مقایسه با شاخص
ابزارهای تحقیق
یافته های علمی
تعریف واژگان
اعتماد به نفس
اعتماد به نفس چیست ؟
عوامل موثر در تقویت اعتماد به نفس
چگونه اعتماد به نفس کاهش می یابد؟
.1تجارت منفی در زندگی
.2گیر کردن غیر ضروری در وقایع منفی
.3 ارزیابی پیامدهای یک موقعیت به شکل بسیار بدتر از آنچه در واقعیت وجود دارد
.4فشارهای افراطی والدین و مدرسه و داشتن خواسته ها و انتظارات فراوان
.5 ترس از شکست
چگونه اعتماد به نفس دانش اموزان را افزایش دهیم؟
.1تفکر مثبت در مورد دانش اموز
.3تلاش معلمان برای افزایش اعتماد به نفس در خود ( و بهبود وضعیت روحی خود)
.4تعیین اهداف به طور دقیق و واقع بینانه و متناسب با انتظارات
اعتماد به نفس در سنین نوجوانی
ویژگی های اعتماد به نفس باﻻ
پیشینه تحقیق
تجزیه و تحلیل
راه حل های ارائه شده برای حل مساله
دﻻیل انتخاب راه حل
توصیف اقدامات انجام شده پس از تصمیم گیری
نقاط قوت اجرای راه حل ها
نقاط ضعف
جمع بندی
منابع
توضیحات:
دانلود گزارش تخصصی ترغیب کردن دانش آموزان به یادگیری درس کار و فناوری با روش های مناسب،
در قالب word و در 17 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن گزارش تخصصی:
چکیده
یکی ازعناصر اصلی دربرنامه درسی و طراحی آموزشی موضوع روش های یاد دهی- یاد گیری است. اگر روش های تدریس و فعا لیت های مکمل مورد استفاده، به خوبی انتخاب و اجرا شوند، بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا میکند. اما انتخاب روش های تدریس اغلب تحت الشعاع خواست و تواناییهای معلمین قرار میگیرد. بسیاری از معلمین متأسفانه آموزش را تکثیر دانش می دانند و به خلاقیت اهمیت نمی دهند و به دانش آموزی که محفوظاتش خوب باشد، توجه بیشتری میکنند و خود را تنها فرمانده کلاس میدانند اما در این میان معلمین آگاهی نیز هستند که فرا گیرندگان را افرادی صاحب فکر میدانند و برای بروز خلاقیت آموزش میدهند و از کلیه امکانات وابزارها برای آسانترکردن یاد گیری کمک میگیرند امروزه به روشهای فعال تدریس که دستاوردهای مفیدی در یادگیری می باشند تاکید بیشتری میشود و
کسی که در موقعیت تعلیم وآموزش قرار می گیرد باید به این نکته مهم توجه کند. بیش از این که گفتارهای اودر مخاطب تاثیرداشته باشد، رفتارومنش او موثر است. درسیره پیامبر(ص) به چه عاملی مردم جذب می شدند؟در قرآن آمده است:
"اگر تو تندخوبودی مردم از اطراف تو پراکنده می شدند" معلم بایدجذاب باشدکه یکی از عوامل جذابیت نرم خویی است یکی ازنکاتی که معلمان باید توجه کنند ویژگی های شخصیتی است.انضباط ونظم عمومی باعث علاقه دانش اموزان به درس می شود. توجه به ویژگی های شخصیتی دانش اموزخیلی مهم است که باید به ان پی برد.ارتباط دادن مسایل آموزشی به زندگی دانش اموز ازنکات قابل توجه درمسیر معلمی است این اموزش باید طوری صورت گیرد که اومتوجه شوداین تعالیم درزندگی اوبه کار می اید این باعث علاقه او به درس خواهد شد.
اینجانب در سال تحصیلی ................. به عنوان دبیر کار و فناوری در مدرسه ...................... مشغول به تدریس بودم .بعد از مشاهده بی علاقگی دانش آموزان برای یادگیری این درس تصمیم گرفتم آنها را به درس کار و فناوری علاقمند و یادگیری آن را در آنها تقویت نمایم .
مقدمه و بیان مساله
استفاده از وسایل کمک اموزشی :.وسایل سمعی وبصری و رسانه های اموزشی وبلاخص استفاده از وسایل کارگاهی دراموزش درس کار و فناوری می تواندبه ایجادشرایط یادگیری مطلوب درکلاس کمک کند.یادگیری که دران دانش اموزنقش فعال را به عهده داشته باشدواز حواس مختلف خود استفاده کندومعلم به عنوان راهنمای اوباشد این امکان را فراهم می کندکه دانش اموزفرصت کافی برای تفکروجستجودراختیارداشته باشددر چنین یادگیری دانش اموزاز طریق تجربه وعمل وبااستفاده از حواس مختلف خودمی تواندموضوع یادگیری را بهتر وصحیح تر درک نمایدو معلومات خودراافزایش دهد،همچنین دانش اموز شخصا در یادگیری فعال است وموفقیت هرمرحله از یادگیری میتواندمبنای خودتشویق واعتمادبه نفس او گردد.
معلم نبایدتدریس کندبلکه بایدکودک راتشویق کندتاباکارکردن با اشیا به یادگیری برسد گنیز برگ (1969) بنابراین اگر دبیران محترم کار و فناوری وفن بتواننددراین درس از وسایل کارگاهی استفاده بیشتری نمایندو
برتاثیرگذاری فراوانی که دراستفاده از وسایل کارگاهی در اموزش درس کار و فناوری وفن داردبیشترپی ببرند درنتیجه در نحوه یادگرفتن تغییراتی زیر بنایی صورت می گیرد
و . . .
فهرست مطالب:
چکیده
نکات کلیدی
مقدمه و بیان مساله
توصیف وضعیت موجود
چگونگی انتخاب مسئله
اهداف پژوهش
هدف اصلی
پرسش های پژوهش
مقایسه با شاخص
گرد آوری اطلاعات
مصاحبه با خود دانش آموز
نظر همکاران
ضرورت و اهمیت آموزش کار و فناوری در مدارس
کم رنگ شدن نقش وسایل کمک آموزشی در تدریس و یادگیری
پیشینه تحقیق
تجزیه وتحلیل اطلاعات
چگونگی اجرای راه حل
ارزیابی راه کارهای فوق ارزیابی ودرنهایت راهبردهای زیر برای حل مشکل انتخاب شد:
نقاط قوت اجرای طرح
نقاط ضعف
پیشنهادات و نتیجه گیری
منابع
نام فایل : ترجمه کتاب ترافیک پیشرفته مکشین -فصل بیستم- از ابتدای فصل تابخش 20.3
فرمت فایل، pptx تعداد صفحه : 44 صفحه.
بخشی از متن فایل:
عوامل تصمیم گیری برای نصب علایم در تقاطع ها ترکیبی است از :
۱- حجم ترافیک
۲- پتانسیل برخورد
۳- ایمنی در عملکرد
۴- راندمان عملکرد
۵- راحتی راننده و عابر پیاده
این فایل خلاصه درس، ترجمه فصل بیستم کتاب ترافیک پیشرفته (مکشین) از ابتدای فصل تا بخش20.3 می باشد که برای دانشجویان کارشناسی ارشد رشته حمل و نقل و ترافیک و همچنین راه و ترابری بعنوان درس اصلی در دانشگاه تدریس می گردد.
فهرست مطالب:
-عوامل تصمیم گیری برای نصب علایم در تقاطع ها
-اجزای یک سیکل چراغ
-انواع فاصله ها در یک سیکل چراغ
-انواع عملکردها
-هماهنگ کردن سیگنال ها در تقاطع های مجاور (مسیر سبز)
-کنترل کننده های تقاطع
-کنترل کننده های اصلی
-کنترل کننده های کامپیوتری
-کنترل کننده های تطابقی
-رفتارهای گردشی خودرو در تقاطع
-گردش به چپ محافظت شده
-سرفاصله خروج
-زمان شروع به حرکت
-زمان سبز
-زمان خروج
-مساله نمونه
-نرخ جریان
-استانداردهای جاری در بزرگراه
با سپاس