مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک ملی به همراه پاسخنامه

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک ملی به همراه پاسخنامه
دسته بندی آزمون استخدامی
بازدید ها 10
فرمت فایل pdf
حجم فایل 188 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک ملی به همراه پاسخنامه

فروشنده فایل

کد کاربری 8165
کاربر

این فایل شامل موارد زیر می باشد:

15 سوال معارف اسلامی + پاسخنامه

20 سوال ادبیات فارسی + پاسخنامه

10 سوال اطلاعات عمومی + پاسخنامه

25 سوال ریاضیات + پاسخنامه

10 سوال اطلاعات عمومی رایانه + پاسخنامه

15 سوال زبان انگلیسی + پاسخنامه


سوالات استخدامی بانک ملت به همراه پاسخنامه

سوالات استخدامی بانک ملت به همراه پاسخنامه 220 کیلو بایت
دسته بندی آزمون استخدامی
بازدید ها 13
فرمت فایل pdf
حجم فایل 219 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
سوالات استخدامی بانک ملت به همراه پاسخنامه

فروشنده فایل

کد کاربری 8165
کاربر

مجموعه ی زیر نمونه سوالات پیشین آزمون استخدامی بانک ملت است

20 سوال زبان و ادبیات فارسی + پاسخنامه

20 سوال معارف اسلامی + پاسخنامه

20 سوال زبان انگلیسی + پاسخنامه

20 سوال ریاضیات عمومی + پاسخنامه

25 سوال اطلاعات عمومی و بانکداری + پاسخنامه

20 سوال دو گزینه ای مربوط به روانشناسی شغلی


دانلود سبک کلامی در اثبات نبوت

اساسا قانون علت و معلول‏ و نظام سببی و مسببی را در جهان قبول ندارند و آنچه را هم که دیده می‏شود تقریبا یک امر تشریفاتی می‏دانند و گویند فکر می‏کنند تقید به نظام علت و معلول نوعی محدودیت قائل شدن برای خداست که بگوییم از یک علت معین‏ معلول معین پیدا می‏شود
دسته بندی معارف اسلامی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
دانلود سبک کلامی در اثبات نبوت

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

متکلمین - که سبکشان را می‏گویند سبک کلامی - اساسا قانون علت و معلول‏ و نظام سببی و مسببی را در جهان قبول ندارند و آنچه را هم که دیده می‏شود تقریبا یک امر تشریفاتی می‏دانند و گویند فکر می‏کنند تقید به نظام علت و معلول نوعی محدودیت قائل شدن برای خداست که بگوییم از یک علت معین‏ معلول معین پیدا می‏شود و بعد هم کانه خدا را از کار خودش منعزل کرده‏ایم‏ ، نه ، این حرفها در کار نیست ، هر چیزی را ما مستقیم و بلاواسطه باید به‏ خدا نسبت دهیم . بعد می‏گویند خداوند هم چون حکیم است کارها را بر طبق‏ مصلحت انجام می‏دهد ، کاری که خوب هست می‏کند و به مقتضای حکمتش باید هم بکند ، اگر نکند به حکمتش ضربه می‏زند ( تازه آنهایی که قائل به حسن و قبح هستند [ چنین می‏گویند ] ، آنهایی که نیستند این مقدار را هم نمی‏گویند ) ، کار بد را هم نباید بکند ، اگر بکند باز به خدایی و حکمتش ضربه‏ می‏زند . این است که کارهای خوب را تعبیر می‏کنند که " یحب علی الله " بر خدا واجب است ، چون نیک است بر او واجب است چنین کاری را بکند ، و کار بد را می‏گویند - مثلا - قبیح است بر خدا که چنین بکند . این سبک استدلال البته سبک صحیحی نیست ، چه از آن جهتی که انکار نظام‏ علت و معلول است و چه از نظر اینکه انسان بخواهد خداوند را محکوم یک‏ قاعده و قانون کرده باشد که خدا این کار را می‏کند به دلیل اینکه اگر نکند خلاف است ، یعنی تحت این انگیزه این کار را می‏کند ، اگر این کار را نکند خلاف کرده است ، برای اینکه خلاف نکند [ این کار را می‏کند ] . اصلا " برای " که معنایش حکم انگیزه را داشته باشد ، با خدایی یعنی با واجب الوجود بودن ، با اینکه خودش تحت تأثیر هیچ علتی قرار نداشته‏ باشد منافات دارد . و بعلاوه این حسن و قبح هایی که ما درک می‏کنیم ، اینها را به اصطلاح می‏گویند امور اعتباری بشری است ، یعنی اینها یک چیزهایی است که‏ فقط در زندگی بشر صادق است ، در غیر آن صادق نیست . این یک سبک است‏ که اساسش [ این است ] : چون این کار نیک است باید باشد ، چون این کار بد است نباید باشد . این یک سبک فکر است . ما اینطور نخواستیم استدلال‏ کنیم که پیغمبران اگر باشند وجودشان مفید است ، چون اگر ما فرض می‏کنیم‏ وجودشان مفید است می‏گوییم هر چیزی هم که مفید است خوب است ، پس باید خدا این کار را کرده باشد

سبک فلسفی


دانلود تحقیق میراث فرهنگی و حقوق بشر

امروزه در مطبوعات و رسانه ها و حتی مجامع سیاسی کشور مجادلات و مباحث فراوانی در ارتباط با آبگیری سد سیوند و تاثیراتی منفی که می تواند بر مجموعه باستانی دشت بلاغی، پاسارگاد و دیگر آثار باستانی کشور در آن منطقه داشته باشد
دسته بندی باستان شناسی
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
دانلود تحقیق میراث فرهنگی و حقوق بشر

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

مقدمه

امروزه در مطبوعات و رسانه ها و حتی مجامع سیاسی کشور مجادلات و مباحث فراوانی در ارتباط با آبگیری سد سیوند و تاثیراتی منفی که می تواند بر مجموعه باستانی دشت بلاغی، پاسارگاد و دیگر آثار باستانی کشور در آن منطقه داشته باشد، سر گرفته است. در این میان تمامی افرادی که دلی در گروی ایران عزیز دارند به دو دسته تقسیم شده و دسته ای از ایجاد سد و آبگیری آن در جهت حمایت از کشاورزان و اقتصاد منطقه و دسته ای دیگر از خودداری از آبگیری سد به جهت حمایت از آثار باستانی که نمایشگر تاریخ بزرگ کشورمان است دفاع می کنند.

نکته مهم در این ارتباط آن است که اگر چه قضاوت درست و بدون تعلق فکری در ارتباط با درستی و یا نادرستی این عمل بسیار دشوار است چرا که از یک سو خدمت رسانی به کشاورزان و مردم منطقه ضروری و از سوی دیگر حمایت و حفاظت از آثار باستانی کشور نیز لازم است. لذا تمامی اظهار نظر ها و قضاوت هایی که امروزه در مطبوعات و رسانه ها وجود دارد بیشتر از دریچه نگرانی هایی است که فرد مورد نظر در این ارتباط برخوردار است. کسانی که در این خصوص اظهار نظر کرده اند تمامی افراد از هر قشر و با هر درجه از اطلاعات و دلبستگی را شامل می گردند و همگی از دریچه دید خود آبگیری سد سیوند را تحلیل و نتایجی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... گرفته اند.

اما وجه یا بعدی از این موضوع در ارتباط با جنبه حقوقی آن، کمتر مورد توجه بوده است. در اطلاعات و اخبار گزارش های متعددی دایر بر شکایت کانون مدافعان حقوق بشر و مشخصاً دو وکیل معروف کشورمان یعنی خانم شیرین عبادی و آقای محمد علی دادخواه علیه آقایان اسفندیار رحیم مشائی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و پرویز فتاح وزیر نیرو در نزد دادسرای مرودشت وجود دارد.

در این نوشته به عنوان دانشجوی حقوق، بدون داشتن هیچ نوع گرایشی در پذیرش یا عدم پذیرش آبگیری سد بر آن هستم تا این موضوع را از نظر صرف حقوق تحلیل نمایم. در اینجا لازم به ذکر است که من هم همچون دیگر افرادی که در این خصوص اظهار نظر داشته اند، اگر نظری موافق هر کدام از این دسته ها ارایه کردم به معنی رد نظر دسته مقابل نیست که تلاش و اقدام هر دو دسته همانگونه که گفتم چون برای ایران انجام می گردد با ارزش است لیکن قواعد حقوقی و تحلیل موضوع مرا ناچار به نتیجه گیری به نفع یکی از این دسته ها می کند.

  1. مفهوم میراث فرهنگی

تنگه بلاغی و مجموعه باستانی آن به علاه پاسارگاد و مقبره کوروش از جمله مهمترین آثار باستانی کشور و خاستگاه تمدن ایرانی است. آثاری همچون موارد فوق در لسان حقوقی تحت عنوان میراث فرهنگی به رسمیت شناخته شده و تحت حکومت قواعد و مقرراتی (داخلی یا بین المللی) قرار گرفته است.

اموال و آثار فرهنگی در قانون ایران مورد تعریف قرار گرفته است. ماده اول "آئین نامه مربوط به ورود و صدور اموال فرهنگی"، مصوب 28 مهرماه 1354 هیات وزیران در تعیین مصادیق اموال فرهنگی اعلام می دارد که این اموال عبارتند از "اشیاء عتیقه ایرانی، اشیاء عتیقه خارجی، آثار فرهنگی و آثار هنری" و در بند 3 ماده چهارم این آئین نامه در راستای تعریف آثار فرهنگی مقرر می دارد که "آثار مربوط به تاریخ از جمله تاریخ علوم و فنون، تاریخ نظامی و اجتماعی و همچنین مربوط به زندگی رهبران، متفکران، دانشمندان، هنرمندان و رویدادهای مهم ملی و اجتماعی."


دانلود تحقیق فلسفه آهنگهای شمال خراسان

موسیقی رامشگران شمال خراسان در درجۀ نخست موسیقی آوازی است رامشگر آوازش را با دو تار همراه می کند
دسته بندی هنر و گرافیک
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
دانلود تحقیق فلسفه آهنگهای شمال خراسان

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

موسیقی رامشگران شمال خراسان در درجۀ نخست موسیقی آوازی است رامشگر آوازش را با دو تار همراه می کند. هنگامیکه نوازندهای شمال خراسان دوتارش را به صدا درمی آورد، رفته رفته سوز و گداز و آه درونی وجود دارد نیز بیشتر و بیشتر می شود. با انگشتانش دوتار را می نوازد و به یاد حادثه ها و اتفاقات تلخ و شیرین در گذشته و یا تاریخ سرزمین و قوم و طایفۀ خود می افتد. اینجاست که بناگاه همراه با ساز زدن شروع به خواندن و بیان این اندوهها و تهاجمات و غارتگریها و ظلم و ستمها می کند با نیازش می نوازد و با زبانش تاریخ را بیان می کند و با یاد تاریخ می خواهد حماسه ها و شجاعتهای مردان طایفۀ خود را بازگو سازد و بر همگان روشن کند. داستانهایی که اگر بازگو نشود چه بسا به فراموشی سپرده شود ، آنچنانکه صادق هدایت می نویسد :

« ایران رو به تجدد می رود، این تجدد در همه طبقات مردم بخوبی مشاهده می شود، رفته رفته افکارش عوض شده، رفتار و روش دیرین تغییر می کند و آنچه قدیمی است منسوخ و متروک می گردد. تنها چیزی که در این تغییرات ما تألیف است ، فراموش شدن و از بین رفتن دسته ای از اضافه ها، قصه ها، پندارها و ترانه های ملی است که از پیشینان با یادگار مانده و تنها در سینه ها محفوظ است زیرا تا کنون این گونه تراوشها کلی را کوچک شمرده و .... »[1]

داستان گویی یکی از ملحقات موسیقی شمال خراسان چه در میان کردها، چه ترکها و یا ترکمنها است و یکی از مهمترین شکلهای اجرایی موسیقی بخش های شمال خراسان نیز بشمار می رود. این داستانها توسط بخشی با آواز و همراهی دوتار اجرا می شود. بخش آوازی را می توان به دو گونۀ کاملاً مشخص تقسیم کرد، یکی بیان محاوره ای و نقلی که بسیار به شیوۀ نقالی شبیه است و دیگری بیان آوازی. قسمتهای مختلف داستان، با این دو شیوه اجرا می شوند.

شیوۀ نقلی برای شرح رویدادهای داستان مورد استفاده قرار می گیرد. در این داستان گویی دوتار علاوه بر همراهی کنندۀ آواز ،در بیشتر اوقات نقش مکالمه ای را با آواز یا داستان انجام می دهد، حاج قربان سلمانی دربارۀ داستان گویی معتقد است که ترکها در موسیقی خود داستان گویی دارند و موسیقی را با داستان به هم می آمیزند و اجرا می کنند و می گوید موسیقی کردها از نظر داستانی به هم می آمیزند و اجرا می کنند و می گوید موسیقی کردها از نظر داستانی دارای عمق و ریشۀ کمتری است[2]. با تمام این موارد موسیقی کردها از قدمت بیشتری نسبت به موسیقی ترکها و ترکمنها برخوردار است[3]. در این خصوص پیرامون این ؟؟ می توان عنوان کرد که در هر کدام از طایفه های شمال خراسان یک قسمت از موسیقی رنگ و نمو بیشتری نسبت به سایرین دارد. نقلهای ترکی که همراه موسیقی اجرا می شود، موسیقی کردها که سرشار از داستانهای عاشقانه و عارفانه است و موسیقی ترکمنها که مانند موسیقی ترکی همراه نقلهای ترکمن بر ارزش و اعتبارش افزوده می شود، همه و همه نشان از قدمت و اصالت و بی مانند موسیقی این هنر آسمانی در شمال خراسان دارد. اما می توان نوشت که داستان گویی در هر سه طایفه (ترکها، کردها و ترکمنها) وجود دارد. داستانهای شمال خراسان را از نظر مضمون می توان به سه گروه اصلی تقسیم بندی کرد، الف) مضمون عاشقانه این نوع داستانها ماجراهای عاشقانه قهرمان و دلبر او را بازگو می کنند که همیشه با مخالفت و ناسازگاری همراهاست و الگوی آنها حماسه های غنایی قرون وسطایی مانند لیلی و مجنون و فرهاد و شیرین است. اینگونه روایتگرری در میان رامشگران ترک زبان بویژه در آسیای میانه بسیار رایج است. از میان شناخته ترین این داستانها می توان از اصلی و کرم (داستانهای ترکمنی)، غریب و شاه صنم (ترکی) ، همراه و صیادخان (ترکی و ترکمنی) ، حمراء و حور لقاء (ترکی و ترکمنی)، گل و بلبل ، وامق و عذرا ، شاه اسماعیل و گلزار خانم، طاهر و زهره (ترکی و ترکمنی) و ..... را نام برد.