مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

دانلود تحقیق پوشاک بین النهرین

دراکثر تمدنهای پیش آریایی در خاور نزدیک‌( پیش عبید، عبید، اور)، لباس به عنوان یک پوشش حقیقی به وجود آمده بود، چنانکه نمونه های آن در سومر واکد مشاهده شده است پوشیدن لباس پیش ازهزارة سوم بسیار فراگیر بود
دسته بندی نساجی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
دانلود تحقیق پوشاک بین النهرین

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

دورة پیش نوشتاری و اوایل سلسله گذاری (3400-2000 ق. م)

دراکثر تمدنهای پیش آریایی در خاور نزدیک‌( پیش عبید، عبید، اور)، لباس به عنوان یک پوشش حقیقی به وجود آمده بود، چنانکه نمونه های آن در سومر واکد مشاهده شده است. پوشیدن لباس پیش ازهزارة سوم بسیار فراگیر بود و بدون شک از خلیج فارس تا منطقة مدیترانه مرسوم بوده است. درطول دورة پیش نوشتاری درتاریخ بین النهرین که از3400 ق .م اغاز شده و تا 2900 ق . م ادامه یافته است، وضعیت اقتصادی جامعه- که تا آن زمان کاملاً برکشاورزی متکی بود- سبب شد تا بسیاری از اقشار عادی مردم به کار کشاورزی اشتغال یابند. خصوصاً در مناطق جنوبی تر بین النهرین که زمینهای حاصلخیز تر بود و طبیعتاً کشاورزی رونق بیشتری داشت، کار عمدة مردم کشاورزی بود. شغل کشاورزی وسایر کارهای روزانه بدون پوشش و با ظاهری برهنه انجام می شد.

در طول دوره های اولیة سلسله گذاری(2900-2334ق.م) استفاده از پارچه تا اندازه ای، عمومی تر شد وزنان و مردان دارای پوششی تقریباً مشابه بودند. این پوشش شامل پارچه ای بود که دور تن می پیچید و قسمت کوتاه آن درناحیة چپ بدن، پشت لگن قرار میگرفت، جایی که دنباله های دو طرف پارچه به یکدیگر گره می خورد یا کمربندی روی آن بسته می‌شد. دور تا دور دامن را ردیفی از شرابه های بلند، متشکل از حلقه های پود، فرا می گرفت. در دوره های بعدی نوع مجلل تری از این تن پوش با ردیفهایی از حلقه ها یا پرزها، که همه جای لباس را پر می کرد. رواج یافت.

در دوره های اولیة تمدن سومری در هزارة چهارم قبل از میلاد- مردم از پوست گوسفند و بز برای پوشش خود استفاده می‌کردند، به نحوی که لایة پشم دار آن به طرف داخل قرار می گرفت. حتی زمانی که استفاده از پارچه را برای دوخت لباس آموختند باز به سراغ بزها و گوسفندان رفتند تا مواد خام پارچه های خود را از آنها تهیه کنند.

دستیابی سومریان به شیوة جدیدی از تهیة پوست، این امکان رابرای آنها فراهم آورد که به شکل دیگری از پوشش – که بیشتر شبیه یک لباس بود- دست پیدا کنند. به این لباس، اصطلاحاً لباس بلند (gown) می گویند

انواع پوست، که از حدود 2885ق. م تا آن زمان به شکل دامن و بالاپوش استفاده می شدند، به لباسهای بلند تغییر شکل دادند. یکی از عمده ترین تغییرات،‌پیدایش آستین در لباس است؛ اگر چه شاید قیقاً آستین واقعی نبوده و احتمالاً قسمت ندوخته ای از پوست بوده که روی بازو می افتاده در حاشیة پایین دامن این لباس که قدمتش به هزارة سوم قبل از میلاد می رسد، ظاهراً شرابه های از جنس تسمه های چرمی آویزان بوده است.

با سیر اجمالی در نحوة تکامل شکل و شیوة تهیة این تن پوش می بینیم که نخست این لباس قط به منظور پوشاندن پایین تنه انسان و از پوستهای خواب دار یا بدون خواب طراحی و تدارک شده بود. بعدها همین پوشش از پارچة پشمی برش خورده تهیه می شد که با تعداد اندکی درز به هم دوخته می شد. این، همان «شکل ابتدایی» لباس سومری اس که پیش از سومریان نیز به کار می رفت و در هزاره های دوم و سوم قبل از میلاد به این شکل لباس «کنکس» (کناکه- Kaunakes) می گفته اند. البته این واژه به نوعی از پارچه یا موی حیوان(بزو گوسفند) نیز اطلاق شده است.

در قدیمی ترین آثار سومریان «کنکس» به ظاهر، دامنی بود به اندازة طول بدن شده بود؛ و پیکرکهای آهکی کشف شده، مردانی را می توان مشاهده نمود که همین دامن را به دور کمر بسته و با عبور یک گوشة آن، از دوران کمربند،‌آن را بر بدن محکم نگه داشته اند. بدون شک، گرهی که در پشت به نظر پرحجم می آید منگولة این کمربند بوده، و ظاهراً بقایای دم جانوری است که به شیوة گذشتگان،‌ پوست و موی آن برای پوشش به کار می رفت.

یکی از قدیمی ترین قطعات پوشش سومریان شال بلند پشمی است که از طرح لباس کلاسیک هند گرفته شده است. این احتمال وجود دارد که در ابتدای هزارة سوم مردمی که از قشر فرو دستان بوده اند شال ریشه داری، که جنس زبری داشت و باریکتر از شکل اصلی هندی آن بود، به دور باسن خود می پیچیدند، خواه از پهنای آن برای لندای دامن استفاده می کردند و یا چند بار از وسط تا می زدند و بعد استفاده می کردند. در این حالت، این شال ریشه دار ظاهری شبیه به شنتی(Shenti) مصریان پیدا می کرد، یا شاید شبیه به فاروس (farus) که امروزه کارگران عراقی آن را بر تن می بندند در هر حال،‌با دقت در آثار گوناگون می توان چنین نتیجه گرفت که این شال معمولاً از جنس پوست، پشم یا پرچة لطیف بوده است. همین شال را کاه ممکن بود محکم به دور بدن بپیچند و انتهای آن را روی شانة چپ بیندازند. به نظر می رسد زنان و مردان تقریباً از همین نوع پوشش بر تن می کردند. گاهی این شال را به شکل نوعی دامن می بستند و گاه دنبالة آن را طوری می انداختند که شانة راست آزاد می ماند.


دانلود تحقیق بررسی مهندسی نخ پنبه کارد شده با استفاده از آنالیز کامل رگرسیونی

بررسی رابطه بین خواص مهم کیفی نخ پنبه کارد شده، عیوب نخ و خواص کیی الیاف اندازه گیری شده (HVI) با استفاده از آنالیز کامل رگرسیونی (بررسی مهندسی نخ پنبه کارد شده با استفاده از آنالیز کامل رگرسیونی)
دسته بندی نساجی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
دانلود تحقیق بررسی مهندسی نخ پنبه کارد شده با استفاده از آنالیز کامل رگرسیونی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

بررسی رابطه بین خواص مهم کیفی نخ پنبه کارد شده، عیوب نخ و خواص کیی الیاف اندازه گیری شده (HVI) با استفاده از آنالیز کامل رگرسیونی (بررسی مهندسی نخ پنبه کارد شده با استفاده از آنالیز کامل رگرسیونی)

خلاصه:

هدف اصلی در این مقاله به دست اوردن معادله بهینه بین خواص مهم کیفی نخ با عیوب نخ و خواص الیاف در نخ کارد شده پنبه ای می باشد برای این کار از تجزیه و تحلیل کامل رگرسیونی و استفاده از رگرسیون نیرومند و رگرسیون متعامد و نمودارهای باقیمانده جزئی و تعیین انتخاب متغیر به روش همه رگرسیون های ممکن و آماره Cp مالوس همراه با نرم افزار SAS استفاده گردیده است. برای انجام این کار از 87 نمونه به دست آمده از نتایج آزمایشی مرکز بین المللی نساجی آمریکا در تگزاس استفاده گردیده است. برای همه نخ ها از فاکتور تاب یکسان استفاده شده و نمره نخل های 15 تا31 انگلیسی تولید گردیده است، معادلات با تعداد متغیرهای مناسب و محدود و همچنین ترتیب اهمیت آنها، همراه با ضریب همبستگی بسیار خو به دست آمده است.


1- مقدمه

خواص فیزیکی و مکانیکی الیاف ومشخصه های مختلف کیفی نخ در رفتار فرآیندی، راندمان تولید و بالاخره نخ و پارچه تأثیر عمده ای دارد. همچنین تغییرات مشخصه های مهم نخ شامل نمره تاب، استحکام، ازدیاد طول و عیوب نخ مخصوص برای نخ های بریده شده (Stuple) غیرقابل اجتناب است این تغییرات در خصوصیات نخ در طول فرآیند تولید و هم بعد از تولید، باعث مشکلات زیادی می شود. بنابراین ارتباط بین این مشخصات برای جلوگیری از مشکلات مختلف باید به طور واضح مشخص گردد. همچنین پیشگویی مشخصه های مهم کیفی نخ (خواص کششی، پرز وCV% جرمی نخ) از خصوصیات مواد خام، هدف اصلی بسیاری از محققین در دو دهه گذشته بوده است به طور کلی دو روش اصلی، روش های آماری و روش های تحلیلی و تئوریکی در مطالعات گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از روش های مهم استفاده از روش رگرسیون چندمتغیره بوده است و در این مقاله سعی گردیده است این ارتباط را به مشخصه های دیگر نخ از جمله عیوب نخ و تعداد الیاف در سطح مقطع نخ نیز گسترش داده و سپس با بررسی کامل رگرسیون و استفاده از روش های آماری دیگر به نتایج دقیق تر و کاربردی تر به دست آید.


2- مروری بر مطالعات قبلی

تا کنون مدل های ریاضی و تحلیلی زیادی برای تخمین استحکام نخ تکی از مشخصه مختلف الیاف و نخ به دست آمده است [1و2و3و4]. هول [5] انواع مطالعات تجربی و ریاضی در ارتباط با استحکام نخ را در بین سال های 1926 تا 1965 انجام داده است هانتر [6] بیشتر از 200 مقاله در مورد پیشگویی پارامترهای کیفی نخ بخصوص خواص کششی تا سال 2004 منتشر کرده است.

مشخصه مهم دیگر نخ ازدیاد طول تا حد پارگی است که این مشخصه نیز روی کارایی نخ‌ها، در دومین پیچی و بافندگی تأثیر می گذارد. ازدیاد طول نخ نیز به خواص الیاف، تاب نخ و نمره نخ بستگی دارد.

اگرچه تعداد مقالات در این زمینه کمتر است ولی مدل های ریاضی توسط اگروال [7]، فردریچ [3] و زرک [8] پیشنهاد شده است. همچنین مدل های آماری توسط هانتر [1] و مدل ANN توسط ماجمدر [9] ارائه شده است.

نایکنواختی نیز فاکتور مهمی در مورد کیفیت نخ و پارچه می باشد، تغییرات تعداد الیاف در سطح مقطع نخ، دلیل اصلی نایکنواختی است. علاوه بر این پارامترهای ماشین، روش ریسندگی، نمره نخ و بعضی مشخصه های الیاف اثر مستقیمی روی نایکنواختی نخ دارند هانتر [1] و اتریج و همکاران [10] چند مدل را برای مشخص کردن نایکنواختی از مشخصه‌های الیاف ارائه نموده اند.

- پرزدهی، یک مشخصه قابل اندازه گیری دیگری از نخ است که عموماً یک خصوصیت نامطلوب است که مقالات کمتری در مورد برآورد پرزدهی نخ با استفاده از مشخصه های الیاف تاکنون ارائه گردیده است.

اخیرا کلیک [11] نیز مدل های مختلف رگرسیون چند متغیره خطی را برای تخمین استحکام نخ از مشخصه های دیگر نخ شامل قطر نخ، تغییرات قطر، تاب و تغییرات تاب، نایکنواختی جرمی و نایکنواختی نوری را با ضرایب همبستگی نسبتاً خوب به دست آورده است.

و بالاخره ارن و کادوگلا [12] مدل های آماری برای برآورد خواص کششی، نایکنواخت و پرزدهی نخ از خواص مختلف الیاف (اندازه گیری شده با دستگاهHVI) و خواص نیمچه نخ با استفاده از مدل های رگرسیون و چند متغیره ارائه نموده است.


داستان صوتی خرگوش و آبمیوه گیر

اسم داستان خرگوشه و آبمیوه گیر فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال آموزنده و جذاب و به عقل آن ها افزوده می شود قسمتی از داستان روزی روزگاری خرگوشی در جنگلی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش دلش هوای آبمیوه کرد ولی آبمیوه گیر نداشت به در لونه آقا لاک پشته رفت و از او درخواست آبمیوه گیر کرد
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 7
فرمت فایل zip
حجم فایل 532 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوش و آبمیوه گیر

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

اسم داستان خرگوشه و آبمیوه گیر
فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال
آموزنده و جذاب و به عقل آن ها افزوده می شود
قسمتی از داستان روزی روزگاری خرگوشی در جنگلی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش دلش هوای آبمیوه کرد ولی آبمیوه گیر نداشت به در لونه آقا لاک پشته رفت و از او درخواست آبمیوه گیر کرد


دانلود تحقیق تاثیر آنزیم بر روی کالاهای رنگرزی شده با رنگ مستقیم

همگام با رشد فزایندة استفاده از فرآیندهای بیوتکنولوژی در صنعت، استفاده از آنزیم‌ها در صنایع نساجی نیز گسترش چشمگیری داشته است به عنوان مهمترین نمونه از این موارد می‌توان هیدرولیز کتنرل شده آنزیمی کالاهای سلولزی توسط سلولازها را نام برد
دسته بندی نساجی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 521 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
دانلود تحقیق تاثیر آنزیم بر روی کالاهای رنگرزی شده با رنگ مستقیم

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : مقدمه ..................................................................................................

1-1) مقدمه ...........................................................................................................

1-2) اهداف پروژه .................................................................................................

1-3) اهمیت پروژه..................................................................................................

1-4) کارهای انجام شده قبل...................................................................................

1-4-1) هیدرولیز آنزیمی سلولز و عوامل مؤثر در شدت هیدرولیز.......................

1-4-2) اثر آنزیم سلولاز بر رنگ پذیری الیاف سلولزی........................................

1-4-3) تأثیر رنگ به کار رفته روی پارچه در شدت هیدرولیز آنزیمی

فصل دوم: تجربیات ..............................................................................................

1-2) مواد مورد استفاده...........................................................................................

2-2) وسایل مورد استفاده ......................................................................................

2-3) روش انجام آزمایشات....................................................................................

2-3-1) رنگرزری پارچه های پنبه ای قبل از هیدرولیز آنزیمی.............................

2-3-2) هیدرولیز آنزیمی پارچه های پنبه ای قبل از رنگرزی...............................

فصل سوم: نتایج و بحث.......................................................................................

فصل چهارم: نمونه ها.........................................................................................

فصل پنجم: مقالات لاتین....................................................................................


فصل یکم 1-1) مقدمه

همگام با رشد فزایندة استفاده از فرآیندهای بیوتکنولوژی در صنعت، استفاده از آنزیم‌ها در صنایع نساجی نیز گسترش چشمگیری داشته است. به عنوان مهمترین نمونه از این موارد می‌توان هیدرولیز کتنرل شده آنزیمی کالاهای سلولزی توسط سلولازها را نام برد.

این عملیات اولین بار در ژاپن تحت عنوان بیوپولیشینگ (1) برای تکمیل پارچه های تاری ـ پودی بکار گرفته شد. این تکمیل خاص پارچه های پنبه ای نبوده و می‌تواند برای پارچه های بافته شده از کتان، رامی و دیگر الیاف سلولزی و مخلوط آنها با الیاف مصنوعی و پروتئینی نیز بکار برده شود.

هیدرولیز آنزیمی منسوجات سلولزی، توسط ایزوآنزیم های سلولاز انجام می‌شود. سلولاز به سیستمی از آنزیم ها اطلاق می‌شود که باهم به صورت زنجیره ای عمل کرده و قادر به شکستن پلیمرهای سلولزی بسیار آرایش یافته هستند. اجزاء سلولاز عبارت از:

الف) اکسو ـ بتا ـ 1و4 ـ گلوکانیز[1] (E.C.3.2.1.91)

ب) اندو ـ بتا ـ 1و4 ـ گلوکانیز[2](E.C.3.2.1.4)

ج) بتا ـ گلوکزایداز[3] (E.C.3.2.1.21)

می‌باشد (3و2) به طور خلاصه مکانیزم هیدرولیز پلیمرهای سلولزی توسط این آنزیم‌‌ها را می‌توان به این صورت در نظر گرفت که:

  • × اکسو گلوکانیزها (اکسوسلولازها) واحدهای سلوبیوز را از انتهای غیراحیایی زنجیره‌های سلولزی جدا می‌کنند.
  • × اندوگلوکانیزها (اندوسلولازها) پیوندهای بتا ـ 1و4 ـ گلوکزایدها را به صورت تصادفی هیدرولیز می‌کنند و سبب کاهش درجه پلیمریزاسیون زنجیره های سلولزی می‌شود.

دانلود تحقیق تاثیر هر یک از عملیات تکمیل مقدماتی روی چاپ پارچه های پنبه- پلی استر با پیگمنتها

منظور از عملیات تکمیل مقدماتی، عملیاتی است که کالای خام را برای رنگرزی و چاپ و یا عرضه به صورت سفید آماده می‌سازد این عملیات ممکن است با توجه به کاربرد و خواص مطلوب در مراحل مختلف تولید مثل الیاف باز، فتیله، نخ و پارچه انجام گیرد
دسته بندی نساجی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 84 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 72
دانلود تحقیق تاثیر هر یک از عملیات تکمیل مقدماتی روی چاپ پارچه های پنبه- پلی استر با پیگمنتها

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه.................................................................................................................. 1

عوامل موثر در عملیات تکمیل........................................................................... 3

پرزسوزی............................................................................................................ 5

آهارگیری............................................................................................................ 7

آهارگیری با اسید................................................................................................ 7

آهارگیری با روش تخمیر................................................................................... 8

آهارگیری با مواد اکسید کننده............................................................................ 8

آهارگیری با آنزیم............................................................................................... 9

آهارگیری آهارهای محلول در آب..................................................................... 14

- پخت............................................................................................................... 15

- سفیدگری........................................................................................................ 18

سفیدگری کالای سلولزی با آب اکسیژنه........................................................... 19

عمل سفید کنندگی آب اکسیژنه، تجزیه و ترکیب آن با سلولز.......................... 21

تجزیه و فعال شدن آب اکسیژنه بوسیله قلیا...................................................... 22

تجزیه و فعال شدن آب اکسیژنه بوسیله فلزات سنگین..................................... 23

تجزیه و فعال شدن آب اکسیژنه با تبدیل آن به مشتقاتی با فعالیت بالاتر......... 24

اثر سیلیکات سدیم روی پایداری محلول پراکسیدها......................................... 24

- مرسریزاسیون.................................................................................................. 25

اثر قلیا بر روی الیاف سلولزی............................................................................ 27

اثر مرسریزاسیون بر روی ساختمان و خواص لیف........................................... 28

الف- اثر مرسریزاسیون روی ساختمان لیف پنبه............................................... 30

ب- اثر مرسریزاسیون روی خواص لیف........................................................... 30

- عوامل موثر در عملیات مرسریزاسیون............................................................ 31

الف- اثر دما....................................................................................................... 32

ب- اثر زمان....................................................................................................... 33

ج- اثر غلظت..................................................................................................... 34

د- نوع قلیا.......................................................................................................... 34

هـ- نیروی کشش............................................................................................... 35

و- اثر مواد مرطوب کننده.................................................................................. 36

- چاپ............................................................................................................... 37

مقدمه.................................................................................................................. 37

چاپ با رنگدانه ها (پیگمنت)............................................................................ 38

غلظت دهنده های مناسب برای رنگدانه ها....................................................... 40

الف- غلظت دهنده امولسیون............................................................................. 40

ب- غلظت دهنده نیم امولسیون......................................................................... 40

ج- غلظت دهنده مصنوعی................................................................................ 41

- عملیات تکمیل مقدماتی پارچه های بافته شده پنبه- پلی استر...................... 41

پخت پارچه های پنبه- پلی استر........................................................................ 43

سفیدگری پارچه های پنبه- پلی استر................................................................ 45

- انجام عملیات آزمایشگاهی با توجه به دستورالعملها ونسخه‌های موجود روی

مخلوط پنبه - پلی استر...................................................................................... 45

الف- عملیات آهارگیری روی مخلوط پنبه- پلی استر...................................... 47

ب- عملیات پخت روی مخلوط پنبه- پلی استر............................................... 48

ج- عملیات سفیدگری مخلوط پنبه- پلی استر توسط آب اکسیژنه.................. 50

د- عملیات مرسریزاسیون روی مخلوط پنبه- پلی استر.................................... 51

- چاپ نمونه های تکمیل شده توسط پیگمنتها................................................ 54

نحوه تهیه غلظت دهنده امولسیون...................................................................... 55

نقش اوره در خمیر چاپ................................................................................... 56

نقش و اهمیت غلظت دهنده در خمیر چاپ..................................................... 57

- نتایج به دست آمده بعد از چاپ نمونه های تکمیل شده............................... 61


مقدمه

عملیات تکمیل مقدماتی پارچه‌های پنبه‌ای و مخلوط پنبه- پلی‌استر:

منظور از عملیات تکمیل مقدماتی، عملیاتی است که کالای خام را برای رنگرزی و چاپ و یا عرضه به صورت سفید آماده می‌سازد. این عملیات ممکن است با توجه به کاربرد و خواص مطلوب در مراحل مختلف تولید مثل: الیاف باز، فتیله، نخ و پارچه انجام گیرد.

در مقابل این عملیات، تکمیل مکانیکی و یا تکمیل عالی قرار دارد که عملیاتی است که جهت بخشیدن بعضی از خواص مثل افزایش خاصیت ایزولاسیون گرمایی، ضد چروک، ضدآب و غیره به کالای سفید و یا رنگی می‌باشد که ممکن است به صورت شیمیایی و یا مکانیکی انجام شود. در حالت کلی واژه تکمیل شامل مقدمات، تکمیل مکانیکی و تکمیل عالی است.

انجام عملیات تکمیل مقدماتی یکنواخت، تضمین کننده گرفتن نتیجه یکنواخت در عملیات رنگرزی و چاپ می‌باشد. از این رو از نقطه نظر کالا، انجام یکنواخت و موثر این عملیات اهمیت فراوانی را دارا می‌باشد.


داستان صوتی خرگوش و دمپایی سفید

اسم داستان خرگوشه و دمپایی سفید فایل صوتی داستان مخصوص کودکان و نوجوانان سن بین 8 سال تا 18 سال، آموزنده و جذاب و به عقل آن ها اضافه می کند قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش دمپایی های سفیدش را پوشید و در جنگل به راه افتاد
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 10
فرمت فایل zip
حجم فایل 603 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوش و دمپایی سفید

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

اسم داستان خرگوشه و دمپایی سفید
فایل صوتی داستان مخصوص کودکان و نوجوانان
سن بین 8 سال تا 18 سال، آموزنده و جذاب و به عقل آن ها اضافه می کند
قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش دمپایی های سفیدش را پوشید و در جنگل به راه افتاد


داستان صوتی خرگوش و مداد جادویی

فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان است و بین سن 8 سال تا 18 سال که می تواند آموزنده، زیبا و جذاب باشد و به عقل کودکان و نوجوانان اضافه نماید قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد روزی خرگوش برای خریدن مداد به بازار جنگل رفت در راه آقا گوزنه رو دید
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 4
فرمت فایل zip
حجم فایل 711 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوش و مداد جادویی

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان است و بین سن 8 سال تا 18 سال که می تواند آموزنده، زیبا و جذاب باشد و به عقل کودکان و نوجوانان اضافه نماید
قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد روزی خرگوش برای خریدن مداد به بازار جنگل رفت در راه آقا گوزنه رو دید


پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی اسکریپر (scraper) و کاربرد آن در 16 اسلاید

دراین پروژه پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی اسکریپر (scraper) و کاربرد آن در 16 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصویر ارایه شده است 1 تعریف اسکریپر 2 انتخاب نوع ماشین آلات 3 کاربرد اسکریپر 4 قسمت های عمده اسکریپرها 5 انواع ماشین ها 6 موارد کاربرد اسکریپرهای لاستیک دار دو موتوره 7 کارکرد اسکریپر با استفا
دسته بندی عمران
بازدید ها 5
فرمت فایل pptx
حجم فایل 3043 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی اسکریپر (scraper) و کاربرد آن در 16 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 19318
کاربر

دراین پروژه پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی اسکریپر (scraper) و کاربرد آن در 16 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصویر ارایه شده است:

1- تعریف اسکریپر

2- انتخاب نوع ماشین آلات:

3- کاربرد اسکریپر :

4- قسمت های عمده اسکریپرها :

5- انواع ماشین ها :

6- موارد کاربرد اسکریپرهای لاستیک دار دو موتوره:

7- کارکرد اسکریپر با استفاده از بولدوزر:

8- انواع عملکرد اسکریپر:

9- انواع اسکریپر از نظر موتور :

10- اسکریپرها یی که توسط تراکتورچرخ لاستیکی کشیده میشوند به انواع زیرتقسیم بندی میشوند:

11- اسکریپرهای تک موتوره دومحوری :

12- اسکریپرهای دارای بالابر:


طرح لایه باز بروشور عرقیات گیاهی پشت ورو

طرح لایه باز بروشور عرقیات گیاهی طرح psd لایه باز عرقیات گیاهی طرح دفترچه ای بروشور عرقیات گیاهی بروشور عرقیات گیاهی
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
بازدید ها 12
فرمت فایل zip
حجم فایل 49662 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
طرح لایه باز بروشور عرقیات گیاهی پشت ورو

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

طرح لایه باز بروشور عرقیات گیاهی پشت ورو

طرح بروشور عرقیات گیاهی

لایه باز

فرمت فایل psd

کیفیت مناسب

شامل دو فایل پشت و رو


پاورپوینت معماری ارگانیک

معماری معماری ارگانیک زندگی نامه فرانک لویدرایت نظریات رایت در مورد معماری
دسته بندی معماری
بازدید ها 7
فرمت فایل ppt
حجم فایل 857 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
پاورپوینت معماری ارگانیک

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

زندگی نامه فرانک لویدرایت
فرانک لوید رایت: در آغاز پی بردم که سکونتگاه اساسا مانند غار نیست بلکه مانند سرپناهی وسیع در هوای آزاد هم آهنگ با چشم انداز به بیرون و درون است.”

رایت: نگذارید دیوار سقف و کف اکنون شریک یکدیگر نشوند بلکه جزئی از یکدیگر باشند و هر یک بر دیگری و در دیگری تاثیر بگذارند.
رایت بین سالهای 1916تا 1922 به ژاپن سفر کرد و در ژاپن هتل امپریال را در توکیو طراحی کرد . در این سالها شدیدا تحت تاثیر معماری ژاپن بود . ارتباط خانه با محیط ، الهام از طبیعت ، معماری ارگانیک ( ژاپنی ) ، سیالیت فضاهای داخلی . دومدرسه معماری شمال و جنوب در شیکاگو و نیومکزیکو ، تاسیس کرد . در کل می توان معماری رایت را چنین توصیف کرد : معماری ارگانیک ، ترکیب ساختمان با طبیعت و نه تحمیل ساختمان بر طبیعت ، ساختمان باید در دل تپه ساخته شود و به صورت افقی ( که در رقابت با طبیعت مطرح نشود ) ، مصالح بکار رفته باید منطبق با همان طبیعت که ساختمان ساخته می شود باشد . شکل ساختمان بی قاعده و منفصل بندی شده و این عمل نه تنها بدلیل عملکرد ها بلکه به دلیل بی قاعده گی طبیعت بستر ساختمان ، توجه به مورفولوژن سایت و توجه به عملکرد و تکنولوژی ساخت ، یکی از شاخصه های اصلی در طراحی مسکن رایت آتشگاه در مرکز خانه و تنها عنصر عمودی معماری رایت بود و این عنصر عمودی بقیه فضاهای مسکن را سازمان می داد.
در در کل سه هدف عمده رایت عبارتند از :

- ارتباط سیال بین داخل و خارج با گشودگی های مداوم و عناصر برنامه ریزی شده.
- افقی بودن چشمگیر آنها که ارتباط کامل با زمین به وجود می آورد.
- تقارن محوری برای تمرکز سیالیت نقاط مشخص.

نظریات رایت در مورد معماری:
در سال 1930، اصول برنامه ریزی برگرفته شده از کتاب رایت در معماری و دموکراسی:

1- کم کردن دیوارهای داخلی و ایجاد یک محیطی برای جریان هوا ، نور و چشم انداز به طوری که در کل پیوسته نشان داده شود
2- هماهنگ ساختن بنا با محیط خارج ( ثابت شده است که سطوح گسترده افقی بهترین وسیله برای ایجاد همبستگی است )
3- پلان آزاد
4- نشان دادن پی ها به صورت سکوی آجری کوتاه برای قرار گرفتن خانه بر روی آن
5- عدم استفاده از مصالح متنوع ، استفاده از مصالح جدید
6- دادن تناسبات منطقی و انسانی به تمام درها و پنجره ها
7- قرار دادن تاسیسات حرارتی درداخل ساختمان ( آتشگاه در مرکز ساختمان ) تاسیسات روشنایی و لوله کشیها در استخوان بندی ساختمان بطوری که جزئی از پیکره ساختمان باشد
8- مبلمان ساختمان به عنوان عناصر ارگانیک معماری و طرح آنها از بنا و الهام گرفته از آن باشد
9- حذف تزئینات ( دوره های معماری ) حذف ظرایف کاریها لارکین
و................
پدیده معمار ارگانیک را نمی توانبه آسانی با وقایع اجتماعی ، فنی یا فرهنگی مرتبط ساخت به ویژه که این پدیده از نظر زمانی یک دوره طولانی را در بر میگیرد. یعنی از 1889 که فرانک لوئید رایت نخستین خانه اش را در اوک پارک ایلی نویز ساخت تا عصر حاضر.
چیزی به عنوان یک مبنای نظری یکدست برای مجموعه معماری ارگانیک وجود ندارد. ارگانیک واژه ای است که فرانک لوئید رایت برای توصیف معماری خود به کار می برد.
در حدود سال 1900 لوئیس سلیوان در « کتاب گپ های کودکستانی » کوشید به معنی واقعی ارگانیک از طریق مقایسه و کشف اینکه واژه ارگانیک چه معنای «ندارد» دست یابد. او اظهار داشت: که ارگانیک به معنای زندگی و توسعه است و نه فقط مانند معماری فعلی امریکا« در سال 1900» ترحم انگیز به خاطر حماقتش ... کارکردهای بدون فرم، فرم های بدون کارکرد، جزئیات بی ربط به توده مردم و توده مردم بی ربط به هر چیز اما احمقانه ... برای من ارگانیک به معنای جست وجوی واقعیت هاست، واژه ای که دوستش دارم زیرا آن حس زندگی را که واقعیت معرف آن است و بر هر چیزهایی دلالت دارد که با تمام وجود به آنها چنگ می زنم « دوستش دارم».
کلود براگدون در سخنرانی ای با عنوان معماری ارگانیک در انسیتوی هنری شیکاگو به سال 1915 تشریح کرده است، معماری در سرتاسر جهان و در تمام جهان و در تمام دوران ها با دوگانگی اجتناب پذیری دو قسمت شده است: یا ارگانیک بوده ( و بدین ترتیب از کانون ارگانیسم طبیعی پیروی می کرده) یا ترتیبی بوده است ( یعنی بر طبق برخی آرمان های اقلیدسی که به دست انسان ابداع شده است).

فایل پاورپوینت 33 اسلاید


پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی

مدیریت مدیریت رفتار سازمانی رهبری ارتباطات مدیریت تغییر
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 7
فرمت فایل ppt
حجم فایل 872 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 266
پاورپوینت مدیریت رفتار سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

مقدمه

تمامی مکاتب فکری وادیان الهی بویژه دین مبین اسلام که اخرین و کاملترین ادیان الهی است اهمیت ویژه ای به انسان و شخصیت معنوی و پنهانی او داده است . بهمین جهت در بیان علوم مدیریت رفتار سازمانی از اهمیت و جایگاهی خاص برخوردار است زیرا هر قدر که استراتژی وتکنولوژی سازمانی از پیچیده باشد و هر قدر علوم جدید کشف شود باز هم رمز موفقیت و در خدمت گرفتن ان به عامل انسانی بستگی دارد و هر چه فشار های رقابتی اقتصاد جهانی بیشتر شود مدیریت ماهرانه نیروی انسانی بیش از هر زمان دیگر اهمیت می یابد .

بطوریکه بزرگترین سیاستمدارهندوستان) جواهر لعل نهرو (گفته است ))میتوان در ظرف دو سال ساختمان کارخانه ذوب اهن اصفهان را بپایان رسانید ولی جهت تربیت یک مدیر برای این صنعت باید بیست سال وقت صرف کرد . (( فلذا مدیریت رفتار سازمانی در جستجوی دانش همه جانبه رفتارانسانها در محیط های سازمانی برای بهبود فرایند های سازمانی و افزایش کارایی و اثر بخشی سازمانی هستند.

فهرست مطالب

فصل اوّل : موضوع رفتار سازمانی

فصل دوّم : رهبری

فصل سوّم : کاربرد رهبری

فصل چهارم : انگیزش کار

فصل پنجم : کاربرد تئوریهای انگیزش

فصل ششم : ارتباطات

فصل هفتم : مدیریت تعارض سازمانی و خلاقیت

فصل هشتم : گروه‌ها

فصل نهم : مدیریت تغییر و بهبود سازمان


فایل پاورپوینت 266 اسلاید


پاورپوینت معماری داخلی

معماری طراحی داخلی فضا عنصر اصلی طراحی داخلی
دسته بندی معماری
بازدید ها 7
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3806 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
پاورپوینت معماری داخلی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر


طراحی داخلی چیست؟

طراحی داخلی (Interior Design)

به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه­سازی فضاهای داخلی ساختمان­ها به منظور انجام فعالیت­های روزمره یعنی زندگی و کار است

بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می­شود. این فضاها محیطی را ایجاد می­کنند که پاسخ­گوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیت­های ما در آن صورت می­گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می­بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می­توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی بر نحوه انجام فعالیت­های ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می­دهد. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت­سازی زندگی در آن است. فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

طراحی داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار می­دهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از این­رو موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه­های اعیانی نیست.

طراحی داخلی می­تواند برای کل جامعه و طبقات کم­درآمد هم مفید باشد. اگر قناعت را اصل اساسی امروز جامعه بدانیم و قصد داشته باشیم امکان زندگی راحت را در فضای 40 یا 60 متری آپارتمان­ها فراهم کنیم، طراحی داخلی یک ضرورت گریزناپذیر خواهد بود. طراحی داخلی می­تواند به ما نشان دهد که در این فضای کوچک چطور و با چه وسایلی باید زندگی کنیم.

از آنجا که طراحی داخلی در ارتباط مستقیم با ویژگی­های روحی ـ روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگی­های رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار ­گیرد.

از این­رو طراح به هنگام طراحی فضای داخلی با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که می­خواهد آن فضا بر استفاده­کننده داشته باشد.

طراحی داخلی طیف گوناگونی از عناصر و مؤلفه­ها از قبیل فرم، نور، رنگ، بافت، کف، سقف، دیوار، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان را در برمی­گیرد.

این عناصر ابزارهای کار طراح هستند که همگی باید بطور هماهنگ و متناسب در یک طرح مرتبط و خوشایند قرار گیرند.

طراحی داخلی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می­گیرد، به همان میزان که شامل جنبه­های کاربردی، ساختاری و فنی می­شود، طراحی تجسمی و جنبه­ های بصری و زیبایی­شناسانه را نیز در بر دارد.

از این­رو طراحی داخلی اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به حساب آمده است و برای موفقیت در آن، بایستی تا حد نسبتاً زیادی با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری آشنا بود.

فایل پاورپوینت 29اسلاید


پاورپوینت مجتمع تجاری دهخدا

مشهد مجتمع تجاری دهخدا مشخصات فنی مشخصات معماری
دسته بندی معماری
بازدید ها 7
فرمت فایل ppt
حجم فایل 6979 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
پاورپوینت مجتمع تجاری دهخدا

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

ساختمان در خیابان امام خمینی در فاصله در فاصله 100 متری ایستگاه خط یک قطار شهری مشهد مقدس و 20 دقیقه پیاده روی تا حرم مطهر و در مجاورت ایستگاه اتوبوس منتهی به حرم مطهر واقع شده است و با دید مستقیم از تراس به حرم مطهر موقعیت بسیار جالبی دارد. ضمناً روی تراس امکان نسب تابلوهای تبلیغاتی و راهنما وجود دارد.
و در ادامه داریم:
موقعیت مجتمع بر روی نقشه
مشخصات فنی
مشخصات معماری
مشخصات خدماتی ویژه
مشخصات حفاظتی ویژه
تصاویر
فایل پاورپوینت 20 اسلاید

قواعد نون و واو در قرائت قرآن

قواعد نون و واو قرائت قرآن ادغام اظهار اقلاب اخفا
دسته بندی معارف اسلامی
بازدید ها 8
فرمت فایل ppt
حجم فایل 272 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
قواعد نون و واو در قرائت قرآن

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

نون ساکن دارای 4 حکم یا قاعده به شرح زیر می باشد:

  1. ادغام
  2. اظهار
  3. اقلاب
  4. اخفاء

ادغام

هرگاه نون ساکن به یکی از حروف «ی - ر- م - ل- و – ن » برسد نون ساکن حذف شده و این حروف(که اختصاراً به آنها حروف یرملون می گویند) با تشدید خوانده می شوند.

تذکر : در مورد احکام نون ساکن باید توجه داشت که تنوین هم نوعی نون ساکن محسوب می گردد.

مثال: مَن یَشَاء مَیَّشاء

مثال: سِراجاً مُنِیراً سِراجَمُّنیراً

فایل پاورپوینت 16 اسلاید


پاورپوینت مجموعه آزمایش های تکنولوژی بتن در 35 اسلاید قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر

در این پروژه پاورپوینت مجموعه آزمایش های تکنولوژی بتن در 35 اسلاید قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر طبق شرح زیر ارایه شده است 1 تعیین اسلامپ بتن 2 تعیین و روش نمونه گیری بتن 3 تعیین دانه بندی شن و ماسه 4 مقاومت در برابر ضربه 5 لس آنجلس 6 آزمایش هم ارزی ماسه(SE) 7 آزمایش درصد جذب آب ماسه 8 مدول نرمی ماسه 9 تعیین غلظت نرم
دسته بندی عمران
بازدید ها 8
فرمت فایل ppt
حجم فایل 5229 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
پاورپوینت مجموعه آزمایش های تکنولوژی بتن در 35 اسلاید قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر

فروشنده فایل

کد کاربری 19318
کاربر

در این پروژه پاورپوینت مجموعه آزمایش های تکنولوژی بتن در 35 اسلاید قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر طبق شرح زیر ارایه شده است:

1- تعیین اسلامپ بتن

2- تعیین و روش نمونه گیری بتن

3- تعیین دانه بندی شن و ماسه

4- مقاومت در برابر ضربه

5- لس آنجلس

6- آزمایش هم ارزی ماسه(SE)

7- آزمایش درصد جذب آب ماسه

8- مدول نرمی ماسه

9- تعیین غلظت نرمال خمیر سیمان

10- وزن مخصوص شن و ماسه

11- مقاومت فشاری ملات ماسه سیمان


دانلود طرح لیبل آبلیمو

برچسب آبلیمو psd لیبل آبلیمو طرح لایه باز برچسب آبلیمو آبلیمو برچسب آبلیمو لیبل
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
بازدید ها 9
فرمت فایل zip
حجم فایل 2284 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
دانلود طرح لیبل آبلیمو

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

دانلود طرح لیبل آبلیمو

طرح لایه باز برچسب آبلیمو به صورت لایه باز

کیفیت 300

قابل ویرایش و تغییر تمامی متون

psd

اندازه فایل :18 در 11 سانتی متر قابل تغییر

cmyk

*برنامه های مورد نیاز برای ویرایش winrar و فتوشاپ


کاربرد سدهای لاستیکی و مقایسه آن با انواع دیگر سدها

سدهای لاستیکی مزایای سدهای لاستیکی معایب سدهای لاستیکی
دسته بندی عمران
بازدید ها 14
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4999 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
کاربرد سدهای لاستیکی و مقایسه آن با انواع دیگر سدها

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

مقدمه

مزایای سدهای لاستیکی

معایب سدهای لاستیکی

نکات قابل توجه برای ساخت

اتصال سد

نکات قابل توجه طرح محکم کردن سیستم

سیستم کنترل

ویژگی های سیستم اتوماتیک

نتیجه گیری

فایل پاورپوینت (نوشته ها به صورت عکس میباشد)26 اسلاید


مقایسه رفتار سدهای خاکی و بتونی در مقابل زلزله

سدهای خاکی و بتونی زلزله طرح دینامیکی سدهای خاکی
دسته بندی عمران
بازدید ها 15
فرمت فایل ppt
حجم فایل 7524 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مقایسه رفتار سدهای خاکی و بتونی در مقابل زلزله

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

مقدمه:

زمین لرزه ها معمولاً بر اثر عبور امواج لرزه ای از محدوده ای در پوسته زمین که حرکت گسل ها از آنجا سرچشمه می گیرد ایجاد م یگردند و به دنبال هر زمین لرزه متوسط تا بزرگ خسارات عمد های به روستاها، شهرها و دیگر سازه های مهم وارد شده و هزاران نفر نیز جان خود را از دست میدهند.
مسأله گسلش در محدوده سدها، همواره از جنبه های مختلف مد نظر مهندسین طراح بوده و بررسی های متعددی در این زمینه صورت گرفته است . صدها سد کوچک و بزرگ در نقاط مختلف جهان در معرض تکانهای
شدید زمین و احیانا جابجایی مستقیم در امتداد گسلها در محدوده ساختگاه قرار گرفته و طیف وسیعی از پاسخ ها، از شکست کامل تا رفتار بسیا رمقاوم از آنها مشاهده شده است.
ودر ادامه داریم:
عوامل مؤثر در انتخاب پارامترهای لرزه ای در سدهای بتونی
طرح دینامیکی سدهای خاکی و اثر زلزله بر آنها
مطالعات موردی با تأکید بر اهمیت گسلها
نتیجه گیری
فایل پاورپوینت 25 اسلاید

معماری مسجد جامع کبود تبریز

معماری مسجد جامع کبود تبریز مسجد جهانشاه وجه تسمیح مسجد کبود معماری مسجد
دسته بندی معماری
بازدید ها 9
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1767 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
معماری مسجد جامع کبود تبریز

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

تاریخچه

مسجد جهانشاه یا مسجد کبود (گوی مسجد) از آثار ابوالمظفر جهانشاه بن قرا یوسف از سلسله ترکمانان قراقویونلو می باشد که در870 هجری به همت و نظارت جان بیگم خاتون،زن جهانشاه بن قرایوسف قره قویونلو ،پایان یافته است.

در کتابهای تاریخی،این بنای باشکوه را «عمارت مظفریه»خوانده اند که مورد توجه ابو المظفر یعقوب بهادر خان قرار گرفت.در این روزگار تبریز در نهایت آبادانی و رونق بود.در نیمه اول قرن یازدهم هجری،کاتب چلبی و اولیا چلبی جهانگردان ترک عثمانی و در نیمه دوم همین قرن،تاورنیه و شاردون جهانگردان فرانسوی از این مسجد دیدن کرده بودند.کاتب چلبی در تاریخ جهان نما می نویسد:

«درگاه مسجد جهانشاه بلند تر از طاق کسری است.بنایی عالی است که با کاشیهای زیبا آراسته شده،گنبد های بلندی دارد....جامع دل انگیزی است که هر کس داخل شود دلش اجازه بیرون شدن را نمیدهد.لیکن شیعیان غالب‍ااز رفتن بدان مسجد خودداری میکنند.این بنا با کاشیهای زیبا آراسته شده،گنبدهای بلندی دارد و همه در ودیوار آن با کاشیهای رنگارنگ زینت یافته است»

وجه تسمیح مسجد کبود

در زمان‌ ابومظفر جهانشاه در قرن 9 ه‍.ق ساخته شده و به همین دلیل نام دیگر آن مسجد جهانشاه می‌باشد. مسجدی است تماماً مسقف که به دلیل عدم رسیدگی و تجربه زلزله‌های متوالی، تخریب شده است. ویژگی منحصر به فرد و محرز این بنا، پیش‌آمدگی پیشخوان مسجد همچون مساجد دیگر مغول و تیموری و همچنین استفاده از کاشی‌هایی به رنگ لاجوردی و آبی در نماسازی است که به این خاطر به آن مسجد کبود می‌گویند.

معماری مسجد

نمای روبروی مسجد با سردرب کاشیکاری شده،شکوه و جلال بخصوصی دارد.مصالح بنا آجری است.سنگهای ساختمانی نادری در آن به کاررفته است.از بقایای مسجد معلوم می شود که آجرها با گچ بند کشی شده است.صحن مربع شکل،حوضی برای وضو،شبستانهای اطراف برای درس و همچنین پناهگاه مستمندان،مسجد را تشکیل می دادند.در قسمت جلوی صحن و رو به قبله،بنای اصلی مسجد به پا شده که محوطه ای محصور،پوشیده ومربع شکل است.فاصله پایه های سقف ضربی آن ، 12 متر است که بر روی چهار پایه یک محوطه مربع شکل قرار دارد.بالای این بنا گنبدی قرار داشت که از آجر ساخته شده بود ، که ریخته است.تزیینات دل انگیز و زیبای متنوع به داخل مسجد اختصاص دارد.کف مسجد کاشیهای براق داشت . شبستان بزرگ محاط به رواق های به هم پیوسته است و از سه سو با طاقنماهایی به رواقهای اطراف خود ارتباط دارد . این شبستان با سقفی ضربی پوشیده شده است که قطر دهانه آن 17 متر است . تنها خصوصیت جالب این گنبد ساخت آن برروی چهارپایه مربعی است که این مربع خود به خود به تقارن و تجانس در درون مسجد می انجامد لذا عظمت و زیبایی مسجد را که طی قرون مختلف به نامهای مختلف خوانده شده است باید به لحاظ معماری خاص آن دانست .

اگرنمازگاه را که شامل محراب نیز است از بنای اصلی جدا کنیم، مربعی به طول 30 متر به وجود می آید.

فایل پاورپوینت 26 اسلاید


پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

مدیریت مدیریت منابع انسانی ماهیت منابع انسانی فرایند کارمند یابی فرایند انتخاب کارکنان
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 10
فرمت فایل ppt
حجم فایل 12508 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 136
پاورپوینت مدیریت منابع انسانی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

فهرست مطالب

مقدمه
ماهیت منابع انسانی
تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی
تجزیه و تحلیل شغل
فرایند برنامه ریزی نیروی انسانی
فرایند کارمند یابی
فرایند انتخاب کارکنان
فرایند اجتماعی کردن کارکنان
فرایند آموزش کارکنان
ارزیابی عملکرد کارکنان
سیستم پاداش و ارتقا و جابجایی کارکنان
مدیریت حقوق و دستمزد
سیستم انضباط و اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان

مقدمه

مدیریت:

فرآیند بکارگیری موثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در راستای ارزشهای حاکم با بکارگیری اصول 5 گانه :برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل؛ به منظور نیل به اهداف از پیش تعیین شده

فایل پاورپوینت 136 اسلاید