مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با تئوری سرمایه گذاری، در قالب ppt و در 41 اسلاید،قابل ویرایش، شامل مقدمات، تئوری نوین سرمایه گذاری، مرز کارامدی، اولین مرز کارامدی ارائه شده توسط Markowitz، ترکیب مرز کارایی و دارایی های بدون ریسک، مزایای مدل مارکویتز، معایب مدل مارکویتز، چگونگی انتخاب در مرز کارایی، نمودار های بی تفاوتی، نمودار های بی تفاوتی برا
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 8
فرمت فایل ppt
حجم فایل 932 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
پاورپوینت آشنایی با تئوری سرمایه گذاری

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با تئوری سرمایه گذاری، در قالب pptو در 41 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمات

تئوری نوین سرمایه گذاری

مرز کارامدی

اولین مرز کارامدی ارائه شده توسط Markowitz

ترکیب مرز کارایی و دارایی های بدون ریسک

مزایای مدل مارکویتز

معایب مدل مارکویتز

چگونگی انتخاب در مرز کارایی

نمودار های بی تفاوتی

نمودار های بی تفاوتی برای افراد با ریسک پذیری های مختلف

نمودار های بی تفاوتی

نمودار های بی تفاوتی برای افراد با ریسک پذیری های مختلف

استفاده از منحنی های بی تفاوتی برای انتخاب سبد بهینه

استفاده از مفاهیم آماری

پرتفوی مماسی

مدل CAPM

کاربرد CAPM

کاربرد مهمتر CAPM

ضریب بتا

خط SML

مدل CAPM تا چه حد صحیح است؟

قسمتی از متن:

اگر شما تمامی ترکیبات ممکن برای سرمایه گذاری را در نظر بگیرید(ترکیب تمام فرصت های سرمایه گذاری و همچنین تمامی وزن های ممکن برای ترکیب این فرصت ها) به فضایی به نام فضای ممکن سرمایه گذاری(Feasible Set) خواهیم رسید

در میان تمامی این ترکیبات ممکن ترکیباتی وجود دارند که دارای بیشترین بازده برای هر مقدار ریسک مورد نظر و همجنین کمترین ریسک برای هر مقدار بازده خواهند بود این ترکیبات را مرز کارایی(Efficient Frontier) میخوانند.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" آشنایی با تئوری سرمایه گذاری" می باشد که در حجم 41 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت آشنایی با سیستم واردات، صادرات

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با سیستم واردات، صادرات، در قالب pptx و در 50 اسلاید، قابل ویرایش، شامل یادآوری ترکیب وتعریف سیستم، دروندادهای بدیهی و تشکیل گروه مهندسی متخصص، انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل، شروع فرایند و قوانین و مقررات حاکم بر صادرات و واردات، صدور کارت بازرگانی، شرایط صدورکارت بازرگانی، تجارت حساب باز (Open account trade)،
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 10
فرمت فایل pptx
حجم فایل 3974 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
پاورپوینت آشنایی با سیستم واردات، صادرات

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با سیستم واردات، صادرات، در قالب pptx و در 50 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

یادآوری ترکیب وتعریف سیستم

دروندادهای بدیهی و تشکیل گروه مهندسی متخصص
انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل

تقسیم کار و استخدام کارمند

پژوهش و تحقیق و جمع اوری اطلاعات و بازاریابی و شناخت کالا

شروع فرایند و قوانین و مقررات حاکم بر صادرات و واردات

صدور کارت بازرگانی

شرایط صدورکارت بازرگانی
تجارت حساب باز (Open account trade)

پیش پرداخت (Full Advance Payment)
وصول اسنادی (Collection)

اعتبار اسنادی (Documentary credit)

تعریف گمرک به عنوان یک اصطلاح بین المللی

قوانین و مقررات حاکم بر واردات

نگرشی دیگر در شناسایی فرایند واردات

ثبت سفارش چیست

مدارک مورد نیاز ثبت سفارش

پروفرما یا اینویس چیست

پرداخت حق ثبت سفارش

راههای واردات کالا

مدارک جهت ترخیص کالا
اسناد و مدارک جهت ترخیص قطعی کالا

ورود کالا به مرز و مراحل ترخیص و اظهار

ورود کالا به مرز و مراحل ترخیص

کنترلهای گمرکی

ورود کالا به مرز و مراحل ترخیص

تعرفه های گمرکی

تعریف صادرات

مراحل والزامات صادرات

اسناد و مدارک لازم جهت صادرات

اسناد و مدارک لازم جهت کشورمقصد

کالای صادراتی وپرداخت عوارض یا هزینه های گمرکی

خصوصیات سیستم باز

باز خورد و انواع بازخور

نرخ گذاری کالای صادراتی

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" آشنایی با سیستم واردات، صادرات" می باشد که در حجم 50 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت ابزارهای مالی مشتقه در بازار سرمایه

دانلود پاورپوینت با موضوع ابزارهای مالی مشتقه در بازار سرمایه، در قالب ppt و در 27 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، مشتقه، مهمترین گونه مشتقه ها، قراردادهای سلف، قراردادهای آینده، قراردادهای معاوضه ای، قراردادهای اختیار، تحلیل اختیار خرید از دیدگاه خریدار، تحلیل اختیار خرید از دیدگاه فروشنده، خرید و فروش اختیار فروش، تحلیل اختیار فروش از دیدگاه فر
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 7
فرمت فایل ppt
حجم فایل 863 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
پاورپوینت ابزارهای مالی مشتقه در بازار سرمایه

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع ابزارهای مالی مشتقه در بازار سرمایه، در قالب pptو در 27 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

مشتقه

مهمترین گونه مشتقه ها

قراردادهای سلف (FORWARD CONTRACT)

قراردادهای آینده

قراردادهای معاوضه ای

قراردادهای اختیار

تحلیل اختیار خرید از دیدگاه خریدار

تحلیل اختیار خرید از دیدگاه فروشنده

خرید و فروش اختیار فروش

تحلیل اختیار فروش از دیدگاه فروشنده

قراردادهای فوروارد

قیمت سلف

الگوی قیمت قراردادهای آتی

سلف آتی

مهندسى مالى و طراحى ابزارهاى مالى جدید

ارتباط ابزارها و بازارها

سیستم اقتصادى کشور

بازار دارائى‌هاى مالى

قسمتی از متن:

قراردادهای سلف(FORWARD CONTRACT): قراردادی است که به موجب آن دو طرف تعهد می کنند در یک تاریخ مشخص با یک قیمت مشخص یک کالا با کیفیت مشخص که کلاً براساس توافق طرفین تعیین خواهد شد را مبادله کنند. در این قرارداد هم پیش شرط این است که تفاوت دیدگاه نسبت به قیمت آینده برای خریدار و فروشنده وجود داشته باشد. براساس قرارداد سلف تمامی مبلغ بایستی قبلاً پرداخت گردد و کالا در سررسید تحویل شود. بدین ترتیب، در این معاملات، غالباً یا پول نقد رد وبدل می شود یا اسنادی که معادل پول نقد به شمار می آیند. یکی از دارائیهایی که معامله سلف آنها بسیار متداول است، نفت خام (مثل نفت خام سبک عربستان، تحویل در ژانویه) است.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" ابزارهای مالی مشتقه در بازار سرمایه " می باشد که در حجم 27 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


طرح لیبل و برچسب آبلیمو طراحی شده با فتوشاپ

برچسب آبلیمو psd لیبل آبلیمو طرح لایه باز برچسب آبلیمو آبلیمو برچسب آبلیمو لیبل طرح زیبای برچسب آبلیمو
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
بازدید ها 11
فرمت فایل zip
حجم فایل 2649 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
طرح لیبل و برچسب آبلیمو طراحی شده با فتوشاپ

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

طرح لیبل و برچسب آبلیمو طراحی شده با فتوشاپ

دانلود طرح لیبل آبلیمو

طرح لایه باز برچسب آبلیمو به صورت لایه باز

کیفیت 300

قابل ویرایش و تغییر تمامی متون

psd

اندازه فایل :6.73 در 10.51 سانتی متر قابل تغییر

استفاده شده از وکتور بدون افت کیفیت

cmyk

*برنامه های مورد نیاز برای ویرایش winrar و فتوشاپ


دانلود تحقیق علم اجتماعی

علم اجتماعی جریان غالب یا وفاق ارتدوکس دارای سه ویژگی اساسی است این نگرش ها، در حوزة جامعه شناسی، در دوره بعد از جنگ برجسته شده اند، اما به نظر می رسد که آنها در طیف وسیعی از دیگر علوم اجتماعی نیز استمرار داشته اند
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
دانلود تحقیق علم اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

علم اجتماعی "جریان غالب"[2] یا “وفاق ارتدوکس”[3] دارای سه ویژگی اساسی است. این نگرش ها، در حوزة جامعه شناسی، در دوره بعد از جنگ برجسته شده اند، اما به نظر می رسد که آنها در طیف وسیعی از دیگر علوم اجتماعی نیز استمرار داشته اند.

اولین ویژگی، طبیعت گرایی[4] است، به این معنی که علوم اجتماعی باید از علوم طبیعی الگوبرداری کنند، و چارچوب منطقی علم اجتماعی مسائلی همانند مسائل علم طبیعی را بیان می کند. من اصطلاح “طبیعت گرایی” را به “اثبات گرایی”[5] ترجیح می دهم، هر چند که هر دو به یک معنا هستند.

دومین وجه الگوی ارتدوکس این ایده است که فعالیت انسانی باید بر حسب برخی از انواع مفهوم علیت اجتماعی[6] تبیین گردد. یعنی هر چند که ما، به مثابه عاملان انسانی، ممکن است مقدار زیادی در مورد آنچه که انجام می دهیم و اینکه چرا آنگونه انجام می دهیم، بدانیم، اما دانشمندان اجتماعی قادر به نشان دادن این مطلب هستند که ما، در واقع، به وسیله علل چیزی که نسبت به آن ناآگاه هستیم، به حرکت درآورده می شویم. نقش علوم اجتماعی فاش کردن اشکالی از علیت اجتماعی است که کنشگران از آنها بی خبرند.

سومین عنصر مرتبط با الگو (که در این بحث مطلب زیادی در مورد آن بیان نمی کنم) کارکردگرایی[7] است. هر چند که عموماً گفته شده که علوم اجتماعی باید همانند علوم طبیعی باشند، اما اکثر افراد این را پذیرفته اند که علوم اجتماعی نمی توانند شباهت زیادی به فیزیک کلاسیک داشته باشند، چرا که دانشمندان اجتماعی با سیستم ها در ارتباط هستند؛ و سیستم ها، در مقایسه با پدیده هایی که فیزیک دانان با آن مواجه اند، شبیه کلیت های زیست شناختی هستند. بسیاری از جامعه شناسان بر این گمان هستند که تئوری های سیستم ها، که ظاهراً از زیست شناسی و تا حدی نیز از سیبرنتیک الگوبرداری شده اند، برای تحلیل جامعه شناختی اهمیت زیادی دارند.

امروزه وفاق ارتدوکس دیگر یک وفاق نیست. وفاق ارتدوکس که برای اشاره به موقعیت اکثریت در علم اجتماعی به کار برده شده بود، حالا دیگر تبدیل به یک اقلیت شده است (در حوزه تئوری اجتماعی به طور قطع، و در پژوهش اجتماعی تجربی شاید). کسانی که الان از چنین دیدگاهی دفاع می کنند، در میان طیف وسیعی از چشم اندازها فقط یک اقلیت به شمار می روند. و به جای آن، کثیری از چشم اندازهای تئوریک- مثل روش شناسی مردم نگارانه، اشکال مختلف کنش متقابل نمادین، و وبری های نوین، پدیدارشناسی، ساختارگرایی، هرمنوتیک، و تئوری انتقادی- قرار گرفته اند و به نظر می رسد که این لیست، تقریباً پایانی ندارد.

این وضعیت اظطراب آور است. ما دیگر دقیقاً نمی دانیم که در ارتباط با چنین تنوعی از چشم اندازها در کجا مستقر شویم. من به جای “پارادایم” از “چشم انداز” یا “سنتها” استفاده می کنم، چون زمانی که کوهن[8] تئوری پارادایم را در فلسفه علم ارائه کرد، از این اصطلاح به منظور ارجاع به علوم طبیعی استفاده نمود. فلسفه کوهن و تعریف وی از اصطلاح “پارادایم”، واقعاً خارج از چنین کانونی رشد کرد. او عدم توافق زیادی را در بین دانشمندان اجتماعی، متفاوت از آنچه که در علم طبیعی وجود دارد، مشاهده کرد، و این در حالی بود که چشم اندازهای هم رتبه بر هسته تخصصی زمینه های علمی تسلط داشتند.

دو عکس العمل نسبت به این وضعیت وجود داشت. یکی استقبال از آن بود. به این صورت که، اگر تکثر چشم اندازهای تئوریک وجود دارد، پس امری پسندیده و خوب است. تکثر تئوری ها بسیار مطلوبتر از دگماتیسمی است که از تسلط یک سنت تئوریک خاص به وجود آمده باشد. این نوع عکس العمل را حتی در بین بعضی از مدافعین دوآتشه وفاق ارتدوکس نیز می توان یافت.

روبرت کی. مرتون[9] یکی از شخصیت های مهمی بود که تلاش کرد تا نوعی قاعده مندسازی[10] از وفاق ارتدوکس را - که وی (قبل از کوهن) پارادایم جامعه شناسی نامیده بود- تولید کند. در حقیقت او اولین نویسنده ای بود که از اصطلاح “پارادایم” در معنای اخیرش استفاده کرد. نگرش های بعدی مرتون اساساً متفاوت هستند. آلبیت[11] تا حدودی با بی میلی، چشم اندازهای رقیب زیادی را در جامعه شناسی تشخیص داد، و آن را به طور قطع مطلوب تلقی کرد. دیگرانی هم با میل و رغبت از تکثرگرایی استقبال کردند، برای تصدیق امر، مثالی از کار فییرابند[12] در فلسفه علم آورده می شود. طبق نظر فییرابند، در علم هم باید به جای نظم واحد چشم اندازها، تکثر حاکم باشد.

عکس العمل بعدی- عکس العمل منفی- غالباً از کارهایی که در حوزه های تجربی علوم اجتماعی انجام گرفته، ناشی می شود؛ و انعکاس تکبر، بی علاقگی، یا “من گفته بودم ها!”[13] است. نگرش “من گفته بودم ها!” یکی از نگرش هایی است که چنین منطقی را دنبال می کند: “من یک پژوهشگر تجربی هستم، و می بینم که تئوری های اجتماعی نمی توانند با یکدیگر توافق داشته باشند؛ آنها حتی نمی توانند در مورد تعریف زمینه[14] علم اجتماعی به تفاهم برسند. این امر، عدم ارتباط تئوری اجتماعی با تحلیل تجربی را تأیید می کند. من می توانم به کار تجربی ام ادامه دهم و بگذارم تئوری پردازان بر سر چشم اندازهای متباین شان مشاجره کنند”. بنابراین، عکس العمل دوم، کسانی را تأیید می کند که در کار تجربی درگیر هستند و در واقع، بحث های تئوریک ربطی به آنها ندارد.

با این وجود، هیچ کدام از این وضعیت ها، به طور قطعی، نمی توانند تأیید شوند. اولی ناقص است، چون امکان وجود معیار عقلانی را برای ارزیابی تئوری ها رد می کند. و من باور نمی کنم که چنین باشد. برخی از تئوری ها بهتر از بقیه و بعضی از چشم اندازها سودمندتر از بقیه هستند.

نگرش دوم قابل تردید است چون به راحتی می توان گفت که بحث های تئوریک با پژوهش تجربی متفاوت هستند. آنچه سی. رایت میلز[15] “تجربه گرایی ساده انگارانه”[16] نامیده، منجر به کار انباشته نشده فاقد اندیشه گردیده است. بهترین نوع پژوهش اجتماعی، پژوهشی است که حاوی اطلاعات تئوریک باشد. استقلال نسبی تئوری و پژوهش وجود دارد؛ اما این دو نمی توانند یکی شوند. با این حال همه پژوهشگران تجربی باید نسبت به بحث های تئوریک حساسیت داشته باشند، و همین طور تئوریپردازان نیز باید به مسایل پژوهش تجربی حساس باشند.


داستان صوتی خرگوشه و قدم های شبانه

اسم داستان خرگوشه و قدم های شبانه فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش در شب شروع به قدم زدن در جنگکل کرد، جنگل خیلی تاریک بود، همه حیوانات جنگل در لونه بودن
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 9
فرمت فایل zip
حجم فایل 455 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوشه و قدم های شبانه

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

اسم داستان خرگوشه و قدم های شبانه
فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال
به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب
قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش در شب شروع به قدم زدن در جنگکل کرد، جنگل خیلی تاریک بود، همه حیوانات جنگل در لونه بودن


داستان صوتی خرگوشه و دسته بیل

اسم داستان خرگوشه و دسته بیل فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش برای تعمیر لونه اش به در لونه خانم آهو رفت و یک بیل از او خواست، خانم آهو بیل رو به او داد، خرگوش بیل رو آورد و شروع به تعمیر لونه ش کرد
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 8
فرمت فایل zip
حجم فایل 485 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوشه و دسته بیل

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

اسم داستان خرگوشه و دسته بیل
فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال
به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب
قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش برای تعمیر لونه اش به در لونه خانم آهو رفت و یک بیل از او خواست، خانم آهو بیل رو به او داد، خرگوش بیل رو آورد و شروع به تعمیر لونه ش کرد


داستان صوتی خرگوش و سشوار

اسم داستان خرگوشه و سشوار فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، یه روز خرگوشه خواست با سشوار سرش را خشک کند که ناگهان خانم آهو سر رسید و خرگوشه رو صدا زد گکفت خرگوشه داری چکار میکنی بیا کمی با هم حرف بزنیم
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 9
فرمت فایل zip
حجم فایل 458 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوش و سشوار

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

اسم داستان خرگوشه و سشوار
فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال
به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب
قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، یه روز خرگوشه خواست با سشوار سرش را خشک کند که ناگهان خانم آهو سر رسید و خرگوشه رو صدا زد گکفت خرگوشه داری چکار میکنی بیا کمی با هم حرف بزنیم


داستان صوتی خرگوش و انگشتر عقیق

اسم داستان خرگوشه و انگشتر عقیق فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش خیلی ناراحت بود و برای قدم زدن به وسط جنگل رفت در راه ناگهان خانم آهو رو دید خانم آهو گفت خرگوشه سلام، چه انگشتر عقیق قشنگی داری
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 9
فرمت فایل zip
حجم فایل 532 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوش و انگشتر عقیق

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

اسم داستان خرگوشه و انگشتر عقیق
فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال
به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب
قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش خیلی ناراحت بود و برای قدم زدن به وسط جنگل رفت در راه ناگهان خانم آهو رو دید خانم آهو گفت خرگوشه سلام، چه انگشتر عقیق قشنگی داری


دانلود تحقیق موانع و راهکارهای برای استفاده از فناوری در آموزش جغرافیا

مشاهده جغرافیایی شامل جمع آوری اطلاعات از روی زمین ، از روی عکس های هوایی و ماهواره ای ، سالنامه های اطلاعاتی ، کتاب ها و می باشد
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 4858 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
دانلود تحقیق موانع و راهکارهای برای استفاده از فناوری در آموزش جغرافیا

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

موانع و راهکارهای برای استفاده از فناوری در آموزش جغرافیا

فناوری آموزشی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، رایانه ، اینترنت

اشاره :

بعد از پانزده سال حرفه معلمی در رشته علوم اجتماعی به خصوص و تدریس جغرافیا و به عنوان دانشجوی مطالعات اجتماعی احساس کردم با پیشرفت سریع علوم و فناوری و گسترش روزافزون آن در کلیه شئونات زندگی انسان ضرورت های فراوانی برای ایجاد تحول بنیادی در دروس مطالعات اجتماعی لازم است زیرا در عصر حاضر پیشرفت هر فرد در هر زمینه ای مخصوصاً زمینه های علمی و فرهنگی بدون بهره گیری کارساز از فناوری غیر ممکن خواهد بود.

به همین دلیل به دنبال راهکارهای برای حل موانع استفاده از فناوری در آموزش به خصوص جغرافیا آمدم . دلایم متعددی برای این وجود دارد . به فرموده ابوالحسن حسین بن علی مسعودی جغرافیا جزئی از تاریخ است ، به فرمایش آراتستون به عنوان علم زمین تعریف شده است اگر مادر آموزش جغرافیا کوشا و موفق باشیم ، در آینده مدارس امروزه ما دانش فردا هستند و دانش آموزان دانشمندان آینده خواهند بود این علم جاذب راهکارهای فراوانی برای استفاده بهینه و موثرتری از این کره به ما می دهد .

آشنائی با مفاهیم

موضوع جغرافیا

جغرافیا از ابتدا یعنی از زمان آراتستون به عنوان « علم زمین » تعریف شده است « شکوهی 1375»

به عبارت دیگر موضوع جغرافیا زمین است . زمین جغرافیایی با تمام پدیده ها و عوارض موجود در آن معنی دارد . به این جهت در بیش تر موارد به عنوان مکان یا فضای جغرافیایی نامیده میشود. از این نظر ، مفاهیمی مانند فضا ، مکان ، ناحیه ، از مفاهیم اصلی جغرافیامحسوب می شوند . البته در طول تاریخ تکاملی علم جغرافیا به همت تغییر نیازهای انسان و تکامل ابزار و روش های تحقیق نوع برداشت و نگرش نسبت به « جغرافیا ، علم زمین » تغییر و یا به عبارت دیگر تکامل یافته است .

هدف جغرافیا

هدف جغرافیا از مطالعه زمین ، کشف نظم موجود در آرایش پدیده ها و فعالیت فرآیندهای روی آن است ( جیمز 1977) برای نمونه ، جغرافیدان می خواهد بداند که جنگل های دامنه های شمالی البرز چگونه و با چه نظمی و براساس کدام قانون روییده اند . جغرافیدان پی از کشف قانون آن را به صورت بسیار ساده و اغلب با زبان ریاضی بیان می کند و براساس این قانون پدیده مورد نظر را تبیین می کند.

روش کار جغرافیا

روش کار جغرافیا همانند همه علوم است . جغرافیدانان نیز همانند دیگر دانش مندان مشاهده می کنند مشاهدات خود را تنظیم می کند با روش های مناسب پردازش می کند و در نهایت استدلال و تبیین می کند . جغرافیدانان ، مشاهده گران ماهری هستند. آن ها در همه حالات در هواپیما ، در اتوبوس ، در منزل ، در خیابان و... مشاهده و حقیقت های جغرافیایی را جمع آوری می کنند. مشاهده جغرافیایی شامل جمع آوری اطلاعات از روی زمین ، از روی عکس های هوایی و ماهواره ای ، سالنامه های اطلاعاتی ، کتاب ها و ... می باشد . هر مشاهده جغرافیا یک حقیقت است . مشاهده همه حقیقت های جغرفیایی ممکن نیست . چون به سرمایه ، وقت و نیروی زیادی نیاز دارد .

به این جهت جغرافیدان داده های مورد نیاز خود را از طریق نمونه برداری تهیه می کند

اهمیت کاربرد فنآوری اطلاعات در آموزش

فرزندانتان را با آداب زمانه ای که در آن زندگی می کنند تربیت کنید .

« حضرت علی علیه السلام »

آیا مدارس امروز ، دانش آموزان را برای دنیای متحول فردا آماده می کنند ؟

پیشرفت سریع علوم ، فناوری و گسترش روزافزون آن در کلیه شئونات زندگی انسان ، ضرورت های فراوانی را در ایجاد تحول بنیادی در نظام برنامه ریزی درسی و آموزشی کشور ایجاب می کند. این ضرورت در یک پرسش خلاصه می شود : آیا مدارس امروز ، دانش آموزان را برای دنیای متحول فردا آماده می کنند؟

ظهور فناوری جدید اطلاعات و نفوذ و گسترش آن در ابعاد گوناگون زندگی ، موجب بروز تحول شگرفی شده که از آن به منزله « انقلاب اطلاعات » یاد می شود. سرعت و وسعت تحولات در زمینه پیشرفت فناوری و دانش بشری ، ضرورت آماده سازی نسل امروز را که رهبران آینده خواهند بود و کنترل جامعه بشری را به دست خواهند گرفت ، روشن می کند. از آن جا که سرعت تحولات در عرصه رسانه ها و فناوری آموزشی در چند سال گذشته با هیچ یک از زمینه های آموزشی قابل مقایسه نیست ، شایسته است که آموزش و پرورش ، به مثابه یکی از مهمترین متولیان تعلیم و تربیت ، راهبردهای لازم را در زمینه فناوری اطلاع رسانی و ارتباطی مدنظر قرار دهد و استفاده از آن را به مثابه مهمترین ابزار کمک آموزشی در نظر بگیرد.


داستان صوتی خرگوشه و چاه آب

اسم داستان خرگوشه و چاه آب فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش به مزرعه خودش رفت و می خواست با چاه آب هویج هایش را آبیاری کند که ناگهان خانم بزی سر رسید و گفت هی امروز نوبت منه از چاه آب استفاده کنم
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 10
فرمت فایل zip
حجم فایل 470 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوشه و چاه آب

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

اسم داستان خرگوشه و چاه آب
فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال
به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب
قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش به مزرعه خودش رفت و می خواست با چاه آب هویج هایش را آبیاری کند که ناگهان خانم بزی سر رسید و گفت هی امروز نوبت منه از چاه آب استفاده کنم


دانلود تحقیق ماشین رنگرزی وینچ

این ماشین جهت رنگرزی برخی از پارچه هایی که به آسانی تغییر شکل می دهند مانند پشمی و تریکو استفاده می شود
دسته بندی نساجی
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
دانلود تحقیق ماشین رنگرزی وینچ

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

این ماشین جهت رنگرزی برخی از پارچه هایی که به آسانی تغییر شکل می دهند مانند پشمی و تریکو استفاده می شود. همچنین جهت رنگرزی پارچه هایی که در مقابل چروک حساس بوده و نبایستی در خلال فرآیند رنگرزی تحت کشیدگی قرار گیرند از ماشین رنگرزی وینچ استفاده می شود. عملیات رنگرزی در این این دستگاه به فرم طنابی صورت می گیرد به این ترتیب که پارچه تغذیه شده به دستگاه دو سر آن بهم دوخته شده و بشکل طناب درازای در آمده و پی در پی از میان محلول رنگ عبور و از روی درام شیار دار یا و پنچ می گذرد. هنگامی که پارچه وینچ را ترک
می کند در درون محلول در پشت دستگاه برای مدت زمان کوتاه به صورت تا خورده انباشته می شود تا از قسمت زیر به سمت جلو در اثر حرکت غلتک وینچ کشده شود. این انباشتگی برای پارچه های پشمی و پنبه ای اهمیتی ندارد ولی در مورد
فراورده های ترموپلاستیک مانند دی استات وتری استات باعث چروک می گردد. چنین مشکلی را با بکار بردن غلتک وینچ بیضی شکل بجای یک غلتک وینچ دایره ای و بلندتر کردن ارتفاع محل استقرار غلتک وینچ و کم عمق نمودن مخزن رنگرزی بهبود می بخشد. غلتک وینچ بیضی شکل این مکان را فراهم می کند که در ضمن اینکه پارچه بدون محلول رنگرزی می اُفتد به صورت کاملاً یکنواخت و لایه لایه در ته دستگاه قرار گیرد. کمپانی (Leemetals ltd) برای مقابله با هر دو نوع وینچ را تولید کرده که می توان بدون تغییر دادن محیط فوق الذکر آن را از حالت دایروی به به فرم بیضوی تبدیل نمود که نهایتاً سرعت پارچه تغییر نمی کند.

معمولاً چندین طاقه، شش یا هفت، پارچه ضمن دوخته شدن کنار به کنار بر روی این وینچ قرار گرفته و بطور هم زمان رنگ می شود.

اینجا چین و شکن بر روی اینگونه پارچه ها بویژه اگر از الیاف ترموپلاستیک تولید شده باشند. مثلاً استات سلولز و نایلون امری محتمل می باشد این نقیصه را همانگونه که قبلاً اشاره شده در کنار استفاده از غلطک وینچ بیضی شکل می توان با بست کردن قبلی پارچه قبل از رنگرزی توسط بخار و به صورت صاف شده رفع کرد. در صورت انجام چنین کاری ایجاد چین و شکن در حین عملیات رنگرزی پس از بیرون آورده شدن پارچه رنگ شده از وینچ برطرف می گردد. اصول اساسی همه ماشینهای وینچ حرکت تعدادی طنابهای وسیع پارچه با طول های یکسان از درون محلول رنگ و بدنبال ان حرکت بر روی او غلطک مستقر در بالای حمام رنگرزی می باشد در جلوی ماشین وینچ و در حدود 35 سانتی متر بالاتر از سطح محلول درون دستگاه غلتکی با قطر 15 سانتی متر بنام jockey قرار دارد. و در قسمت عقب ماشین وینچ
(Winch reel) قرار گرفته که وظیفه به حرکت در آوردن طنابهای پارچه را به عهده دارد. در ماشینهای وینچ قدیمی در ساخت بعضی از قسمت های ماشین از چوب استفاده می شده اما امروزه جهت ساخت این ماشین از فولاد ضد رنگ که از طریق جوشکاری به هم متصل شده اند استفاده می شود. گوشه ها و جوشهای درونی ناصاف و هر گونه نا همواری که ممکن است به پارچه صدمه بزند می بایست پرداخت و صاف گردند. از جمله فولادهای ضد زنگ با کیفیت عالی که در ساخت این دستگاه می تواند مورد استفاده قرار گیرد، نوع AISI Type 316 یا معادل آن می باشد.

شکل و ابعاد مجاری و قرقره های ماشین وینچ از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به نوع پارچه ای که تحت عملیات رنگرزی قرار می گیرد بستگی دارد.

ساختمان اغلب ماشینهای وینچ دارای ابعادی چون:

- 5/2 متر از جلو تا پشت دستگاه.

- طول جلوی دستگاه از 50 سانتی متر برای یک طناب پارچه تا حدود 5/4 متر برای حدوداً 40 طناب پارچه (از پارچه های سبک) می باشد.

جهت انجام عملیات در ماشین وینچ بر روی کالاهای پشمی و پنبه ای سفت، دستگاه بر اساس شکل 2-1-5 طراحی می گردد. این عمق قادر است طول زیادی از پارچه را در خود جای دهد و شیبی که در قسمت عقب دستگاه در نظر گرفته شده است پارچه ها را بطور مرتب روی هم نگهداشته و به سمت جلو هدایت می کند در این سیستم عمق محلول رنگی حدود یک متر می باشد در حالیکه سطح حمام کاهش یافته است از این رو انجام عملیات رنگرزی کالای پنبه ای با رنگرزی خمی در چنین دستگاهی با صرفه خواهد بود.

جهت پارچه هایی که جنس فلامنت ویسکوز و استات طرح ماشین وینچ جهت جلوگیری از وقوع هر گونه چین خوردگی در کالا توسعه و تکامل یافته است. میزان کشش وارده بر روی کالا در جریان حرکت آن از درون حمام اینگونه از دستگاه های وینچ حداقل است . در سیستم فوق که تصویری از آن در شکل 3-1-5 نشان داده شده است عمق مایع تا حدود 75 سانتی متر کاهش یافته و ته ماشین صاف و مسطح است.

1-1 رنگینه ها در رنگرزی

خواص مختلف شیمیایی و فیزیکی الیاف، رنگرزی هر طیفی را با یک و یا چند خانواده از رنگینه ها امکان پذیر می سازد. بعضی از خانواده های رنگینه ای به علت عدم میل جذبی (تمایل) نسبت به لیف خاصی اصلاً جذب نگردیده و یا فقط لیف را به مقدار بسیار کم، رنگ می کند به عبارت دیگر فقط اثر لکه گذاری روی لیف دارد. رنگینه هایی که برای رنگرزی مورد استفاده قرار می گیرند با توجه به خواص و یا کاربرد آنها به گروه های مختلف تقسسیم بندی می گردند. شرکت های تولید کننده به هر گروه و یا خانواده رنگینه ای نام خاصی داده اند. مثلاً رنگینه های دیپرس شرکت هوخست سامارون (Samaron) و رنگینه های دیپرس شرکت بایر رزولین (Resolin) نام گرفته است. سپس هر رنگینه از یک خانواده با رنگ خود مثل زرد، قرمز ، آبی و غیره نامیده می شود. (مثلاً رنگینه رنگینه قرمز سامارون). علاوه بر نام هر رنگینه، معمولاً بعد از آن حروف و اعدادی وجود دارد که مشخصات رنگینه را با رنگ معین باز تر کرده و می توان به طور خلاصه معانی زیر را از حروف که بعد از نام رنگینه می‌ آید برداشت.

اعداد و حروفی که بلافاصله بعد از نام رنگرینه می آید معمولاً ته رنگ رنگینه را مشخص می سازد. به عنوان مثال:

رنگ زرد سبزتر از 5G

-Yellow 10 G

رنگ زرد سبزتر از G

-Yellow 5 G

رنگ زرد متمایل به سبز

-Yellow G

رنگ زرد متمایل به سبب

-Yellow R

رنگ زرد متمایل به قرمز و گرفته

-Yellow RT

قرمزتر از رنگ قبلی و مقاوم در مقابل نور

-Yellow 3 RL

حروف بعد از نام رنگینه ها بیشتر از کلمات زیر گرفته شده است:

آبی

B=Blau (Blue)

زرد ویا سبز

G=Gell – Grün ( Yellow – Gteen)

قرمز

R = Rot (Red)

مقاوم در برابر نور

L=Fast To Light

حلالیت آسان

LL=Leicht löslich (Readily Soluble)

گرفته و تیره

T=Trüb = Dull

حروف دیگری ممکن است کاربرد رنگینه را با روش مخصوص در رنگرزی و یا چاپ و یا کاربر آنها را فقط در رنگرزی و یا چاپ مشخص سازد.

چاپ

P=Printing

رمق کشی

E= Exhaustion

بعد از حروف ممکن است فرم فیزیکی رنگینه ذکر گردد. مثل:

پودر

Pulver = Powder

مایع

Flüssig = Liquid (F1 – Liq.)

خمیر

Paste

از آنجایی که بیشتر رنگینه ها مقداری مواد کمکی به همراه خود دارد و آنچه به عنوان رنگینه از طرف شرکت های تولید کننده به بازار عرضه می شود صد درصد رنگینه خالص نمی باشد، لذا درجه خلوص هر رنگینه ممکن است با درصدهائی که در آخر می آید مشخص گردد به این ترتیب که هر شرکت تولید کننده درصد معینی از رنگینه خالص را صد درصد فرض نموده و سپس مقدار رنگینه خالص را نسبت به آن بیان می کند. مثلاً در رنگینه:


دانلود تحقیق توسعه تکنولوژی هوشمند برای منسوجات و پوشاک

قرن گذشته پیشرفت های فوق العاده ای نیز دز صنعت منسوجات و پوشاک بوجود آورده که دارای تاریخ چندهزار ساله است
دسته بندی نساجی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 52 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
دانلود تحقیق توسعه تکنولوژی هوشمند برای منسوجات و پوشاک

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

از قرن نوزدهم ، تغییرات تحول گونه با سرعتی غیر قابل انتظار در بسیاری از حوزه های علم و تکنولوژی صورت گرفته است که اثرات عمیقی بر زندگی بشر گذاشته است. اختراع چیپ های الکترونیکی، رایانه‌ها، اینترنت، کشف و تکمیل نقشه ژنوم انسانی و بسیاری موارد دیگر کل جهان را تغییر داده است قرن گذشته پیشرفت های فوق العاده ای نیز دز صنعت منسوجات و پوشاک بوجود آورده که دارای تاریخ چندهزار ساله است. شالوده های اساسی درک علوم طراحی شده است تا راهنمای کاربرد بهینه و پردازش تکنولوژی الیاف طبیعی و تولید الیاف سنتزی باشد. ما چیزیهای زیادی از طبیعت آموخته‌ایم. رایون ویسکوز، نایلون، پلی استر و سایر الیاف سنتزی در ابتدا براساس تقلید از همتاهای طبیعی آنها ابداع گردید. این تکنولوژی به گونه ای پیشرفت کرده است که الیاف سنتزی و محصولات آنها در بسیاری از جنبه ها از آنها فراتر رفته است.

روش های بیولوژیکی برای سنتز کردن پلیمرها یا منسوجات بیانگر یک روش دوستانه محیط زیستی و انعطاف پذیر برای بکارگیری منابع طبیعی است. طراحی و پردازش به کمک رایانه ها ، اتوماسیون با کنترل راه دور متمرکز یا پراکنده و سیستم های مدیریت تأمین زنجیره ای متمرکز اینترنت محور بیش از پیش مشتری ها را به ابتدای زنجیره نزدیک می‌کند.

با نگاه به جلو درمی‌یابیم که در آینده این وضعیت بیشتر هم خواهد شد. در نتیجه توسعه های بعد ما باید انتظار چه ظرفیت های جدیدی را داشته باشیم؟ این ظرفیت ها حداقل باید شامل مقیاس نانو، پیچیدیگ، شناخت و کل گرایی باشد. توانایی جدید مقیاس ترا سه درجه اهمیت را علاوه بر هدف کلی حاضر و ت وانایی های محاسباتی قابل دسترسی کلی به ما می دهد. در یک زمان کوتاه ما به میلیون ها سیستم و بیلیون ها اطلاعات موجود در اینترنت متصل خواهیم شد. تکنولوژی هایی که امکان بیش از یک تریلیون عمل در ثانیه را می دهند در دستور کار پژوهش است. تکنولوژی در مقیاس نانو سه درجه اهمیت پایین تر از اندازه بیشتر ابزار انسان ساخته امروزی را به ما می دهد. این تکنولوژی به ما امکان می دهد تا اتم ها و مولکول ها را به گونه ای کم هزینه و با بیشترین روشهای ممکن از نظر قوانین فیزیکی چینش کنیم. این تکنولوژی به ما اجازه می دهد تا ابررایانه هایی بسازیم که روی سر یک الیاف و دسته ای از نانوروبوت های پزشکی کوچکتر از یک سلول انسان قرار بگیرد تا سرطانها، عفونت ها ، شریانهای مسدود شده و حتی سن پیری را درمان کند. تولید مولکولی دقیقا مشخص می کند که چه چیزی باید ساخته شود و هیچ ماده آلوده کننده‌ای تولید نمی‌گردد.


داستان صوتی خرگوشه و فقر مالی

اسم داستان خرگوشه و فقر مالی فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، خرگوشه حیوون فقیری بود ولی چیزی از کسی نمی خواست، روزی از روزها خرگوش چیزی برای خوردن نداشت، او در لونه شروع به گریه کرد
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 17
فرمت فایل zip
حجم فایل 445 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوشه و فقر مالی

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

اسم داستان خرگوشه و فقر مالی
فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال
به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب
قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، خرگوشه حیوون فقیری بود ولی چیزی از کسی نمی خواست، روزی از روزها خرگوش چیزی برای خوردن نداشت، او در لونه شروع به گریه کرد


دانلود تحقیق توسعه تکنولوژی فرآوری TSC در نساجی

توسعه سریع ترکیبات ساختاری نساجی (TSC ها) بازار و فرصت های پژوهشی جدیدی را برای صنعت نساجی و دانشمندان این رشته ایجاد کرده است
دسته بندی نساجی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 68 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
دانلود تحقیق توسعه تکنولوژی فرآوری TSC در نساجی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

توسعه سریع ترکیبات ساختاری نساجی (TSC ها) بازار و فرصت های پژوهشی جدیدی را برای صنعت نساجی و دانشمندان این رشته ایجاد کرده است. ترکیبات نساجی سه بعدی، بر طبق، یکپارچگی ساختاری شان دارای یک شبکه دسته تارها در یک حالت یکنواخت می باشد، که نتیجه آن افزایش قدرت درون بافتی و بین بافتی، انعطاف پذیری بیشتر تشکیل شکل ساختاری پیچیده و امکان بیشتر تولید قطعات بزرگ با هزینه کمتر در مقایسه با ترکیبات سنتی است. سختی و استحکامل بیشتر همراه با وزن کمتر باعث افزایش کاربرد آنها در صنایع هوا فضا، خودروسازی و مهندسی شهری شده است. پیش بینی شده است که بهبود تکنولوژی های فرآوری و ترکیب آنها با تکنولوژی‌های ساختار هوشمند منجر به رشد صنعتی عمده در قرن بعد با استفاده از به چالش افتادن وضعیت فلز است دیگر مواد متداول مهندسی گردیده است.

یک موفقیت در توسعه تکنولوژی فرآوری TSC به درک بهتر رابطه خواص- ساختار پردازش دارد. یک گام مهم در این جهت نظارت بر توزیع تنش/ کرنش داخلی در زمان واقعی در طول فرآوری اجرای منسوج و جامد شدن متعاقب آن تا ساختارهای نهایی است. مسئله مهم دیگر در کاربرد TSC ها حساس کردن آنها به شرایط داخلی سلامت و محیطی خارجی آنها است. تجمیع شبکه های حسگری در داخل ساختارهای تولید- تقویت اولین گام برای هوشمند ساختن مواد محسوب می شود. علاوه بر این، پیچیدگی ساختار TSC مثل اثر پوست- هسته ترکیبات تابیده سه بعدی کاراکتریزه کردن مواد را امری دشوار ساخته است.

در گذشته اندازه گیری توزیع تنش/ کرنش داخلی یک چنین ماده ای پیچیده با استفاده از روش های متداول مانند معیار کرنش و حسگرهای فرابنفش تقریباً غیرممکن شده است. به علاوه، نیاز به بعضی انواع شبکه حسگری در این ساختارها لحاظ شده است تا وسیله‌ای باشد برای (1) نظارت بر توزیع تنس داخلی TSC های insith در طول فرایند تولید، (2) اجازه دادن جهت نظارت سلامت و ارزیابی آسیب TSC ها در طول خدمات و (3) قادر به ساختن یک سیستم کنترلی برای نظارت فعال و واکنش نشان دادن به تغییرات محیط کاری.

تکنولوژی های فیبر نوری که ارائه دهنده کارکردهای انتقال سیگنال و حسگری با هم است. در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است، به ویژه در ساختارهای بتن هوشمند شامل بزرگراه ها، پل ها، سدها و ساختمان ها. تعدادی از پژوهشگران از تکنولوژی حسگرهای فیبر نوری (FOS) برای نظارت بر فرآیند تولید و ارزیابی سلامت ساختار ترکیبات الیافی تقویت شده استفاده کرده اند. از آنجایی که فیبرهای نوری دارای اندازه کوچک و سبک وزن، ساختار با تارهای منسوج و آماده مشمول یا حتی بافته شدن درون TSC ها هستند، مطمئن ترین وسیله برای تشکیل شبکه حسگری ذکر شده در بالا می باشند.

این فصل مروری بر انواع مختلف حسگرهای فیبرنوری، مسائل عمده ترکیبات منسوج هوشمند تجمیع شده با حسگرهای الیاف براگ (Bragg) که زوج دما و کرنش است، ابزار اندازه گیری کرنش چند محوری، مسائل مربوط به اعتماد پذیری و مؤثر بودن اندازه گیری و همچنین سیستم های مختلف اندازه گیری برای ترکیبات منسوج هوشمند تجمیع شده با حسگرهای نوری فیبر.

2- فیبرهای نوری و حسگرهای نوری فیبر

به طور طبیعی، یک فیبرنوری شامل یک هسته است که اطراف آن یک روکش کاری صورت گرفته که شاخص شکست آن کمی کمتر از شاخص مربوط به هسته می باشد. این فیبر نوری در طول فرایند ترسیم با یک لایه محافظ پلیمری، پوشیده شده است. درون هسته فیبر، اشعه های نور تابیده شده روی هسته- روکش با زوایای بزرگتر از زاویه بحرانی به صورت کلاً داخلی منعکس شده و از داخل هسته و بدون شکست هدایت می شوند. شیشه سیلیکا متداول ترین ماده برای الیاف نوری است، جایی که روکش کاری به طور طبیعی با سیلیکای خالص گداخته صورت می گیرد و هسته از سیلیکای داپ تشکیل شده که حاوی چند مول ژرمانیم می باشد. سایز ناخالصی ها مانند فسفر را نیز می توان مورد استفاده قرار داد. جذب خیلی کم در یک فیبر ژرمانوسیلیکات همراه با یک حداقل ضریب افتدر و یک حداقل مطلق در صورت می گیرد. بنابراین نور در دو پنجره ده ها کیلومتر از طریق فیبر انتقال می یابد، بدون اینکه افت زیادی در یک شرایط هدایت صحیح به وجود می آید. به همین علت است که امروزه فیبر نوری جایگزین سیم کواکسیال مسی به عنوان وسیله انتقال برتر امواج الکترومغناطیس نشده و انقلابی در ارتباطات جهانی ایجاد کرده است.


داستان صوتی خرگوشه و خونه تکونی

اسم داستان خرگوشه و خونه تکونی فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش برای قدم زدن به وسط جنگل رفت، خانم آهو رو دید، خانم آهو گفت آقا خرگوشه خونه تکونی کردی
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 7
فرمت فایل zip
حجم فایل 726 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوشه و خونه تکونی

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

اسم داستان خرگوشه و خونه تکونی
فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال
به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب
قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش برای قدم زدن به وسط جنگل رفت، خانم آهو رو دید، خانم آهو گفت آقا خرگوشه خونه تکونی کردی


دانلود تحقیق پردازش زیستی برای پوشاک و منسوجات هوشمند

استفاده از آنزیم ها در فرآوری مواد غذایی، صنایع چرم و کاغذ، به عنوان پودرهای شوینده، و در فرایند و سایزینگ تولید نخ کاملاً تثبیت شده است
دسته بندی نساجی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
دانلود تحقیق پردازش زیستی برای پوشاک و منسوجات هوشمند

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

مقدمه

استفاده از آنزیم ها در فرآوری مواد غذایی، صنایع چرم و کاغذ، به عنوان پودرهای شوینده، و در فرایند و سایزینگ تولید نخ کاملاً تثبیت شده است. اما بیوکاتالیز نیز وارد چرخه پردازش منسوجات شده است. آنزیم ها، یعنی بیوکاتالیزهای دارای فعالیت ویژه و گزینشی، امروزه به وسیله فرایندهای بیوتکنولوژیکی (زیست فناوری) به مقادیر زیاد و کیفیت ثابت تولید شده اند و بنابراین در فرایندهای با مقیاس بزرگ کاربرد دارند.

از دیدگاه کاربردهای جدید که حاصل طراحی آنزیم های مربوط به فرایندهای ویژه است، یک تقاضا برای اشتراک مساعی بین بیوشیمدان ها و شیمیدان های نساجی وجود دارد.

علاوه بر الیاف پروتئینی طبیعی مانند پشم و ابریشم و الیاف سلولزی طبیعی مانند پنبه، کتاب و شاه دانه، الیاف مصنوعی دارای اهداف فرایندهای بیوکاتالیزی نیز هستند. در اندودکاری پنبه ای به جای فرایندهای شیمیایی به طور گسترده از فرایندهای آنزیم- کاتالیز استفاده شده است. علاوه بر بیواستوئینگ و اندودکاری زیستی که کاملاً شناخته شده اند، ویژگی هایی مانند Modifiad harde, used look به وسیله اندودکاری آنزیمی شناسایی شده است. به علاوه، پتانسیل برای جایگزینی پشم شویی قلیایی در معالجه با پنبه، با استفاده از آنزیم هایی مانند پکتیناس وجود دارد. کاتالازها برای نابود کردن پروکسید باقیمانده در حمام های سفید شویی، آسان کردن استفاده مجدد از لیکور ممکن افزوده می شوند که منجر به یک فرایند دوستانه محیط زیست و مؤثر از نظر هزینه می‌گردد. در اندود کردن پشم در آنزیم ها (بیشتر پروتزها) برای دستیابی به خاصیت ضدچروک استفاده می شود. خواص منسوجات پشم مانند کار با دست، سفیدی و براقیت به وسیله واکنش آنزیم های کاتالیزی بهبود یافته است. در مراحل اولیه حلاجی پشم مانند کربونیزاسیون و پشم شویی خام دورنمای کاربرد آنزیم ارزیابی شده است. علاوه بر این فرایندهای زیستی توصیف شده منجر به کاهش دانه سازی و بهبود رنگ پذیری می شود. صمغ زدایی ابریشم در گذشته به کمک صابون قلیایی یا اسیدیصورت می گرفت که اکنون پروتز می شود، برای بهبود کیفیت و ثبات الیاف کتان یک رطوبت دهی آنزیمی ویژه جایگزین رطوبت دهی میکرو بیال یا شبنمی شده است. به علاوه، رنگ پذیری ابریشم به وسیله تنزل آنزیم کاتالیزی مواد پکتیک بهبود یافته است بدون اینکه آسیبی به اجزاء سلولزی وارد شود. شاه دانه از نظر آنزیمی با توجه به تبلورپذیری، دسترس پذیری و «ساختار منفذدار» اصلاح شده است. از طریق فیبریلاسیون کنترل شده و آنزیم کاتالیزی الیاف لیوسل، اثر معروف به «پوست هلویی» ایجاد شده است. گستره وسیعی از کاربردها و دورنماهای زیادی جهت استفاده از آنزیم ها در پردازش منسوج وجود دارد که به تأثیر مثبت بر محیط زیست منتهی می گردد. در این فصل توسعه های جدید در زمینه پردازش آنزیمی منسوجات را بررسی نموده و درباره مزیت ها و محدودیت های این فرایندهای اندودکاری (تکمیلی) بحث می کند.

استفاده از آنزیم ها در فراوری مواد غذایی، صنایع چرم و پوشاک، به عنوان افزودنی در پودرهای شوینده و دسایزینگ تولید نخ تثبیت شده است. در حال حاضر، فرایندهای آنزیمی گسترش یافته اند، که هدف آنها اصلاح ظاهر و عملکرد منسوجات پشم و پنبه است.

آنزیم ها بیوکاتالیزهایی با فعالیت ویژه و انتخابی هستند و واکنش های متمایز را شتاب بخشیده و بعد از واکنش بدون تغییر باقی می مانند. از دیدگاه اکولوژیکی و اقتصادی، پارامترهای واکنش مناسب فرایندهای آنزیم کاتالیزی و احتمال وجود آنزیم های دارای چرخه مجدد به ویژه جالب است. امروزه، آنزیم ها به وسیله فرایندهای بیوتکنولوژیکی به مقدار زیاد و با کیفیت ثابت تولید می شوند، بنابراین امکان استفاده از آنزیم ها در فرایندهای بزرگ وجود دارد. پیشرفت در زمینه مهندسی ژنتیک به تولید کنندگان آنزیم توانایی طراحی یک آنزیم برای یک فرایند خاص را می دهد مثل بهینه با توجه به پایداری دما یا PH . طراحی یک آنزیم برای یک هدف خاص نیاز به درک عمل کاتالیتیک آنزیم بر روی یک ماده خاص دارد. یعنی در مورد ماده فیبر طبیعی، طراح یک فرایند آنزیمی باید دانش خاصی در مورد مورفولوژی پشم یا پنبه، تأثیر یک آنزیم خاص بر اجزاء فیبر و در نتیجه بر خواص کلی ماده فیبر داشته باشد. علاوه بر این، برای ارزیابی فرایند آنزیم، نتایج عملیات آنزیمی باید با نتایج پردازش شیمیایی معمولی مقایسه گردد


دانلود تحقیق طبقه بندی ماشینهای بافندگی

ماشینهای بافندگی رابراساس سیستم پودگذاری به صورت کرد
دسته بندی نساجی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
دانلود تحقیق طبقه بندی ماشینهای بافندگی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

ماشینهای بافندگی رابراساس سیستم پودگذاری می‌توان به صورت زیرتقسیم‌بندی کرد :‌

الف ) ماشینهای دارای سیستم پودگذاری مکانیکی :

  1. بوسیله راپیرهای سخت
  2. بوسیله راپیرهای انعطاف‌پذیر
  3. بوسیله قطعات پرتاب‌شونده ( Projectiles )

ب ) ماشینهای دارای سیستم پودگذاری غیرمکانیکی :

  1. بوسیله جت‌های هوای فشرده
  2. بوسیله جت‌های آب فشرده

علاوه براین ماشینهای بافندگی یک دهنه‌ای ( هرباریک پودگذاری انجام می‌گیرد )

ماشینهای بافندگی چنددهنه‌ای ( هربارچندین پودگذاری انجام می‌گیرد )

ماشینهای بافندگی راپیر

ماشینهای بافندگی راپیر ، انعطاف‌پذیرترین ماشینهای موجوددربازارهستند. ازآنها می‌توان درتهیه انواع بسیارمتنوع پارچه استفاده کرد . سرعت ماشین حدود 600 تا 700 پود دردقیقه است مرهون استفاده ازیک تکنیک ساختاری کاملاً پیشرفته است که مشخصه آن استفاده ازتنظیمات دنده‌ای باحداقل لرزش چارچوب‌های شانه ، دفتین و ورد می‌باشد .

سیستم پودگذاری راپیر

پودکه تحت کنترل دقیق وثابت است پس ازپودگذاری متصل به پارچه باقی می‌ماند ( دربعضی ازموارد پوددرکناره‌گیر پارچه ( Temple ) گرفته می‌شود ) . درلحظه مناسب ، دنده انتخاب پودبه صورتی عمل می‌کند که سرپودبوسیله راپیرحامل ( Bearing Rapier) که بر روی یک تسمه انعطاف‌پذیریایک میله قرارگرفته می‌شود وهمزمان بوسیله قیچیهایی که دردولبه قرارگرفته‌اند بریده می‌شود . پودپس ازگرفته‌شدن بوسیله راپیربه مرکزدهانه تارانتقال می‌یابد ودرآنجا راپیرحامل با راپیرکشنده به هم می‌رسند . راپیرکشنده سرنخ پودراگرفته وآن رابه طرف مقابل می‌برد ودرآنجا آن رارها می‌کند وبه این ترتیب عملیات پودگذاری تکمیل می‌گردد .

تبادل پودبین دوراپیردروسط دهنه تاربه دوروش می‌تواند انجام گیرد :

  • سیستم منفی
  • سیستم مثبت


اصول کاریک ماشین بافندگی راپیر

سیستم منفی تبادل بین دوراپیر

در این سیستم راپیرحامل ، پودرامحکم بین یک نخ‌گیر که بوسیله یک فنرفشرده شده است وقسمت ثابت زیرین نگه می‌دارد . دروسط دهنه وقتی راپیرها به هم می‌رسند ، سرشیب‌دار راپیردریافت‌کننده واردکانال کشویی راپیرحامل می‌شود ودرجریان حرکت راپیرها به عقب ، نخ پودراگرفته وآن راازجای خوددرزیرنخ‌گیر راپیر حامل بیرون می‌کشد. اینکارباعث گیرکردن نخ تادرزیرنخ‌گیر راپیرکشنده می‌شود ، هرچه فنر نخ‌گیر محکمترباشد ، گیره راپیرکشنده بامقاومت بیشتری برای بیرون کشیدن نخ مواجه می‌شود . تنظیم این نیرواصولاً بستگی به نوع ونمره نخ دارد . همچنین گیرش پوددرآغازپودگذاری نیربهمین صورت بایک سیستم منفی انجام می‌گیرد یعنی بدون کمک واحدهای کنترل‌کننده نخ‌گیرراپیردرحالیکه گیرش پودبستگی به تنظیم لحظه برش نخ بوسیله قیچی‌های دولبه پارچه دارد ؛ برعکس ، آزادشدن نخ درطرف مقابل بوسیله راپیرکشنده بایک سیستم مثبت انجام می‌گیرد . این کاربابازشدن نخ‌گیر بوسیله دندانه‌ای که به قسمت عقب نخ‌گیر ( b ) فشارمی‌آورد وبه این ترتیب برمقاومت فنرهای قابل تنظیم m غلبه می‌کند ، صورت می‌گیرد . درمورد راپیرحامل نیزنخ‌گیر درانتهای مسیرحرکت خودبازمی‌شود ولی دراینجا هدف تمیزشدن نخ‌گیر بوسیله مکنده است .

تبادل منفی بین دوراپیر

سیستم تبادل مثبت بین دوراپیر

وقتی که راپیرها دروسط دهنه تاربه هم می‌رسند ، دواهرم کوچک کنترل‌شونده اززیر دهنه بالا آمده وپس ازعبوازنخهای پهنه پایینی نخ‌گیرهای راپیرها راحرکت می‌دهند . بادامکهای کنترل‌کننده که بادقت زمان‌بندی شده‌اند ، حرکت اهرمها راتنظیم می‌کنند .


داستان صوتی خرگوشه و خنده

اسم داستان خرگوشه و خنده فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، یه روز آقا خرگوشه به بیرون از لونه رفت و با چند حیوون شروع به حرف زدن کرد
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 7
فرمت فایل zip
حجم فایل 742 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوشه و خنده

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

اسم داستان خرگوشه و خنده
فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال
به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب
قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، یه روز آقا خرگوشه به بیرون از لونه رفت و با چند حیوون شروع به حرف زدن کرد


دانلود تحقیق تاثیر و تدابیر خطی در طراحی لباس

مهمترین نکته در ایجاد ظاهری دلخواه اینست که برایند چه معایبی دارید و چگونه می‌خواهید به نظر بیایید
دسته بندی نساجی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 38 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
دانلود تحقیق تاثیر و تدابیر خطی در طراحی لباس

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

بررسی و تجزیه و تحلیل بدن

مهمترین نکته در ایجاد ظاهری دلخواه اینست که برایند چه معایبی دارید و چگونه می‌خواهید به نظر بیایید. (با نگاه کردن عکس بدون رتوش خود یکی نیم رخ و دیگری تمام رخ) جواب این سؤآل را خواهید داد و قتی بدانید چه عیوبی دارید از بین بردن آنها راههای بیشماری دارد.

بررسی بدن :

اول باید بدانید چه نوع هیکلی دارید، کوتاه یا بلند،‌چاق یا لاغر، متوسط در وزن و قد؟ آیا شانه های افتاده،‌شکم صاف یا برآمده، سر به حالت عمودی برروی گردن؟ و آیا کمر نرمال ؟ آیا چاقی شما متناسب با قد شماست؟ با اندازه گرفتن نقاط مختلف بدن نقص ها معلوم میگردد.

بررسی صورت

موهای سر را از روی صورت به پشت سر عقب زده در آینه نگاه کنید. بهترین نوع صورت بیضی شکل است. حالا ببینید صورت شما بیضی، گرد، مثلثی ، مستطیل یا مربع است با انتخاب مدل یقه صحیح در لباس میتوان شکل صورت را مطابق دلخواه عوض کرد.

بررسی رنگ ها :

ببینید چه رنگی بهتر به پوست و رنگ چشم و موی شما می آید. با گذاشتن رنگهای مختلف پارچه روی شانه در نور طبیعی می توانید ببینید چه رنگی پوست شما را شفاف تر و رنگ چشم را درخشنده تر می کند.

از ابتدایی ترین فرم شروع می کنیم (لباس عصر)

1- خانمی قد کوتاه جوان صورت گرد – گردن کوتاه – پوست تیره و سبزرنگ

2- خانمی قد کوتاه جوان صورت دراز مستطیلی شکل – گردن بلند پوست سبزه پریده – بالاتنة کوتاه (لباس عصر)

3- خانمی قد کوتاه جوان بالاتنه درشت و پهن پاهای بارکی و پوست گندمی پریده صورت بیضی باریک – گردن کوتاه

4- خانمی جوان پوست سبز مایل به زرد صورت چهارگوش گردن کوتاه پایین تنه درشت باسن

5- پوست جوان سفید پرده – صورت مثلثی قاعده بالا – گردن بلند – قدبلند – بسیار لاغر و استخوانی لباس عصر

6- جوان پوست سبز پریده صورت مستطیل گردن کوتاه دستهای بلند بسیار لاغر و استخوانی قد کوتاه

7- خانم جوان پوست سبز تیره مایل به زرد صورت مثلثی قاعده پایین گردن کوتاه سینه های بسیار درشت چاق و تپل قد بلند (لباس عصر)

8- خانم مسن پوست سفید پریده صورت گرد گردن کوتاه باسن برجسته رو به عقب بسیار لاغر و استخوانی قد کوتاه

9- خانم مسن پوست گندمی مایل به زرد صورت مثلثی قاعده پایین گردن کوتاه سینه های بسیار درشت قد کوتاه باسن درشت

10- خانم مسن پوست سفید گلگون صورت مستطیل گردن کوتاه باسن و شکم بسیار بزرگ پشت

خطوط روی بدن

بدن خط و برش لباس روی مستطیل خیلی مؤثر است در نظر گرفتن نوع آنها قبل از انتخاب مدل لباس خیلی مهم است. همانطور که می دانیم خط گردن، کمر، آستین، پای دامن، هیکل رامشخص می کنند پس سهم مهمی در خوب یا بد نشان داده هیکل دارند.

بررسی خطوط

باید دانست که خطوط روی انسان اثر روانی و عملی دارد با وجودیکه فقط دو نوع خط راست و وجود دارد ولی از آنها بی نهایت خط بوجود می آید.


خطوط مستقیم

خطوط مستقیم عبارتند از عمودی، مایل ، افقی، که هر کدام اثر مختلف روی بیننده دارد. خطوط عمودی دال بر دوستی و استواری است و حال آنکه خطوط افقی دلالت بر آرامش و ملایمت می کند. اثر خطوط مایل بین دو اثر دو خط دیگر است.

خطوط منحنی

از خط گرد تا خط راست هستند و اثر کلامً متفاوتی با خطوط راست دارند و به تجربه ثابت شده که زیباتر هستند و زیباترین خط منحنی خطی است که مسیر مایل دارد.

خطوط اصلی

وقتی چندین خط در مدل باشد چشم مهمترین آنها را دنبال می کند. بخاطر این عکس العمل دید است که می شود با طرح مناسب برای لباس چشم را متوجه نقاط خوب بدن نمود. مثلاً با توجه کردن چشم به صورت ما هیکل زیاد به نظر نمی آید.

مدل :

مشکل است قبول کنیم که چشم همیشه حقیقت را نمی بیند و خطا می کند. بالنتیجه از خطاهای چشم ‌خود استفاده کرد. باید بخاطر داشت که خطوطی که نگاه را در یک مسیر عمودی حرکت می دهند بلندتر و خطوطی که نگاه را در مسیر افقی حرکت می دهند قد را کوتاهتر می کنند.

خطوط و طرح پارچه کافی برای یک نتیجه رضایتبخش روی لباس نیست رنگها هم اثر مهمی روی طرح لباس دارند‌هزاران رنگ مختلف وجود دارد ولی تمام آنها از سه رنگ اصلی به نام قرمز، زرد و آبی بوجود می آیند بنام رنگهای اصلی یا اولیه معروفند. وقتی دو رنگ اولیه به یک اندازه با هم مخلوط شوند رنگهای ثانویه دسته دوم بنام نارنجی ، سبز و بنفش بدست می آیند. از این نوع مخلوط کردن رنگها میتوان صدها رنگ مختلف بدست آورد.