مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

پاورپوینت فصل ششم روش های تحقیق در مدیریت

پاورپوینت فصل ششم روش های تحقیق در مدیریت

پاورپوینت فصل ششم روش های تحقیق در مدیریت

پاورپوینت-فصل-ششم-روش-های-تحقیق-در-مدیریتدانلود پاورپوینت فصل ششم روش های تحقیق در مدیریت، در حجم 45 اسلاید. منابع: روش های پژوهش کمی در مدیریت : دانایی فرد-الوانی-آذر روش های تحقیق در مدیریت : اوما سکارن. سنجش : سنجش مفهوم گسترده تری نسبت به اندازه گیری و آزمودن دارد زیرا در برگیرنده همه راه های نمونه گیری و مشاهده مهارت ها ...


دانلود فایل

دانلود پاورپوینت با موضوع آر.اس.اس (RSS)

دانلود پاورپوینت با موضوع آر.اس.اس (RSS)

پاورپوینت آر.اس.اس (RSS)

پاورپوینت-آر-اس-اس-(rss)دانلود پاورپوینت با موضوع آر.اس.اس (RSS) ، در قالب ppt و در 17 اسلاید، قابل ویرایش، شامل: آر.اس.اس(RSS)چیست؟ تاریخچه RSS نحوه استفاده از RSS وبلاگ ها کاربرد آر اس اس در کتابخانه ها حذف یک RSS


دانلود فایل

دانلود تحقیق بررسی مسأله بقای نفس و معاد نزد سه فیلسوف مسلمان ابن‌‌سینا، شیخ اشراق، ملاصدرا

مقاله حاضر سعی دارد مسأله بقای نفس را از دیدگاه فلاسفه بزرگی مانند ابن‌سینا، شیخ اشراق و ملاصدرا مورد بررسی قرار دهد همچنین به دلیل رابطه تنگاتنگ میان بقای نفس و مسأله معاد، بحث از معاد نیز به دنبال آن خواهد آمد
دسته بندی معارف اسلامی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 30 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
دانلود تحقیق بررسی مسأله بقای نفس و معاد نزد سه فیلسوف مسلمان ابن‌‌سینا، شیخ اشراق، ملاصدرا

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

آنچه نفس، این موجود بی‌همتای الهی را از دیگر موجودات متمایز می‌‌سازد، صفت بقا و جاودانگی آن است. مقاله حاضر سعی دارد مسأله بقای نفس را از دیدگاه فلاسفه بزرگی مانند ابن‌سینا، شیخ اشراق و ملاصدرا مورد بررسی قرار دهد. همچنین به دلیل رابطه تنگاتنگ میان بقای نفس و مسأله معاد، بحث از معاد نیز به دنبال آن خواهد آمد.

در آغاز پس از نگاهی گذرا به معنای بقا و مراد فلاسفه از آن، به بیان ادله هر کدام از فلاسفه در باب آن خواهیم پرداخت که حاصل آن اثبات صفت جاودانگی برای نفس خواهد بود. سپس به معنای معاد و تفاوت آن با بقا پرداخته و دیدگاه هر کدام از فلاسفه مذکور در باب کیفیت و چگونگی معاد، مورد بحث قرار خواهد گرفت. نتیجه بدست آمده این است که ابن‌سینا معاد روحانی را با دلایل عقلی اثبات نموده و معاد جسمانی را به شرع ارجاع داده است. شیخ اشراق سعی نموده تا با تکیه بر اصول اشراقی معاد جسمانی را اثبات نماید اما او نیز از اثبات عینیت جسم دنیوی و اخروی بر نیامده است. صدرالمتألهین با بنیان نهادن یازده اصل مستحکم، به تبیین و اثبات معاد جسمانی همت گمارده است.

واژگان کلیدی

نفس ناطقه، بقـا، فساد، معاد روحانی، معاد جسمـانی، ابن‌سینا، شیخ اشراق، ملاصدرا

روح آدمی یا به تعبیر فلاسفه، نفس ناطقه انسانی از مخلوقات شگفت خداوند است که از صفات و ویژگی‌های خاصی برخوردار می‌باشد. از جمله این صفات، ویژگی «تجرد» است[2]. اما اصل تجرد نفس لوازم بسیاری در پی دارد که مهم‌ترین آنها بقا و جاودانگی است. اثبات بقا در واقع اساس و زیر بنای اثبات معاد و زندگی ابدی را تشکیل می‌دهد. به عبارت دیگر، برای اثبات معاد باید ابتدا تجرد و سپس بقای نفس را اثبات نماییم.

بر این اساس، در این مقاله برآنیم تا دلایل و آراء سه فیلسوف بزرگ مسلمان (ابن‌سینا، شیخ اشراق و ملاصدرا) که مؤسس سه مشرب فلسفی بزرگ مشاء، اشراق و حکمت متعالیه هستند را نقل و نقد نماییم. پس از اثبات بقای نفس به بحث پیرامون معاد و دیدگاه این متفکران مسلمان پرداخته و در مورد چگونگی آن بحث خواهیم نمود.

مراد از بقا نزد فلاسفه اسلامی

قبل از پرداختن به دلایل فلاسفه مبنی بر بقای نفس، باید بدانیم بقا نزد فلاسفه به چه معناست؟ به عبارت دیگر، مراد ایشان از بقا، آن هنگام که در صدد اثبات این صفت برای نفس آدمی‌اند، چیست؟

اولین معنایی که از واﮊه بقا به ذهن آدمی تبادر می‌کند، معدوم نشدن و فانی نگردیدن است. به عبارت ساده‌تر، فنا ضد کلمه بقا و باقی متضاد فانی به شمار می‌آید. با این حساب «نفس، باقی و جاودانه است» یعنی نفس فنا نمی‌پذیرد و معدوم نمی‌گردد. اما آیا فلاسفه در صدد اثبات فناناپذیری نفس می‌باشند؟

اندک تأملی در معنای کلمه فنا ما را به پاسخ این سؤال رهنمون می‌سازد. فنا به معنای معدوم شدن یا ازاله وجود است. به عبارت دقیق‌تر، فلان امر فانی شد یعنی عدم بر وجودش چیره شد. روشن است که غلبه عدم بر وجود، امری محال است، لذا نه در مورد مادیات و نه مجردات رخ نمی‌دهد. ما در اطراف خود مشاهده می‌کنیم که فلان چیز از بین رفته و جای خود را به امر دیگری می‌دهد. مثلاً آب به بخار تبدیل می‌شود یا هسته خرما تبدیل به درخت می‌گردد یا اینکه مواد به اجزاء تشکیل‌دهنده خود منحل می‌شوند مثلاً اجساد حیوانات با گذشت زمان تجزیه می‌گردد. در همه این موارد، فنا رخ نداده و وجودی معدوم نگردیده، بلکه صورتی از بین رفته و صورت جدیدی جای آن را گرفته است نه آنکه وجود جوهری یک امر معدوم شده باشد. فلاسفه از این امر (ازاله یک صورت) به فساد تعبیر کرده و در تعریف آن گفته‌اند «فساد عبارت است از زایل شدن صورت از ماده، بعد از حصول آن در ماده» (جرجانی، 1407هـ، ص214) یا در تعریف دیگری آورده‌اند «فساد انحلال یا چیزی شبیه انحلال است، همچنین به انحلال صورت جوهری از ماده، فساد می‌گویند» (آل یاسین، 1405هـ، ص407).


دانلود تحقیق گسل های ایران

گسل زاگرس اصلی بصورت تراستی عمل کرده و از پرکامبرین فعالیت داشته ولی گسل جوان بعد از برخورد و بسته شدن نـئـوتـتـیـس در منطقه شکل گرفته
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
دانلود تحقیق گسل های ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

ژئومورفولوژی و هیدرولوژی ایران

اطلاعات کامل از علوم منابع طبیعیی

(آبخیزداری،ژئومورفولوژی،هیدرولوژی،آّب،خاک،گیاه)

راندگى اصلى زاگرس ( Main Zagros thrust):

راندگى اصلى زاگرس از شمال بندرعباس تا ناحیه مریوان، در طول 1350 کیلومتر امتداد دارد. در ناحیه مریوان این گسل وارد خاک عراق میشود و بار دیگر به ناحیه سردشت مى‌رسد و از سردشت وارد خاک ترکیه مى‌شود. نخستین بار ریچـاردسون و لیس از آن به عنـوان زون راندگـى نام بردند. گانسر (1960) آن را خط راندگى اصلىMain thrust line نامیده است.

این مسیر گسلى در اواخر پرکامبرین و در اثر کوهزایى کاتانگایى شکل گرفته و از آن به بعد در شکلگیرى حوضه زاگرس و در تغییرات ساختارى و رخساره‌اى طرفین خود مؤثر و کنترل کننده بوده است.گسل زاگرس اثر چشمگیرى در لرزهخیزى ایران دارد و در حال حاضر، به ویژه بخش شمال باخترى آن و یا گسل‌هاى منطبق بر این زون شکستگى، فعالیت جوان داشته و لرزه‌خیزى تاریخى و ثبت شده دارنــد.

به عقیدة ریکو ( 1975 ) تراست زاگرس از دوبخش تراست اصلی و تراست جوان اصلی تشکیل شده است که به موازات هم هستند و گاهی این دو گسل به هم متصل می شوند . از شمال تنگة هرمز شروع شده و با روند شمال غرب - جنوب شرق از بخشهای غربی ایران از ایران خارج می‌شود و به گسلة آناتولی متصل می‌گردد . حدود 1200 کیلومتر طول دارد و زاگرس مرتفع یا سنندج - سیرجان را از پوستة عربستان جدا می‌کند راستاى گسل زاگرس از مرز ترکیه تا خاور حاجیآباد بندعباس، شمال باخترى جنوب خاورى (N130E) است ولى در این پهنه، پیچش مییابد. از این مکان به سمت جنوب، گسل زاگرس با درازاى 250 کیلومتر داراى روند شمال باخترى جنوب خاورى (N170E) است. این بخش از گسل زاگرس به نامهاى خط عمان، گسل زندان و یا گسله میناب نیز نامیده شده است.

سازوکار گسل زاگرس راندگى فشارى است. شیب گسل در بخش با راستاى N130E، به سمت شمال خاورى (رانده شدن ایران مرکزى بر روى زاگرس) و در بخش N170E به سمت خاور شمال خاورى (رانده شدن مکران بر روى زاگرس) است. گسل جوان زاگرس یک گسل معکوس راستالغز راستگرد است که شیب آن نیز به سمت شمال شرق است . حدفاصل این دو گسل یک زون برشی مرتفع و شدیداً خردشده وجود دارد که زاگرس مرتفع است . در طول گسلة زاگرس تغییر شیب‌های زیادی به چشم می‌خورد بطوریکه از حد 80 درجه تا حدود تراست یعنی Nape در طول این گسل دیده می‌شود

گسل زاگرس اصلی بصورت تراستی عمل کرده و از پرکامبرین فعالیت داشته ولی گسل جوان بعد از برخورد و بسته شدن نـئـوتـتـیـس در منطقه شکل گرفته و روند عمدة آن N130 است


دانلود تحقیق کمین و ضد کمین

کمین، تکی است غافلگیرانه که از یک موضع پنهانی علیه دشمن متحرک یا ثابت ، ستونهای موتوری و پیاده و موقتاً ثابت اجرا می گردد کمین یکی از قدیمی ترین و مؤثرترین عملیات نظامی است
دسته بندی علوم نظامی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 1738 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
دانلود تحقیق کمین و ضد کمین

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

مقدمه :

کمین، تکی است غافلگیرانه که از یک موضع پنهانی علیه دشمن متحرک یا ثابت ، ستونهای موتوری و پیاده و موقتاً ثابت اجرا می گردد. کمین یکی از قدیمی ترین و مؤثرترین عملیات نظامی است. کمین ممکن است به صورت یک یورش شدید غافلگیرانه و یا با تیراندازی به هدف اجرا گردد. کمین مؤثرترین و مناسبترین تاکتیک مورد استفادۀ یگانهای نظامی است.

1) کمین مورد استفادۀ چریکها است ، زیرا :

الف- در اجرای کمین نیازی به تصرف و نگهداری زمین نیست.

ب- چریکها با اجرای کمین می توانند یگانهایی را که از نظر جنگ افزار، نفرات و تجهیزات دهها برابر آنها است، به ستوه آورده و نابود کنند.

2) کمین مورد استفادۀ نیروهای ضد چریک است ، زیرا :

الف- چریکها را که گریزان از رزم قطعی هستند، مجبور به نبرد در زمان و مکان نامناسب و درگیر یک رزم قطعی می نماید.

ب- از تحرک و جا به جایی چریکها که امری حیاتی برای آنان است، جلوگیری می کند.

ج- تجهیزات و جنگ افزار و مهمات چریکها ، در اثر اجرای کمین علیه آنان از بین رفته و جایگزینی وسایل مورد نظر برای چریکها مشکلاتی در پی خواهد داشت.

د- سران و نفرات برجستۀ چریکها کشته یا دستگیر شده و توان رزمی و روحیۀ جنگی آنان تضعیف می گردد.

3) کمین برای پشتیبانی از جنگ های منظم، به منظورهای زیر بکار می رود :

الف- کاهش قدرت رزمی دشمن و خسته کردن دشمن.

ب- اجبار دشمن به افزایش اقدامات تأمینی، از تمرکز آنان می کاهد و بیش از اندازه آنان را محتاط و محافظه کار می نماید.

ج- اجبار دشمن به اتخاذ مواضع پدافندی و جلوگیری از گسترش آنان.

د- منحرف ساختن توجه دشمن از انجام مأموریت های طرح ریزی شده و جلو

گیری از گشت زنیهای پیگیر ومجبور کردن آنها به حرکت در ستونها و عده های کوچک.

هـ - محدود کردن عملیات دشمن از نظر رزم شبانه به واسطۀ ترس از کمین.

اصطلاحات کمین :

کمینگاه :

زمینی است که مواضع یک کمین نقطه ای در آن استقرار می یابد.

کشتارگاه :

به بخشی از زمین کمینگاه اطلاق می شود که آتشهای کمین به منظور جداساختن ، به دام انداختن و نابودسازی و انهدام هدف، در روی آن متمرکز شده باشد.

نیروی کمین :

گشتی، گروه، دسته و سایر یگانهایی که یک کمین را سازمان داده و برقرار می نمایند، نیروی کمین نامیده می شوند.

عنصر تک کننده :

عنصر تک کننده از عناصر متشکلۀ آتش و مانور در کمین نقطه ای هستند. مانند هجوم و عنصر پشتیبانی آتش در یک گشتی کمین.

عنصر کمین :

عنصری است که سیستم اعلام خبر سریع را برقرار و در حقیقت بخش تأمین کنندۀ نقطه ای به شمار می آید. مانند عنصر تأمین در گشتی کمین.

کمین عنکبوتی :

نوعی کمین نقطه ای است که عنصر تک کننده در حفره روباههای که کاملاً استتار و پوشانیده شده اند، مخفی شده و به محض صدور فرمان حمله، عنصر تک کننده سرپوش واضع خود را عقب زده و ضمن برخاستن از زمین به سمت هدف آتش گشایی نموده و به هدف تک می کند. معمولاً این نوع کمین در زمین های باز و بدون پوشش انجام گرفته و از جمله کمین های نزدیک می باشد.

کمین دور :

نوعی کمین منطقه ای است که عنصر هجوم در مسافت دورتری (بیش از 40 متر) قرار گرفته باشد. معمولاً منظور از این نوع کمین تیراندازی به دشمن است.

کمین ایذایی :

منظور از آن اذیت کردن، بر هم زدن آرایشها و به تأخیر انداختن دشمن است که فقط با تیراندازی به هدف اجرا می گردد.

کمین انهدامی :

کمینی است که به منظور نابودی قطعی هدف اجرا شده و با آتش انبوه همراه است.


دانلود تحقیق کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک از محصولات عمده خاک رس و سفال می باشند کاشی های سرامیکی سطوح مکان های بهداشتی در داخل منازل و همچنین بیماریستانهای را به صورت فراگیر در بر می گیرند
دسته بندی صنایع
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
دانلود تحقیق کاشی و سرامیک

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

کاشی و سرامیک از محصولات عمده خاک رس و سفال می باشند کاشی های سرامیکی سطوح مکان های بهداشتی در داخل منازل و همچنین بیماریستانهای را به صورت فراگیر در بر می گیرند امروزه به علت تنوع طرح و اندازه از آنها در سایر فضاهای عمومی و خصوصی استفاده می کنند و به علت تنوع در مقاوت لعاب در محیط های شیمیایی مختلف و فضاهایی مانند کارخانجات دارای محیط شیمیایی و یا آزمایشگاه ها ، کاشی تنها مصالح مورد مصرف می باشد . سرامیک ها ممکن است لعاب دار و یا بدون لعاب باشند . لعاب کاشی ها در انوع مختلف در دسترس هستند لعاب مات ، نیمه براق ، براق ، سفید یا رنگی وگلدار ، همچنین خشت کاشی نیز در ابعاد ، اشکال متنوع دارای سطحی صاف یا بر جسته ، زبر یا طرحدار می باشد که بر حسب مورد ومحل مصرف انتخاب می شوند . خشک کاشی را که به آن بسیکوئیت می گویند به کمک لعاب مورد نظر اندود می کنند و این لعاب به صورت گرد مخلوط شده در آب به صورت معلق ( سوسپانسیون ) می باشد اندود می کنند .خشت آماده شده وارد کوره پیش پخت و سپس کوره اصلی می شود و پس از پخت درجه بندی و بسته بندی می گردد . درجه بندی کاشی ها بر اساس کیفیت آن ، در ابعاد خشمک و لعاب کاری تعیین می گردد . کاشی باید دارای لبه های قائم ، ابعاد دقیق و لعاب یکنواخت و بدون پریدگی و خال باشد کاشی های لعابی با ضخامت 4 تا 12 میلیمتر بر حسب مکان مورد مصرف تهیه می گردند . نوعی از این کاشی ها که سطح زبر تری دارند منحصرا برای کف استفاده می شوند سرامیک های موزائیکی نیز نوعی از سرامیک ها هستند که از قطعاتی با شکل هندسی و کوچک که به صورت شبکه ای بر روی ورقه ای از کاغذ گراف مخصوص در کنار هم قرار گرفته اند ، تشکیل می شوند . این سرامیک ها روی بستری از ملات قرار می گیرند و پس از گرفتن ملات ، روی آن را با آب خیس می کنند تا کاغذ آن جدا شود وسپس با دوغاب دور آنها را پر می کنند . به طور کلی در مورد کاشی و سرامیک باید مندرجات استاندارد شماره 25 ایران رعایت شود .

از دو غاب ماسه سیمان برای چسباندن کاشی لعاب دار و یا بدون لعاب روی سطوح قائم استفاده می شود .

نسبت حجمی این دوغاب 5 :1 است و برا ی پر کردن بندها از دوغاب سیمان و پودر سنگ بهره می برند . دوغاب را می توان با ماده دافع آب مخلوط نمود . در بعضی از موارد برای چسباندن کاشی و سرامیک از چسب های خمیری مخصوص استفاده می کنند . این چسب ها غالبا بر روی دیوارهای بتنی یا گچی استفاده می شوند. این نوع مواد معمولا در مقابل آب ، اسید و مواد نفتی مقاوم می باشند . باید در اجرای کاشی کاری مواردی مثل تراز ، شاقول و قائمه بودن زوایا رعایت شود و به هنگام استفاده از دوغاب ماسه سیمان که با سایر ملات ها به خصوص گچ و خاک و کاه گل چسبندگی ندارند قبلا باید دیوار به کمک ملات سیمان ساخته و یا اندود شده باشدو در اجرای کاشی کاری باید کلیه نکات آجر چینی مورد نظر قرار گیرد .


دانلود تحقیق قطب نما

در مورد اختراع قطب‌نما روایت‌های زیادی وجود دارد تنی چند از دانشمندان آن را به چینی‌ها و یا حتی ایتالیایی‌ها نسبت می‌دهند
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
دانلود تحقیق قطب نما

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

طرز کار قطب نما
عقربه قطب نما هنگام باز نمودن درب آن ، آزاد شده و حول محور خود می‌چرخد و سپس به علت نیروی مغناطیسی کره زمین همیشه در یک جهت معین که همان قطب شمال مغناطیسی است می‌استد و آن را به ما نشان می‌دهد.
عقربه مذکور هیچگاه اشتباه نمی‌کند مگر آنکه در نزدیکی اشیای آهنی یا فولادی و یا کابلی قرار گرفته باشد . بنابراین ، هنگام استفاده از قطب نما بایستی مطمئن شویم که از اشیای انحراف دهنده آن ، بطور کلی دور است.

کاربردهای قطب نما
به کمک قطب نما می‌توانیم گرای مغناطیسی کلیه امتدادهای مورد نظر را اندازه گرفته و با در دست داشتن گرای مغناطیسی یک امتداد ، جهت یابی بکنیم .
در کشتی ها و هواپیماها برای جهت یابی از آن استفاده می‌شود.
در صنایع نظامی کاربرد وسیعی دارد از جمله دیده‌بان‌ها در مناطق عملیاتی به کمک آن جهت یابی می‌کنند.
در صنایع مخابرات ، کارهای پژوهشی و ساختمان قبله نماها به کار برده می شود.

نحوه کار با قطب‌نما و گرا

عقربه قطب نما هنگام باز نمودن درب آن ، آزاد شده و حول محور خود می‌چرخد و سپس به علت نیروی مغناطیسی کره زمین همیشه در یک جهت معین که همان قطب شمال مغناطیسی است می‌استد و آن را به ما نشان می‌دهد. عقربه مذکور هیچگاه اشتباه نمی‌کند مگر آنکه در نزدیکی اشیای آهنی یا فولادی و یا کابلی قرار گرفته باشد . بنابراین ، هنگام استفاده از قطب نما بایستی مطمئن شویم که از اشیای انحراف دهنده آن ، بطور کلی دور است. کاربردهای قطب نما به کمک قطب نما می‌توانیم گرای مغناطیسی کلیه امتدادهای مورد نظر را اندازه گرفته و با در دست داشتن گرای مغناطیسی یک امتداد ، جهت یابی بکنیم . در کشتی ها و هواپیماها برای جهت یابی از آن استفاده می‌شود. در صنایع نظامی کاربرد وسیعی دارد از جمله دیده‌بان‌ها در مناطق عملیاتی به کمک آن جهت یابی می‌کنند. در صنایع مخابرات ، کارهای پژوهشی و ساختمان قبله نماها به کار برده می شود. قطب نمای پیشرفته قطب نماهای پیشرفته که بیشتر در صنایع مخابرات و امور نظامی به کار برده می‌شوند، مجهز به سلول‌های شب نما می‌باشند که حتی در تاریکی شب عمل جهت نمایی را صورت دهند. این نوع قطب نماها در دوربین‌های دو چشمی نظامی ، تانک‌ها ، نفربرها و حتی در ساختمان برخی خودروهای پیشرفته نیز به کار می رود . از قطب نماهای پیشرفته در اندازه گیری طول جغرافیایی و عرض جغرافیایی محل نیز استفاده می‌کنند که در نقشه خوانی ، پیاده سازی عملیات نظامی ، دیده بانی در مناطق جنگی و ... نقش تعیین کننده دارند

در مورد اختراع قطب‌نما روایت‌های زیادی وجود دارد. تنی چند از دانشمندان آن را به چینی‌ها و یا حتی ایتالیایی‌ها نسبت می‌دهند. اما بیشتر دانشمندان همداستانند که قطب‌نما به وسیله ایرانیان ساخته شده است. قطب‌نمای ایرانی برخلاف قطب‌نمای چینی که 24 جهت داشت، دارای 32 جهت بوده‌است. عدد 32 علاوه بر نشان‌دادن دقت بیشتر قطب‌نمای ایرانی، نمایانگر آشنایی ایرانیان با اعداد در مبنای 2 و دانش ریاضی پیشرفته آنان است،‌که خود بحث جداگانه و بسیار مفصلی را می‌طلبد. در افسانه‌های کهن ایرانی آمده است که اسفندیار رویین به هنگام حرکت برای نبرد با اژدها از پیکانی آهنین سود می‌جسته، که همواره جهت ثابتی را به او نشان میداده است. در دوران نخستین اسلامی، قبله‌نما توسط ایرانیان به قطب‌نما افزوده شد تا همواره و در هر وضعیتی بتوان جهت درست قبله را پیدا نمود. ایرانیان از این اختراع استفاده کامل نموده و آن را به دیگر مسلمانان شناساندند. نام‌های فارسی اجزای قطب‌نما در زبان عربی شاهد تاریخی مسلمی است که کاربرد قطب‌نما از طریق ایرانیان به دست دیگر ملت‌های مسلمان رسیده است

قطب نمای پیشرفت


دانلود تحقیق فلسفه ملاصدرا

گردآوری شده از کتاب مقاله های دکتر شهید مطهری درباره تفسیر فلسفه های مشاء صدرالمتالهین ، شیخ اشراق و
دسته بندی فلسفه و منطق
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
دانلود تحقیق فلسفه ملاصدرا

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

حکمت الهی به وسیله صدرالمتالهین دگرگونی یافت که می توان آن را یک «جهش» نامید. جهش در فلسفه اسلامی، این جهش، مسبوق به یک سلسله دگرگونی های تدریجی بود که قبلا به وسیله دیگران انجام یافته بود. مسلم آن است که در گذشته حکمت مشاء و حکمت اشراق در دو روش مختلف تلقی می شدند و عرفان هم راه جدایی داشت همچنان که کلام که ناظر به حقایق اسلامی است. مستقل از همه اینها بود.

به وسیله صدرالمتالهین اختلاف مشاء و اشراق حل شد و مکتبی به وجود آمد که نه تقلید به گفته های مشاء داشت، نه به گفته های اشراق، در برخی مسائل با این مکتب موافق بوده و در بعضی مسائل با آن مکتب و همچنین بسیاری از موارد اختلاف نظر فلسفه و عرفان حل شد و چهره بسیاری از حقایق اسلامی روشن گشت.بدون آنکه از راههای کلامی متعارف آن روزگار بهره گفته شود این بود که فلسفه صدرالمتالمهین به منزله یک چهارراه تلقی شد که در آنجا راههای چهارگانه مشاء ، اشراق، عرفان، کلام با یکدیگر تلاقی می کردند.

نخستین سخن درباره فلسفه صدرالمتالهین این است که آیا صرفا این فلسفه یک تلفیق است یا یک سیستم ابتکاری و مستقل ، تصور بعضی این است که فلسفه صدرالمتالهین صرفا یک تلفیق است و اسفار هم صرفا یک جنگ است.

این دسته مخصوصا به اقتباسهای اسفار از کتب مختلف فلسفه و عرفان استناد می کنند. در دوره قاجار مخصوصا در تهران فلاسفه وقت دو دسته بودند بعضی طرفدار صدرالمتالمهین بودند از قبیل مرحوم آقا محمدرضا قمشه ای و مرحوم آقاعلی مدرس زنوزی و بعضی طرفداران بوعلی بودند از قبیل میرزای جلوه.

طرفداران بوعلی می کوشیدند تا ملاصدرا را بیابند و ثابت کنند که ملاصدرا ابتکاری نداشته است و صرفا یک فرد تلفیق دهنده بوده است نه فیلسوف. برخی احیانا تعبیرهای خشنی می کردند و نسبت سرقت به صدرا می دادند.

مرحوم ضیاءالدین دری که حدود بیست سال قبل درگذشت و از اساتید دانشگاه الهیات (معقول و منقول آن روزگار) بوده یکی از طرفداران سرسخت بوعلی و از مخالفان ملاصدرا به شمار می آید . وی در مقدمه کنرالحکمه سهروردی کوشیده است قسمتهایی از کلمات صدرالمتالهین را بیاورد که به عقیده او سرقت و اقتباس از شیخ با دیگران است و همچنین خود مرحوم جلوه که استاد مرحوم دری بوده استن. در کشف منابع اسفار تحقیق فراوانی کرده است نسخه ای خطی از اسفار که دست مرحوم جلوه بوده است و در آن تعلیمات زیادی در حاشیه و درلابه لای سطرها به وسیله آن مرحوم نوشته شده است در کتابخانه مجلس شورای ملی موجود است .اگر چه صحافی ناشیانه ای که از آن کتاب شده است حوادثی را تقریبا غیر قابل استفاده کرده است. به هر حال خوب است به آن نسخه برای کشف منابع صدرا مراجع شود. نیز نسخه چاپی اسفار مرحوم دری در کتابخانه دانشکده ی الهیات موجود است.

ولی برای یک نفر حقیقت بین، پس از مطالعه دقیق مکتب ملاصدرا از یک طرف و منابع کتب وی از طرف دیگر کاملا روشن می شود که فلسفه صدرالمتالهین یک سیستم فلسفی خاص منظم است که قبلا وجود نداشته است و امکان ندارد که از جمع و تلفیق سیستمهای مختلف یک سیستم مشخص به وجود آید و به علاوه اصول و ارکان فلسفه صدرا که بعدا به آنها اشاره خواهیم کردمعلوم و مشخص است .


دانلود تحقیق فضا و منظومه شمسی

با اینکه تعریف دقیق و مشخص فضا دشوار وحتی ناممکن است ولی فضا قابل اندازه گیری است
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 90 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 111
دانلود تحقیق فضا و منظومه شمسی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

مقدمه

واژه ای است که در زمینه های متعدد و رشته های گوناگون از قبیل فلسفه ، جامعه شناسی ، معماری وشهر سازی بطور وسیع استفاده می شود. لیکن تکثر کاربرد واژه فضا به معنی برداشت یکسان از این مفهوم در تمام زمینه های فوق نیست بلکه تعریف فضا از دیدگاه های مختلف قابل بررسی است .

مطالعات نشان می دهد با وجود درک مشترکی که به نظر می رسد از این واژه وجود دارد تقریبا توافق مطلقی درمورد تعریف فضا در مباحثی علمی به چشم نمی خورد و این واژه از تعدد معنایی نسبتا بالایی برخوردار است و تعریف مشخص و جامعی وجود ندارد که در برگیرنده تمامی جنبه های این مفهوم باشد فضا یک مقوله بسیار عام است . فضا تمام جهان هستی را پر می کند و ما را در تمام طول زندگی احاطه کرده است و ..

فضا ماهیتی جیوه مانند دارد که چون نهری سیال تسخیر وتعریف آن را مشکل می نماید . اگر قفس آن به اندازه کافی محکم نباشد ، به راحتی به بیرون رسوخ می کند و ناپدید می شود فضا می توان چنان نازک ووسیع به نظر آید که احساس وجود بعد از بین برود ( برای مثال در دشتهای وسیع ، فضا کاملا بدون بعد به نظر می رسد ) و یاچنان مملو از وجود سه بعدی باشد که به هر چیزی در حیطه خودمفهومی خاص بخشد.

با اینکه تعریف دقیق و مشخص فضا دشوار وحتی ناممکن است ولی فضا قابل اندازه گیری است . مثلا می گوییم هنوز فضای کافی موجود است یا این فضا پر است . نزدیکترین تعریف این است که فضا را خالی در نظر بگیریم که می تواند شیء را در خود جای دهد و یا از چیزی آکنده شود. نکته دیگری که در مورد تعریف فضا باید خاطر نشان کرد این است که همواره بر اساس یک نسبت که چیزی از پیش تعیین شده و ثابت نیست . ارتباطی میان ناظر و فضا وجود دارد . بطوری که موقعیت مکانی شخص فضا را تعریف می کند و فضا بنا به نقطه دید وی به صورتهای مختلف قابل ادراک می باشد.

سیر تحول تاریخی مفهوم فضا

فضا مفهومی است که از دیرباز توسط بسیاری از اندیشمندان مورد توجه قرار گرفته و در دوره های مختلف تاریخی بر اساس رویکردهای اجتماعی و فرهنگی رایج به شیوه های گوناگون تعریف شده است .مصریها و هندیها با انکه نظرات متفاوتی در مورد فضا داشتند ، اما در این اعتقاد اشتراک داشتند که هیچ مرز مشخصی بین فضای درونی تصور ( واقعیت ذهنی ) با فضای برونی ( واقعیت عینی) وجود ندارد در واقع فضای درونی و ذهنی رویاها ،اساطیر وافسانه ها با دنیای واقعی روزمره ترکیب شده بود.


دانلود تحقیق طراحی فرش در گذر زمان

دنیای طراحی فرش به یک منطقه و یک کشور و یک فرهنگ خلاصه نمیشود، بلکه این جهانی است از فرهنگ‌ها و سنتهای مختلف که هرکدام به طریقی در صحنه پهناور فرش به منصهٔ ظهور می‌رسند
دسته بندی هنر و گرافیک
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 70 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71
دانلود تحقیق طراحی فرش در گذر زمان

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

دنیای طراحی فرش به یک منطقه و یک کشور و یک فرهنگ خلاصه نمیشود، بلکه این جهانی است از فرهنگ‌ها و سنتهای مختلف که هرکدام به طریقی در صحنه پهناور فرش به منصهٔ ظهور می‌رسند. نقوش و طرحهای قالی نه تنها زینت‌بخش خانه‌ها و تالارهاست بلکه روایت‌کنندهٔ داستانها و افسانه‌های ملی و دربردارندهٔ هنر، فرهنگ، سنت و آداب و رسوم یک منطقه است. بطور کلی میتوان گفت که نقش و نگارهای فرش زبان گویای یک فرش می‌باشند و بدون آنها فرش مرده است.

تحقیق و پژوهش از اساسی‌ترین و ریشه ای ترین عوامل در راه توسعه یک سیستم انسانی می‌باشد. امروزه ما به علت محدود شدن امکانات و نیز فقدان زمان لازم، به دست آوردن بیشترین بهره از کمترین سرمایه در کوتاهترین زمان، مهمترین هدف هر جامعه و سیستمی میباشد و این به اثبات رسیده است که این حاصل نمی‌گردد مگر با تحقیق و پژوهشهای پایه‌ای و اصولی در هر بخش.در جامعهٔ رو به رشد ما سرمایه‌ای که به وفور یافت میشود و از آن استفاده و بهرهٔ آنطور باید و شاید مفیدی حاصل نمی‌گردد، صنعت قالیبافی است. هنر – صنعتی که به علت بعضی افراط و تفریط‌ها دچار معضل و حتی مرگ ناگهانی شده است. گروهی آنرا در چارچوب سنتی قدیم اسیر نموده‌اند و شکستن این چارچوب را خیانت به اصالت ایرانی می‌دانند و گروهی نیز با تقلیدهای کورکورانه و عجولانه سعی در منطبق نمودن فرش ایران با بازارهای جهانی دارند. به هر حال بهترین راه برای حل مشکل فرش ایران ، یافتن نقاط ضعف و یافتن راه حل برای تقویت آن میباشد و این خود محتاج تحقیقات گسترده و تخصصی است.در اینجا فرصتی دست داده تا از دیدگاهی دیگر و با هدف ترویج فرهنگ تحقیقات در زمینه فرش، نگاهی داشته باشیم به طراحی فرش ایران که خود از عوامل اساسی و بنیادی هنر – صنعت فرش می‌باشد. این رساله ماحصلی است که به سفارش مرکز تحقیقات فرش دستباف ایران و با همکاری سازمان صنایع دستی ایران تهیه گردیده است شاید که تلنگری باشد به خفتگانی که خود را بیدار می‌پندارند.در اینجا لازم می‌دانم که از مدیرت محترم صنایع دستی استان همدان جناب آقای مهندس مولابیگی به خاطر رهنمودها و تشویق های بی‌دریغشان کمال تشکر را داشته باشم.با نگرش در طبیعت و هر آنچه که در آنست می‌بینیم که خداوند همه را در کمال زیبایی و در جای مخصوص خود آفریده است و چیزی را کم نگذاشته است. طرحی عظیم از جهان زیبای آفرینش، طرحی که هیچ کم و کسری ندارد، طرحی زیبا که چنان می‌نماید که با انسان لب به سخن گشوده و انسان را از قدرت بی‌انتهای خداوندی مطلع میکند و انسان، این اشرف مخلوقات خداوند و این شاهکار آفرینش نیز به جهت روح خداوندی که در او دمیده شده است ، دست به آفرینش میزند. چون خوب در اطراف خود بنگریم متوجه آفریده‌های متفاوت دست انسان میشویم که هرکدام در طرحی و شکلی خاص جلوه می‌نمایند و چون انسان فطرتاً زیبادوست است سعی در آفریدن طرحها و نقوش زیبا و دلفریب در محیط زندگی خویش میکند و البته نه تنها در زندگی ظاهری بلکه در زندگی معنوی خویش.از جمله نقوشی که هم جنبه ظاهری زیبا و هم جنبه معنوی دلفریب دارد، نقوش موجود در فرشهای اصیل ایرانی است که از هزاران سال قبل بوسیله هنرمندان خوش ذوق ایرانی بر این صفحه آشنا نقش بسته است که خود دایره‌المعارفی از نقوش زیبای جهان است با تنوعی به وسعت افکار و اندیشه‌های آدمیانی که در طول تاریخ با فرش آشنا بوده‌اند، از فرشهای اولیه‌ای که با برگ درختان ساخته شد تا قالیهای ابریشمی خوش آب و رنگ قصه‌های هزار و یکشب. دنیای طراحی فرش به یک منطقه و یک کشور و یک فرهنگ خلاصه نمیشود، بلکه این جهانی است از فرهنگ‌ها و سنتهای مختلف که هرکدام به طریقی در صحنه پهناور فرش به منصهٔ ظهور می‌رسند. نقوش و طرحهای قالی نه تنها زینت‌بخش خانه‌ها و تالارهاست بلکه روایت‌کنندهٔ داستانها و افسانه‌های ملی و دربردارندهٔ هنر، فرهنگ، سنت و آداب و رسوم یک منطقه است. بطور کلی میتوان گفت که نقش و نگارهای فرش زبان گویای یک فرش می‌باشند و بدون آنها فرش مرده است.

فصل اول:

بخش یک: ماهیت نگاره‌ها

محیط اطراف ما را اشکال و طرحهای متفاوت دربر گرفته‌اند که هرکدام از آنه به طریقی مفهومی را دربر می‌گیرند و یا بیان‌کنندهٔ موضوعی خاص می‌باشند. شکل مفهومی است گسترده و بسیار فراگیر که هر مورد قابل تصوری را دربر میگیرد اعم از شکل ظاهری اجسام تا کلمات، ارقام، حروف و نشانه‌های مختلف که هرکدام به طریقی ذهن ما را متوجه مفهوم خاصی میکنند. مثلاً کلمه «آب» که ذهن ما را متوجه سیال بودن، تشنگی، جاری بودن ... میکند و یا شکل دایره که مفهوم کامل بودن، بسته بودن و ... دربر دارد. به طور کلی میتوان گفت که هر شکل نشانه‌ای است، نشانه‌ای که مفهومی جدا را زنده میکند و نشانه‌ها بر دو گونه‌اند؛ نمادین و غیرنمادین.زمانی که می‌خواهیم مفهوم «درخت» را نشان دهیم می‌توانیم آنرا با کلمهٔ درخت و با نشان و شکل خاص آن ‡ مشخص کنیم، اما آیا مفهوم عشق، دوستی، تفکر و از این دست را که جنبه بیرونی ندارند را میتوان با نشانه مفهوم کرد؟ اینجاست که «نماد» به کمک ما می‌شتابد و عشق را مفهوم میکند


دانلود تحقیق مـهــاجرت نخبگان و متخصّصان ایرانی به خارج از کشور

مهاجرت نخبگان و متخصصان که در ادبیات مربوطه از آن به فرار مغزها تعبیر می‌شود، نوع خاصی از مهاجرت است که کنکاش در تعاریف و انواع آن، حدود و ثغور تعریف دقیق و جامع آن را به دست خواهد داد
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
دانلود تحقیق مـهــاجرت نخبگان و متخصّصان ایرانی به خارج از کشور

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

فهرست

  • نگاهی کلی به مسئله‌ی مهاجرت متخصصین ایرانی
  • نگاهی به وضع متخصصین ایرانی مقیم کشورهای خارجی
  • علل مهاجرت یا عدم مراجعت متخصصین ایرانی
  • سیاست و راه‌ها برای مقابله با مهاجرت متخصصین ایرانی


نگاهی کلی به مسئله‌ی مهاجرت متخصصین ایرانی

مهاجرت نخبگان و متخصصان که در ادبیات مربوطه از آن به ((فرار مغزها)) تعبیر می‌شود، نوع خاصی از مهاجرت است که کنکاش در تعاریف و انواع آن، حدود و ثغور تعریف دقیق و جامع آن را به دست خواهد داد.

((اورت لی)) این تعریف را از مهاجرت ارائه کرده است:

مهاجرت عبارت است از تغییر دائمی یا نیمه دائمی مسکن، بدون هیچ محدودیتی در مورد فاصله‌ی حرکت و ماهیت اختیاری یا اجباری مهاجرت همچنین بدون هیچ گونه تمایزی بین مهاجرت داخلی یا خارجی

تعریف دیگری که از مهاجرت وجود دارد و ((مهاجرت بین‌المللی))را از ((مهاجرت داخلی))جدا می‌کند عبارت است از ((تغییر محل اقامت))، ضمن عبور از مرزهای سیاسی برای مدتی بیش از یک سال این تعریف که یک تعریف کاربردی و عملیاتی است، رفت و آمد روزانه‌ی کارگران مرزی و افراد محلی را به آن طرف مرزها استثنا می‌کند.

از نظر ((اداره‌ی امور اجتماعی سازمان ملل)) کسانی مهاجر تلقی می‌شود که:

  • جهانگرد، بازرگان، دانشجو و یا مسافر عادی نباشند.
  • ساکنان نواحی مرزی نباشد (که به طور عادی بین دو کشور رفت و آمد می‌کنند.)
  • جزء پناهندگان یا افراد و یا جمعیت‌های جا به جا شده یا انتقال یافته نباشد. پس کسانی مهاجر خطاب می‌شوند که در جستجوی شغلی دائمی، فصلی یا موقت در سطح جغرافیا جا به جا شوند. یکی از تعاریفی که ما را به مقصود نزدیک می‌کند واژه‌ی ((مهاجرت منفی)) است. مهاجرت زمانی یک مساله‌ی اجتماعی تلقی می‌شود که میزان مهاجرت از داخل به خارج در مدت یک سال بیش از میزان مهاجرت از خارج به داخل باشد. علاوه بر بعد کمی قضیه، توجه به چند نکته‌ی دیگر ضروری است. نخست اینکه بین مهاجرت نیروی کار که به طور عمده شامل کارگران ماهر می‌شوند و یک پدیده‌ی عام است، یا مهاجرت نیروهای نخبه و متخصص باید تفاوت قائل شد. ثانیاً مهاجرت نیروهای متخصص زمانی به عنوان یک پدیده‌ی منفی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در داخل کشور به تخصص آنان نیاز مبرم وجود داشته باشد و تخصص علمی و کاری آنها با داخل کشور به کلی قطع شود.

پدیده مهاجرت نخبگان و متخصصان به خارج از مرزها برای نخستین بار در دهه‌ی 1960 به صورت مهاجرت اندیشمندان، متخصصان و صاحب‌نظران کشورهای در حال توسعه به ایالات متحده امریکا، کانادا و اروپای غربی و اقامت آنها در این مناطق ظهور و بروز یافت. بدین ترتیب، سرمایه‌ی اصلی کشورهای در حال توسعه که نیروی انسانی متخصص است به بهانه‌ی ارزان در اختیار کشورهای توسعه یافته قرار می‌گیرد و این کشورها هر ساله میلیاردها دلار از طریق مهاجرت مغزها از دست می‌دهند. در محاسبات اقتصادی کشورهای صنعتی، جذب هر فرد تحصیلکرده با مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری از کشورهای جهان سوم یک میلیون دلار سود عاید آنها می‌کند، بدین ترتیب ملاحظه می‌شود که کشورهای جهان سوم علی‌رغم دارا بودن 80 درصد جمعیت جهان تنها 20 درصد درآمد جهان و 10 درصد توان علمی جهان را در اختیار دارند.


دانلود تحقیق غلامرضا تختی

غلامرضا تختی در خانواده‌ای متوسط و مذهبی در محله‌ خانی آباد تهران به دنیا آمد
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
دانلود تحقیق غلامرضا تختی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

غلامرضا تختی در روز پنجم شهریور ماه ۱۳٠۹در خانواده‌ای متوسط و مذهبی در محله‌ خانی آباد تهران به دنیا آمد. "رجب خان" - پدر تختی - غیر از وی دو پسر و دو دختر دیگر نیز داشت که همه‌ آنها از غلامرضا بزرگتر بودند. "حاج قلی"، پدر بزرگ غلامرضا، فروشنده‌ خوار و بار و بنشن بود. از قول رجب خان، تعریف می‌کنند که حاج قلی در دکانش بر روی تخت بلندی می‌نشست و به همین سبب در میان اهالی خانی آباد به حاج قلی تختی شهرت یافته بود. همین نام بعدها به خانواده‌های رجب خان منتقل شد و به "نام خانوادگی" تبدیل شد. رجب خان با پولی که از ماترک پدرش به دست آورده بود، در محل سابق انبار راه‌آهن زمینی خریده و یک یخچال طبیعی احداث کرده بود و از همین راه، مخارج زندگی خانواده‌ پرجمعیت خود را تأمین می‌کرد.

نخستین واقعه‌ای که در کودکی غلامرضا روی داد و ضربه‌ای بزرگ و فراموش نشدنی بر روح او وارد کرد، آن بود که مرحوم پدرش برای تأمین معاش خانواده‌ ناچار شد خانه‌ مسکونی خود را گرو بگذارد. تختی سالها بعد در آخرین مصاحبه‌ خود با یادآوری این ماجرای تلخ می‌گوید: "یک روز طلبکاران به خانه‌ ما آمدند و اثاثیه‌ خانه و ساکنینش را به کوچه ریختند، ما مجبور شدیم که دو شب را توی کوچه بخوابیم. شب سوم اثاثیه را بردیم به خانه‌ همسایه‌ها و دو اتاق اجاره کردیم. چندی بعد روزگار، عرصه را بیشتر بر پدرم تنگ کرد تا این که مجبور شد یخچال طبیعی‌اش را نیز بفروشد. این حوادث تأثیر فراوانی در روحیه‌ پدرم گذاشت و باعث اختلال روحی او در سالهای آخر عمر شد."

در چنان شرایطی، غلامرضا تنها ۹سال به تحصیل پرداخت. وی خود می‌گوید: "مدت ۹سال در دبستان و دبیرستان منوچهری که در همان خانی آباد قرار داشت، درس خواندم، ولی تنها خاطره‌ای که از دوران تحصیل به یاد دارم، این است که هیچوقت شاگرد اول نشدم، اما زندگی در میان مردم و برای مردم درسهایی به من آموخت که فکر می‌کنم هرگز نمی توانستم در معتبرترین دانشگاهها کسب کنم.

زندگی همچنین به من آموخت که مردم را دوست بدارم و تا آنجا که در حد توانایی من است، به آنان کمک کنم. حال، این کمک از چه طریقی و از چه راهی باشد، مهم نیست. هر کس به قدر تواناییش ..."

غلامرضا، ورزش را از نوجوانی آغاز کرد. ورزش ابتدا برای او نوعی تفنن و سرگرمی بود. در همان اوان، خیال قهرمان شدن، مدتی او را به وسوسه انداخت اما از همان نوجوانی که تازه به فکر باشگاه رفتن افتاده بود، اعتقاد داشت که ورزش برای تندرستی و سلامت جان و تن هر دو لازم است.

شادروان تختی در مصاحبه‌ای با اشاره به فقر و مشقت زمان نوجوانی‌اش می‌گوید: "با آن که علاقه‌ی فراوانی به ورزش داشتم، مجبور بودم که در جستجوی کاری برآیم. زندگی، نان و آب، لازم داشت. برای مدتی به خوزستان رفتم و در ازای روزی هفت یا هشت تومان، کار کردم. دنیا در حال جنگ (جنگ جهانی دوم) بود، زندگی به سختی می‌گذشت."

آشنایی حقیقی تختی با ورزش و کشتی در باشگاه "پولاد" آغاز شد. وی که پیش از این گودها و زورخانه‌های فراوانی دیده بود و شیفته‌ تواضع و افتادگی پهلوانانی کشتی و ورزشی باستانی شده بود، برای نخستین بار در سال هزار و سیصد و سی و نُه به باشگاه پولاد (واقع در خیابان شاهپور سابق) رفت و به دلیل علاقه و استعداد وافری که نسبت به کشتی نشان داد مورد توجه مرحوم "حسین رضی زاده" مدیر آن باشگاه قرار گرفت.


پاورپوینت استخوان بندی بدن انسان

00000000000000000000000000000000
دسته بندی پرسشنامه
بازدید ها 0
فرمت فایل zip
حجم فایل 289 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
پاورپوینت استخوان بندی بدن انسان

فروشنده فایل

کد کاربری 19568
کاربر


مقدمه
انجام حرکات بدن در یک جانور پرسلولی فقط بر عهده ماهیچه ها نیست و جانوری که تنها از ماهیچه‌های خود برای حرکت کردن استفاده کند، حرکاتش بسیار کند خواهد بود. در عوض جانورانی که برای ماهیچه‌های خود تکیه‌گاهی دارند حرکتشان هم به نسبت سریع است این تکیه‌گاه را اسکلت می‌نامند.
دو نوع اسکلت وجود دارد:
داخلی و خارجی

جانوران دارای اسکلت خارجی معمولا جثه ها کوچکی دارند.

در عوض امروزه بزرگ ترین جانوران زمین مانند فیل دارای اسکلت داخلی هستند.اسکلت داخلی از جنس استخوان یا غضروف یا هر دو با هم است.
- حفاظت اندام هایی مانند مغز و قلب و شش ها- کمک به حرکت- شکل دادن کلی به بدن وحفظ ایستایی آن-تکیه گاه عضلات- مغزقرمز استخوان مرکز گلبول سازی-همچنین استخوان را باید منبع مهم ذخیره مواد معدنی بخصوص کلسیم شمرد که وجود آنها در فعالیتهای حیاتی بدن ضرورت دارد.
اسکلت آدمی برای سهولت مطالعه به پنج بخش سروتنه و دست ها و پاها و لامی تقسیم می‌شود.
استخوان های سر
استخوان های سر عموما از نوع استخوان های پهن هستند اسکلت سر شامل دو بخش جمجمه وچهره است. استخوانهای جمجمه هشت عدد هستند و عبارتند از: یک پیشانی در جلو ، یک استخوان پس سری که در پشت و زیر جمجمه قرار دارد ، این استخوان سوراخی بیضوی دارد که از آن راه مغز با نخاع مربوط می‌شود. دو آهیانه در طرف بالای جمجمه ، دو استخوان گیجگاه در دو پهلوی جمجمه ، یک استخوان پروانه که کف جمجمه را تشکیل می‌دهد. یک استخوان غربالی در پشت و بالای حفره‌های بینی. استخوانهای چهره ۱۴ قطعه هستند. ۱۳ قطعه چسبیده به جمجمه و بی‌حرکت هستند و یک قطعه آرواره ی متحرک است.

ستون مهره ها از ۲۹ قطعه استخوان ساخته شده است. به هر یک از قطعات ستون مهره یک مهره می‌گویند. مهره‌های پشت به قسمی روی هم قرار گرفته‌اند که جسم آنها روی هم و سوراخ آنها در امتداد یکدیگر و در نتیجه لوله درازی بوجود می‌آید محل استقرار نخاع است. میان جسم هر دو مهره یک تیغه غضروفی قرار گرفته است. مهره‌های ستون مهره‌ها را از نظر شکل و محل به پنج بخش تقسیم می‌کنند. مهره‌های گردن که تعداد آنها ۷ عدد است. مهر‌های پشت که تعداد آنها ۱۲ عدد است و به دو زایده پهلویی و مهره پشت دو دنده متصل هستند. مهره‌های کمر که تعداد آن ۵ عدد است. استخوان یکپارچه دنبالچه که از اتصال ۴ یا ۵ مهره جنینی بوجود آمده است.
دنده‌ها ، دوازده جفت کمان استخوانی هستند که از عقب به زایده پهلویی مهره‌های پشت متصلند و از جلو به جز دو جفت آخر با واسطه غضروف به جناغ مربوطند.
جناغ استخوانی پهن است شبیه خنجر که غضروف دنده‌ها به آن متصل می‌شوند. از ۱۲ جفت دنده و ستون مهره‌ها و جناغ فضای محدودی بوجود می‌آید که دیافراگم، آن را از پایین مسدود می‌کند. این فضا که شش و قلب را در خود جای می‌دهد، قفسه سینه نام دارد.

استخوان های دست
دست شامل این استخوانها می‌باشد : استخوان بازو که استخوانی است دراز و از بالا در سوراخ کتف مفصل می‌شود و از پایین با استخوانهای ساعد ارتباط دارد. استخوانهای ساعد شامل زند زبرین و زند زیرین است. زند زیرین ، زایده‌ای به نام آرنج دارد که با استخوان بازو مفصل می‌شود ولی زند زبرین از پایین به مچ مفصل می‌شود. مچ دست ، هشت استخوان کوتاه دارد که در دو ردیف قرار دارد. کف دست ، پنج استخوان نسبتا دراز دارد که از یک طرف با مچ مفصل می‌شود و از طرف دیگر با انگشتان. انگشتان دست هر یک سه بند دارد، جز شست که دارای دو بند است.
اسخوان شانه : که جزواستخوان ها ی دست است و دست را به تنه مرتبط می کند شامل دو استخوان می باشد : یکی ترقوه در جلو که از یک طرف به جناغ و از طرف دیگر به کتف مربوط است دیگری کتف در پشت شانه کتف استخوان پهن و نازکی است که شکل مثلث دارد سر استخوان بازو، در گودی استخوان کتف فرو می‌رود و در آن می‌چرخد.
استخوان ران درازترین استخوان بدن است. سر برجسته آن در گودی نیم لگن فرو می‌رود و در آن می‌چرخد، سر دیگر آن دو برجستگی و یک شیار دارد. در مقابل شیار ، استخوان کوچک پهنی به نام کشکک جای دارد. استخوانهای ساق ، شامل درشت نی و نازک نی است. درشت نی از بالا با ران و از پایین با استخوانهای مچ پا مفصل می‌شود. قوزک داخلی پا ، سر درشت نی است. نازک نی از بالا به درشت نی تکیه می‌کند و از پایین ، قوزک خارجی را می‌سازد.ادامه
مچ پا ، ۷ استخوان دارد که بزرگترین آنها پاشنه را بوجود می‌آورد. کف پا ، شامل پنج استخوان است. استخوانهای مچ به جز پاشنه و استخوانهای کف به صورت قوسی قرار گرفته‌اند و کاملا به زمین تکیه نمی‌کنند. انگشتان پا که هر یک شامل سه بند است. به جز شست که دو بند دارد. استخوانهای انگشتان پا کوچکتر از استخوانهای انگشتان دست هستند و تحرک مختصری دارند.
استخوان نیم لگن استخوان رابط پا به تنه و استخوان منفردی است که از چسبیدن سه استخوان جنینی به نام استخوانهای تهی‌گاهی ، شرم‌گاهی و نشیمن‌گاهی بوجود آمده است. از مجموع دو نیم‌لگن و استخوان خاجی فضایی بوجود می‌آید که به آن لگن خاصره می‌گویند.
رشد و نمو استخوان
همه استخوانها در دوره جنینی در ابتدا به صورت بافت پیوندی ظاهر می‌شوند اما تبدیل شدن آنها به استخوان به یک طریق صورت نمی‌گیرد. استخوانهای پهن از حالت پیوندی مستقیما به استخوان تبدیل می‌شوند. اما استخوانهای دراز ابتدا از حالت پیوندی به غضروف تبدیل شده و سپس غضروف استخوانی می‌شود.
....


پاورپوینت مدیریت مالی بین المللی

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت مالی بین المللی، در قالب ppt و در 46 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، بودجه بندی سرمایه بین المللی، جزئیات یک پروژه بین المللی، مثال بودجه بندی سرمایه بین المللی، مسائل و نگرانی ها در بودجه بندی سرمایه بین المللی، مالیات خارجی در بودجه بندی سرمایه بین المللی، مخاطرات سیاسی در بودجه بندی سرمایه بین المللی، عبارات مه
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 0
فرمت فایل ppt
حجم فایل 706 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46
پاورپوینت مدیریت مالی بین المللی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع مدیریت مالی بین المللی، در قالب ppt و در 46 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

بودجه بندی سرمایه بین المللی

جزئیات یک پروژه بین المللی

مثال بودجه بندی سرمایه بین المللی

مسائل و نگرانی ها در بودجه بندی سرمایه بین المللی

مالیات خارجی در بودجه بندی سرمایه بین المللی

مخاطرات سیاسی در بودجه بندی سرمایه بین المللی

عبارات مهم در تبادل ارز

انواع تمارض ریسک های نرخ تبادل ارزی

مدیریت تمارضات ریسک نرخ تبادل ارزی

بازدارنده های طبیعی

مدیریت نقدینگی

بازدارنده های مالی بین المللی

قرضه بانک تجاری و صورتحساب های تجاری

فاینانس یورو دلار

تامین مالی با اوراق قرضه بین المللی

گزینش ارز و اوراق قرضه چند ارزی

ارز های دیگر و یورو

بازدارنده های بازار ارز

بازار تبادل سلف

ارز آتی

قرارداد با گزینه های ارزی مختلف

سواپ ارز

عوامل عمده در اداره رفتار نرخ مبادلات ارزی

توازن قدرت خرید

توازن نرخ بهره

مثال توازن نرخ بهره

سازمان دادن معاملات تجاری بین المللی

برات تجاری بین المللی

مشخصات برات زمان دار

بارنامه

اعتبار نامه

تجارت متقابل

فور فیتینگ

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " مدیریت مالی بین المللی " می باشد که در حجم 46 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران، در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش، شامل سهم معدن در اقتصاد ایران ، آیا ایران میتواند کشوری معدنی شود، سهم معدن از تولید ناخالص داخلی، عملکرد بخشهای اقتصاد ایران، سهم معدن در گروههای مختلف اقتصاد ایران، محاسبه سهم بخش معدن در اقتصاد ایران، محاسبه سوددهی بخش معدن، نتیجه گیری
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 0
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4213 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
پاورپوینت بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران، در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

سهم معدن در اقتصاد ایران

آیا ایران می‌تواند کشوری معدنی شود؟

سهم معدن از تولید ناخالص داخلی

عملکرد بخش‌های اقتصاد ایران

سهم معدن در گروههای مختلف اقتصاد ایران

محاسبه سهم بخش معدن در اقتصاد ایران

محاسبه سوددهی بخش معدن

نتیجه گیری

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " بررسی جایگاه معدن در اقتصاد ایران " می باشد که در حجم 26 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت بررسی چالش ‌های تولید ملی

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی چالش ‌های تولید ملی، در قالب ppt و در 64 اسلاید، قابل ویرایش، شامل گفتار اول بررسی رابطه بین مصرف، سرمایه‌گذاری و اندازه دولت در اقتصاد ایران، گفتار دوم جایگاه بهره‌وری در اقتصاد ایران، گفتار سوم نقش نظام مالی در توسعه اقتصادی، گفتار چهارم فضای کسب و کار، گفتار پنجم تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 0
فرمت فایل ppt
حجم فایل 3321 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
پاورپوینت بررسی چالش ‌های تولید ملی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی چالش ‌های تولید ملی، در قالب ppt و در 64 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

گفتار اول: بررسی رابطه بین مصرف، سرمایه‌گذاری و اندازه دولت در اقتصاد ایران

تولید کشور چگونه به مصرف می رسد؟

رابطه بین تولید، مصرف و سرمایه‌گذاری

نسبت هزینه‌های سرمایه‌گذاری به تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی

تغییرات تولید ناخالص داخلی ایران طی سال‌های اخیر

تغییرات تولید ناخالص داخلی چین طی سال‌های اخیر

تغییرات تولید ناخالص داخلی مالزی طی سال‌های اخیر

تغییرات تولید ناخالص داخلی ترکیه طی سال‌های اخیر

گفتار دوم: جایگاه بهره‌وری در اقتصاد ایران

تعریف بهره‌وری کل عوامل تولید (TFP)

سهم بهره‌وری در رشد اقتصادی سایر کشورها

نقش سرمایه‌گذاری فیزیکی، سرمایه انسانی بهره‌وری کل عوامل تولید در GDP نیجریه

نقش نهادها و دولت

گفتار سوم: نقش نظام مالی در توسعه اقتصادی

روش های معمول بنگاه‌های اقتصادی برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری‌ها

چالش‌های تامین مالی از طریق منابع داخلی بنگاه

مقایسه تامین مالی بنگاه‌ها از طریق نظام بانکی و سایر روش‌ها

وضعیت ایران در ارتباط با روش‌های مختلف تأمین مالی

عوامل تأثیرتأثیرگذار بر ظرفیت تأمین مالی توسط بانک‌ها

ادامه عوامل تأثیرگذار بر ظرفیت تأمین مالی توسط بانک‌ها

رابطه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و نیاز مالی کشور

بعد از اجرای طرح هدفمند، وضعیت تولید و سطح قیمت چه تغییری نموده است؟

برای برطرف کردن آثار سوء اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها چه باید کرد؟

نقش سیاست‌های پولی

سیاست‌های پولی نوسانی در اقتصاد ایران

کاهش منابع مالی خارجی

اصلاح روش توزیع منابع بانکی

گفتار چهارم: فضای کسب و کار

عوامل سازنده فضای کسب و کار

شفاف‌بودن مقررات و کارآمدی آن

شاخص‌های مرتبط با ثبات سیاسی و اجتماعی و اقتصاد کلان

وضعیت ایران در هر یک از متغیرهای تشکیل دهنده رکن ثبات اقتصاد کلان

وضعیت ایران در هر یک از متغیرهای تشکیل دهنده رکن زیرساخت‌ها

تولید و مصرف انرژی

ظرفیت زیربناهای حمل و نقل

ظرفیت زیربناهای برق و مخابرات

ظرفیت زیربناهای فناوری اطلاعات

موجودی منابع آب و مصرف آن

گفتار پنجم: تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران

دوره اول تحریم‌ها

دوره دوم تحریم‌ها

دوره سوم تحریم‌ها

دوره چهارم تحریم‌ها

دلایل عدم موفقیت آمریکا در تحریم‌های قبلی

سیاست‌های اقتصادی داخلی که می‌تواند موضوع تحریم را شدید کند

قسمتی از متن:

سیاست‌های پولی نوسانی در اقتصاد ایران:

در همین چند سال گذشته، رشد نقدینگی متأسفانه به نزدیک 40 درصد رسید.

در همین دو سه سال اخیر، رشد نقدینگی متأسفانه به حدود 15 درصد رسیده است.

دلایل این افراط و تفریط در چیست؟

تغییرات در رشد نقدینگی سالیانه نبایستی زیاد باشد. هر قدر چشم‌انداز نقدینگی در بلندمدت با ثبات‌تر باشد، تأمین مالی بنگاه‌ها از استحکام بیشتری برخوردار است.

تعیین نرخ رشد نقدینگی می‌بایستی بر اساس اصول علمی باشد.

معوقات بالا در سیستم بانکی نیز به توانایی سیستم بانکی لطمه زده است.

بخش قابل توجهی از بنگاه‌ها به دلیل عدم امیدواری برای تمدید تسهیلات بانکی، بدهی معوقه سال خودرا تسویه نمی‌کنند.

برای بهبود عملکرد بانک‌ها، بایستی طرح نجات بانکی برای غلبه بر مشکل معوقات بانکی به اجرا درآید.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " بررسی چالش ‌های تولید ملی" می باشد که در حجم 64 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


دانلود تحقیق عوامل و موانع پیشرفت و تعالی همه جانبه

عوامل و موانع پیشرفت و تعالی همه جانبه پیشرفت و توسعه در سایه توجه به فن آوری های علمی
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
دانلود تحقیق عوامل و موانع پیشرفت و تعالی همه جانبه

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

پیشرفت و توسعه در سایه توجه به فن آوری های علمی

اتحاد ملی مهمترین زمینه پیشرفت و توسعه علمی فناوری کشور است. اتحاد ملی باعث بسیج تمامی نیروها و امکانات برای دستیابی به اهداف می شود و تجربه حاکی از موفقیت چنین حرکت هایی است. اتحاد ملی همچنین ایجاد کننده اعتماد به مسئولان و ثبات سیاسی مورد نیاز برای پیشرفت است. یکی از دلایل اصلی شکست حرکت های پیشین در تاریخ معاصر برای دستیابی به رشد و توسعه ایجاد تفرقه های شدید در سطوح مختلف این حرکتها بوده است. تجربه ژاپن نیز به ما می آموزد که اتحادی که در دوره انقلاب میجی در ژاپن بین نیروهای مختلف تأثیر گذار در دهه 60 قرن 19 پدید آمد نقشی عمده در توسعه و پیشرفت این کشور داشته است. بدلیل اهمیت نقش اتحاد ملی در توسعه و پیشرفت است که امروزه دشمنان ملت ایران تلاش های بسیار گسترده و دامنه داری از قبیل کمک به عناصر وابسته و تبلیغات وسیع را برای شکستن یکپارچگی ملی ما به عمل می آورند و سیاست استعماری قدیمی تفرقه بینداز و حکومت کن را همچنان دنبال می کنند. آنها درصدد گرفتن اعتماد به نفس جوانان و بی اعتماد کردن آنها به مسئولان و کوچک جلوه دادن دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی هستند.

  • دولت متعهد به توسعه و دارای برنامه راهبردی زماندار شرط مهم دیگر مورد نیاز است. دولت باید در این راستای متهور و سریع باشد. دولت باید هدف ملی رشد و توسعه علمی و فناوری را در همه ارکان خود از بالا تا پایین نهادینه کند, بگونه ای که همه نهادهای دولتی به ویژه نهادهای آموزشی و فرهنگی به لزوم تلاش برای رشد علمی و وظیفه ویژه خویش در این رابطه آگاه باشند.

دولت باید با بهره گیری از نهادهای مختلف جامعه پذیری سیاسی از جمله آموزش و پرورش, متون درسی و دستگاه های تبلیغاتی دستیابی به رشد و توسعه را به یک آرمان ملی دائمی تبدیل کند, به گونه ای که هر فرد, سازمان و گروهی در این رابطه احساس مسئولیت نماید.

  • ایجاد و تقویت زیربناها, و اصلاح برخی روشهای پیشین شرط دیگر رشد و توسعه است, چه زیربناهای مادی مانند صنایع مادر, استخراج معادن, انرژی, ارتباطات, راه ها و نبادر و چه نیروی انسانی ماهر و تعلیم یافته.

در قسمت تأمین و تربیت نیروی انسانی ماهر نقش مهم مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاه ها آشکار است. هدف رشد علمی باید از آموزش های دوره کودکی و دبستان آغاز شود و رقابت علمی در مدارس مورد تأکید قرار گیرد. همچنین باید زمینه های رقابت علمی جدی میان دانشگاه ها فراهم و رسانه های دانشگاهی کاربردی گردد و به ویژه ارتباط صنعت و دانشگاه ها تحکیم شود. به معنی دیگر, باید بودجه تحقیقات در کشور افزایش یابد و البته مراکزی در دانشگاه ها برای هدایت رساله های دانشگاهی به سمت تحقیقات کاربردی و مورد نیاز ایجاد گردد.


پاورپوینت بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی، در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش، شامل تولد و رشد بازار مشتقات، تعریف بازار مشتقات، محصولات بازار مشتقات، انواع معاملات، تعریف قرارداد آتی، انواع دارایی های پایه در قراردادهای آتی، تفاوت پیمان های آتی و قراردادهای آتی، مدیریت ریسک، تاثیرات ریسک در بازار کالا
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 0
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1514 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
پاورپوینت بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی، در قالب ppt و در 26 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

تولد و رشد بازار مشتقات

تعریف بازار مشتقات

محصولات بازار مشتقات

انواع معاملات

تعریف قرارداد آتی

انواع دارایی های پایه در قراردادهای آتی

تفاوت پیمان های آتی و قراردادهای آتی

مدیریت ریسک

تاثیرات ریسک در بازار کالا بر فعالیت یک واحد اقتصادی

راهکارهای مواجهه با ریسک

پوشش ریسک راهکار مواجهه با ریسک

مفاهیم اساسی عملیاتی قراداد آتی در یک نگاه

فرایند عملیاتی معاملات آتی

چه کسانی به بازار آتی می آیند؟

یک پوشش دهندۀ ریسک در بازار چه می کند؟

سرمایه گذاری با استفاده از قراردادهای آتی

مثال

استفاده از قراردادهای آتی برای سرمایه گذاری

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " بررسی استراتژی پوشش ریسک با استفاده از قراردادهای آتی" می باشد که در حجم 26 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


دانلود تحقیق عوامل موثر در رشد خلاقیت

بنابراین در این مورد که خلاقیت را می توان پرورش داد تردید وجود دارد روان شناسان از مدت ها قبل این اعتقاد را که هر استعدادی را می توان با تمرین تربیت نمود و پرورش داد، پذیرفته اند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
دانلود تحقیق عوامل موثر در رشد خلاقیت

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

ابتدا می توان این سوال را طرح کرد: آیا امکان پرورش خلاقیت وجود دارد؟ تورنس (Torranc) تحقیقی انجام داد که سوال مزبور فرضیه آن را تشکیل می داد. بر اساس این تحقیق، تورنس نتیجه گیری می کند که می توان دسته ای از اصول را به کودکان یاد داد که به آن ها اجازه می دهد تعداد بسیار زیادی عقیده، آن هم عقایدی خیلی بهتر نیست به زمانی که هیچ گونه تربیتی در این مورد ندیده باشند، از خود ابراز دارند.

بنابراین در این مورد که خلاقیت را می توان پرورش داد تردید وجود دارد. روان شناسان از مدت ها قبل این اعتقاد را که هر استعدادی را می توان با تمرین تربیت نمود و پرورش داد، پذیرفته اند.

را جزر وجود شرایطی را برای خلاقیت ضروری می داند. وی آن ها را تحت عنوان «شرایط درونی آفرینندگی» به شرح زیر بیان کرده است:

  • ایمنی روان شناختی

این مرحله را می توان به سه فرآیند به هم پیوسته تقسیم کرد:

الف: پذیرش فرد به عنوان ارزش نامشروط وقتی با فردی به گونه ای رفتار نماییم که نشان دهیم او در حقوق خود و در آشکار ساختن خویش ارزش دارد – صرف نظر از اینکه شرایط فعلی با رفتار او چگونه است- در حال پرورش آفرینندگی هستیم.

ب: فراهم آوردن فضایی که در آن ارزشیابی بیرونی وجود ندارد. هنگامی که داوری های ما در خودمان بر معیارهای بیرونی نباشد، ما داریم به پرورش آفرینندگی می پردازیم؛ جایی که فرد خویشتن خود بیندیشد، احساس کند و همان باشد. این امر ادراک های مفاهیم و معانی را که در بخشی از آفرینندگی به شمار می روند پرورش می دهد.

برخی دیگر از روش های پرورش خلاقیت عبارتند از: بازیابی های فکری، حل معما و جدول، سرگرمی ها و هنرهای زیبا، نویسندگی به عنوان یک تمرین خلاقیت، تمرین در حل خلاق مسائل و مطالعه چنان که بیکن، فیلسوف و نویسنده انگلیسی قرن16 اظهار داشته است مطالعه انسان را کامل و قدرت و تصور را تغذیه می کند لیکن برای آنکه از مطالعه حداکثر استفاده را ببریم باید مطالب مناسبی برای مطالعه انتخاب کنیم.

الگوهای پرورش خلاقیت

  • جستجوی عدم شباهت

مثلاً پس از ایجاد یک ایده محتمل، جستجوی جایگزینی ها بپردازیم که منطقی هستند، اما با ایده اول فرق دارند ویا حتی متناقض اند.

  • پیش بینی کردن (مطلوب اندیشی)

بسیاری اوقات ما از فرضیات معین بی اطلاعیم و یا نمی خواهیم بپذیریم که این فرضیات ممکن است به طور تدریجی رفتار و افکار ما را بدون آگاهی خود هدایت کند. یکی از راه های روشن کردن این فرضیه ها تمرین وادار کردن افراد به پیشگویی کردن است که نوعی آزمایش در فکر است.

  • جستجوی نقد دیگران

راه دیگری برای تشخیص فرضیات نادرست، در خواست از دیگران برای انتقاد از ایده های ماست. بسیاری از مردم از چنین چیزی گریزانند. برخی آن را می پذیرند و برخی با روبه رو شدن با آن دفاعی برخورد می کنند.

  • تحلیل مسائل در جزئیات

هدف این است که ایده های خود را به اجزای ترکیب کننده آن ها خرد نماییم و بدین سان، خود را از قید فرضیات محدود کننده متنوع رها سازیم این راهبرد به توجه کردن به کنش ها و مایه هایی که نوعاً با اشیاء همراه نیستند توجه دارد. مثلا در رابطه با کاربردهای متنوع یک تکه آجر می توان به ویژگی هایی همچون رنگ، وزن، سنگینی، شکل و اینکه دارای منافذی است و الکتریسیته را منتقل نمی کند، اشاره نمود.


دانلود تحقیق علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی

نفس نخستین استکمال جسم طبیعی بالقوه ذی جهات است که عیناً همان تعریف نفس ارسطویی است
دسته بندی معارف اسلامی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
دانلود تحقیق علم النفس از دیدگاه دانشمندان اسلامی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

تعریف نفس از دیدگاه ارسطو، فارابی، ابن سینا و ....

ارسطو از نظر مسلمین صاحب مقام و عنوان (معلم اول) است و شخصیتی است که همه علوم و معارف به او منتهی می شود. فلاسفه اسلامی از کتاب النفس ارسطو الگو گرفته و به موازت همین الگو کتابهایی در علم النفس تألیف کرده اند، و لیکن نتوانستند از خط سیری که ارسطو در علم النفس و روان شناسی مشخص کرده بود، جز در مواردی معدودی پای خود را فراتر نهند. همانگونه که ابن سینا در کتاب النفس «الشفاء» و نیز دیگر نوشته های خود از جمله « النجات» به موازات گفته های ارسطو بحث کرده است.

در واقع می توان گفت که بافت فکری ابن سینا و دیگر فلاسفه ای که از او پیروی کرده اند، درباره نفس و طبقه بندی آن به نفس نباتی، حیوانی و انسانی و تقسیم حواس و ادراکات و سایر قوای نفسانی، همان بافت ارسطویی و بر روال نظریۀ وی مبتنی است.

فلاسفه اسلامی همچنین پاره ای از آراء افلاطون دربارۀ نفس و روان را ملاک اندیشه های خود قرار داده اند. کتاب « فیدون» که مسلمین از آن به عنوان فادن یاد می کنند و کتاب جمهوریت که به آن مدینه فاضله می گویند، این دو کتاب در واقع عبارت از یک سلسله مباحث روان شناسی یونانی است که با طرز نگرش فلاسفه و متفکران یونان درباره جان و جهان، دارای پیوند عمیق و دقیقی است، ولی با سبک بینش و روش مطالعات اسلامی در زمینه علم النفس و روان شناسی و در نهایت با جهان بینی آن چندان تناسب و هماهنگی ندارد. گر چه بررسی های روانی محققان و فلاسفه اسلامی در حد برخی از اصول و مبانی، احیاناً با سبک مطالعات فلاسفه یونان هماهنگی دارد.

کندی در تعریف نفس چنین آورده است :

نفس نخستین استکمال جسم طبیعی بالقوه ذی جهات است که عیناً همان تعریف نفس ارسطویی است.

کندی در بیان طبیعت نفس چنین می گوید :

نفس جوهری بسیط، روحانی و الهی است که طول و عرض و عمق ندارد بلکه نوریست از انوار الهی.

کندی برای نفس قوای مختلفی را می شناسد که مهمترین آنها قوه حسی و قوه عقلی می باشد، قوای دیگر نفس عبارتست از مصوّره ، نامیه ، شهویه ، غضبیّه ، بین دو قوه یاد شده قرار گرفته اند. [ص 16]

فارابی در تقسیم بندی نفس علاوه بر نفس انسانی ، حیوانی و نباتی معتقد است که افلاک نیز دارای نفس می باشند که بدان نفس فکلی می گویند. حقیقت نفس فلکی با نفوس سه گانه یاد شده تفاوت دارد. اما این نفس تا حدودی با نفس ناطقۀ انسانی متجانس است. فارابی همچنین عقیده دارد که حرکت دورانی فکر سماوی، ناشی از وجود همچین نفس فلکی است که پیوسته ادامه یافته است.

فارابی نیز در تعریف نفس پیرو ارسطو است و چنین می گوید :

« نفس نخستین استکمال جسم طبیعی آلی بالقوه ذی حیات است» [ص 16]

از دیدگاه فارابی نفس بتدریج کار خود را از قوایی که برای انجام خواسته های نفس در خدمت آن گماشته شده اند آغاز کرده و به قوایی که وظیفه آنها ادراک است می رسند، و در نهایت از این رهگذر انواع نفس نباتی، حیوانی و انسانی موجودیت پیدا می کند، در این میان قوه عاقله و نیرویی که وظیفه ادراک را ایفا می کند، ویژه انسان است.

ابن سینا از نظر نگرش به تعریف ارسطو راه جدیدی را طی می کند، زیرا او اجسام طبیعی را مورد مطالعه قرار داده و آنها را از نظر قوای فعاله به دو نوع تقسیم می کند،

  • قوایی که تسخیری و جبری عمل می کنند.
  • قوایی که با قصد و اختیار و اراده کار می کنند.

نفس طبیعی نام و عنوان قوای فعالیت بر سبیل تسخیر و اجبار، عمل یک بعدی انجام می دهد.

نفس نباتی نام قوای فعالی است که به طور تسخیری به افعالی چند بعدی می انجامد.

اما نفس انسانی ، نام قوای فعالی است که بر سبیل اختیار ، فعلی را در جهت یک هدف انجام می دهد.

انسان، در رابطه با مفهوم نخستین نفس با حیوان و نبات مشترک است و در جهت مفهوم دوم با فرشتگان دارای وجه مشترک می باشد.

علم النفس شفا شاید مهترین بخش از مجموعه شفاست که ابن سینا به پیروی از شیوه ارسطو در آن درباره نفس به بحث پرداخته و نفس را چنین تعریف نموده است :

« نفس کمال اول است ، برای جسم طبیعی آلی» که همان تعریف ارسطو است.

عزت نفس داشتن و حفظ حرمت دیگران