دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 13 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 51 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 47 |
برای انسان رسیدن به کمال بدون نوعی از عشق ورزیدن امکان پذیر نیست. بدین گونه هر کس در آرزوی عشق ورزیدن و مورد عشق واقع شدن است. هر چند عده زیادی هستند که بطور کامل ناکام می گردند. امروزه عده ای هستند که می ترسند به نفوذ عشق دیگری سر فرود آورند زیرا تصور می کنند هویت شخص خود را از دست می دهند. عده ای دیگر در ناخود آگاه خود عاشق شدن را ممنوع می کنند چون نمی خواهند مورد خیانت واقع شوند. در این مواقع است که بعلت ناسازگاریهای ناخود آگاه در درون فرد عشق ورزی غیر ممکن می گردد و در مواقع است که روانکاوی یا دوباره سازی روانی تقریبا همیشه موثر است.
زنان و مردانی که در شهرهای بزرگ برای ادامه کارو یا ادامه تحصیل آمده اند هنگامیکه متوجه می گردند چقدر تنها هستند و اغلب در پارک ها قدم می زنند و به زوجهای دیگر خیره می گردند بدنبال موقعیت های مشابه ای هستند تا نیاز خود را برطرف کنند. اما چون درآمد بالایی ندارند تا دیگران را به بیرون دعوت کنند یا تصور می کنند زشت و بد قیافه هستند خود را در اختیار روسپی ها (خود فروشان جنسی) فرار می دهند تا بدین صورت آن جانشین عشق گردد. هر چند که در انتها درمی یابند که این موضوع فریبی بیش نبوده و نمی تواند نیاز ایشان را برطرف کند اما بخاطر ناچاری بارها و بارها به آن افدام می ورزند.
توهم در عشق
افراد زیادی هستند که بدلیل عدم تجربه و آموزش کافی همیشه آنچه را که فقط توهمی خیال پردازانه است به عنوان عشق واقعی تعبیر می کنند. البته این توهم ببیشتر پیده ای رایج در میان جوانان است. تنظیم ملاک ها منبی بر تفاوت و تفارق بین عشق راستین و دروعین کار محالی نیست البته نه برای فرد عاشق چون او خود درگیر است بلکه برای بوسیله سوم شخص ناظر. بنظر ویلیام اشتکل روان شناس برجسته توهم در عشق ناشی از رنجیدگی است.
هنر عسق ورزیدن
هنر عشق ورزیدن چیزی است که بایستی آموخته شود و شگفت آور نیست که پندار در عشق موجب شوربختی می گردد. نخستین شرط خوشبختی در عشق، عشق مطلوب و عاملی است که باعث گسترش شخصیت هر دو شریک می باشد. یکی از مشکلاتی که دراین رابطه در مورد خانم ها مطرح می گردد سرد مزاجی است. سرد مزاجی حالتی است با خصوصیات از قبیل اغلب عصبی، متلون، فتنه جو و بد مشرب. این حالت می تواند ریشه در علل و حوادث رخ داده در زندگی و یا کشمکش های روانی باشد. این موضوع می تواند در دراز مدت باعث جدایی زوجین گردد. متاسفانه چون اکثر مردان متوجه این موضوع نمی گردند نمی توانند به همسران خود دراین رابطه کمک نمایند.
ماهیت عشق
غریزه در انسان هرگز چیزی منخصرا بیولوژیکی نیست. همانطور که در میان ما انسانها خوردن تنها در خدمت بقای فرد نمی باشد. بهمین شکل غریزه جنسی در زندگی می باشد. انسان برای بدست آوردن دل می بایست از راه احساسی نزدیک شود چرا که بدون آن خوشنودی واقعی امکان پذیر نیست. همچنین باید گفت عشق حقیقی موثرترین و تعالی بخش ترین خلاق وجود انسانی است. به امید آنکه این مقدمه بتواند کمک حال آندسته گردد که هنوز در ابتدای راه هستند.
روانشناسی پیوند عاشقانه و مفاهیم عشق
افـراد بـالغ در ارتبــاط برقرار کردن با دیگران دارای تفاتهایی می بـاشـند کـه ریشـه در طـفولیـت آنها و چگونگی رابطه سـرپرست آنان در خردسالی (پدر، مادر یا پرستار) با آنان دارد. بدین مفهوم که اگر ســرپرست با طفل رابطه مـحبت آمیز داشته و نیازهای کودک را بدرستی پاسخ گوید، طفل نیز پیوند اطمینان آمیز و توام با امنیت با سرپرست خـــود برقرار می کـند. طـفل میـل بـه برقــرار کردن رابطه نزدیک و صـمـیـمانه بـــا سرپرست خود خواهد داشت و یا از دور به
سرپرست خود لبخند میزند. حـال اگـــر سرپرست طفل به کودک آنچنان که باید توجه نکند و به وی بی اعتنا باشــد،در طفل دو سبک پیوند دیگر شکل میگیرد یکی آنکه طـفل مضطرب و سردرگم میگردد و خصومت و نارضایتی خـود رافعالانه و یا غیر مستقیم به سرپرست خود نشان میدهد و یا آنکه در طفل پیوند اجتنابی شکل گرفته و از سرپرست خود دوری می کـند. این طرز رفتار با طفل در شخصیت کودک رسوخ کرده و در بزرگسالی خود را نمایان میکنـد کـه در این صورت با 4 شخصیت از لحاظ سبک شکل گیری پیوند و دلبستـگی مـیـان فـرد با فرد دیگر به ویژه جنس مخالف و مسایل عشقی مواجه خواهیم بود:
1- بالغین مطمئن و برخوردار از امنیت: اینگونه افراد دارای مشخصات زیر میباشند:توانایی ارتباط برقرار کردن و صمیمی گشتن با دیگران.
احترام به حریم شخصی و فضای شخصی برای خود و شریک زندگی خود. نسبت به احساسات شریک زندگیش همدلی کرده و به آسانی وی را میبخشد . دارای مرز و حدود مشـخص برای خود، دارای عزت نفس بالا، پشـتیبان و محبوب میباشد.
از آنکه با فردی خیلی صمیمی گردد و یا از سوی وی طرد گردد، نـگـران و بـیمناک نیست. تمایل به برقراری رابطه دراز مدت. مسایـل خصـوصی خود را در صورت لزوم در اختیار دیگران قرار می دهـد و در بـاز کردن سفره دلش نزد دیگران محتاط است.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 88 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 117 |
چکیده
بخش اول:مدیریت شبکه های کامپیوتر
مقدمه
مقدمات یک شبکه
مزیتهای یک شبکه
کارکنان شبکه
مدیر شبکه
سایر کارکنان
فصل اول: مدیریت شبکه چیست؟
مدیریت شبکه چیست؟
مدیریت شمارههای اشتراکی شبکه
شمارههای اشتراک کاربری
ایجاد شمارههای اشتراک کاربری
شمارههای اشتراک گروه
محلی در مقایسه با جهانی
گروههای توکار
برقراری ارتباط چندتایی
فصل دوم: مدیریت شبکه
مدیریت شبکه
مفاهیم مدیریت
محدودیتهای مدیریتی
مشکلات شبکه
تنظیم و پیکربندی شبکه
فصل سوم:شبکه بندی و ارتباطات
شبکه بندی و ارتباطات
همگون سازی و تکرارسازی
فصل چهارم: عیبیابی و رفع عیب
عیبیابی و رفع عیب
Net account /synch
نظارت بر عملیات Active Directory
فصل پنجم: مفهوم مدیریت منابع
مدیریت منابع
منابع سختافزاری
پیکربندی و استفاده از سرورهای چاپ
نصب نرم افزار مدیریت
تنظیم اولیه
درک مدیریت SNMP
سهمیه دیسک
فایلها و فهرستها
نصب/ارتقاء نرم افزار
مدیریت منبع تغذیه شبکه
مدیریت منبع تغذیه ویندوز 2000
فصل ششم: ابزارهای مدیریت
ابزارهای مدیریت
ابزارهای مدیریت مایکروسافت
Zero Administration
Management Console
فصل هفتم: مدیریت عملکرد شبکه
مدیریت عملکرد شبکه
مشکلات بالقوه عملکرد شبکه
مسائل لایه فیزیکی
مسائل مربوط به ترافیک شبکه
مشکلات تشخیصآدرس
مسائل میان شبکهای
فصل هشتم: ذخیرهسازی در شبکه
ذخیرهسازی در شبکه
نکتههای مربوط به مدیریت سرور CD
مدیریت image
کابینتها
مفاهیم SAN
درک SAN
مدیریتSAN
بخش دوم: محافظت از شبکههای کامپیوتری
مقدمه
فصل نهم: حفاظت از شبکه
حفاظت از شبکه
تضمین سلامت دادهها
حفاظت از سیستم عامل
رویههای نصب
تکنیکهای مراقبت از سیستم
فصل دهم: حفاظت از سخت افزار
حفاظت از سختافزار
منابع تغذیه وقفه ناپذیر(UPS)
عوامل زیست محیطی
تکرارسازی سخت افزار
حفاظت از دادههای کاربری
تهیه نسخه پشتیبان
ذخیرهسازی دیسک تکرارساز
فصل یازدهم: پیاده سازی برنامه سلامت دادهها
پیادهسازی برنامه سلامت دادهها
برنامهریزی برای امنیت شبکه و دادهها
سطوح امنیت
سیاستهای امنیتی
ارزیابی قابلیتهای آسیبپذیری امنیت
ارزیابی تهدیدهای امنیتی
برقراری اقداماتی متقابل امنیتی
وسایل اشتراکی با کلمه رمز
ایستگاههای کاری بدون دیسک
رمزگذاری
حافظههای ویروسی
فصل دوازدهم: تنظیمات مربوط به امنیت در شبکهها
محافظت با استفاده از کلمه عبور
تنظیمات مربوط به کلمههای عبور حسابهای کاربران
مشخص کردن طول کلمه عبور
تنظیم مدت اعتبار کلمههای عبور
الزام بر استفاده از کلمههای عبور پیچیده
تدابیر مربوط به بستن یک حساب
فصل سیزدهم: امنیت شبکه
امنیت شبکه
عملیات شبکه
تجزیه و تحلیل هزینه شبکه
تکنیکهای مدیریت و عیبیابی
دیوارههای آتش
فیلتر کردن بستهها
NAT
دیوارهای آتش سرورهای Proxy
درک یک دیوار آتش
دیوارهای آتش و TCP/IP
دیوارهای آتش از نوع فیلترسازی بسته
مزیتها و کاستیهای فیلترسازی بسته
دیوار آتش از نوع Application Gateways
دیوار آتش از نوع Circute-Level Gateways
دیوار آتش از نوع Stateful-Packet-inspection-engin
فصل چهاردهم: مدلهای مختلف امنیتی
مدلهای مختلف امنیتی
امنیت سطح ـ کاربر
امنیت سطح ـ مشترک
فصل پانزدهم : پروتکلهای امنیتی
پروتکلهای امنیتی
Ipsec
L2TP
SSL
Kerberos
فصل شانزدهم:مواردی در مورد امنیت شبکهها
امنیت ارتباطات
IPsec
دیوارهای آتش
شبکههای خصوصی مجازی (VPN
امنیت نماهای الکترونیکی
امنیت وب
فصل هفدهم:مبانی امنیت در شبکهها
مبانی امنیت شبکه
انواع رایج حملات
اقدامات امنیتی خوب
مقاومسازی سیستمها در مقابل حملات
حفاظت از شبکه در برابر ویروسها
مفاهیم ویروس
خطاهای نرمافزاری
اسبهای تروا
بمبهای نرمافزاری (Softwar Bombs)
بمبهای منطقی (Logic bombs)
بمبهای ساعتی (Time Bombs)
تکرارکنندهها (Replicators)
کرمها (worms)
ویروسها
جستجوی ویروسها
نصب ویروسیاب
حذف آلودگی
فصل هجدهم: جلوگیری از آلودگی توسط ویروس
جلوگیری از الودگی توسط ویروس
جلوگیری از ویروسهای ماکرو
حذف یک ویروس ماکرو
چکیده
مدیریت و نگهداری شبکه به منابع IT عظیمی نیاز دارد. جهت درک کامل اهمیت مدیریت شبکه باید تعدادی از وظایف اصلی مدیریت را بدانید:
جهت عیب یابی و رفع عیب در شبکه انجام دهید:
چکیده ای در مورد محافظت از داده ها
عوامل بد میتوانند و اتفاق میافتند و در نهایت سرویسدهنده شما میتواند از کار بیفتد و در حین این فرایند فایلهای مهم شما را صدمه بزند و بدین ترتیب راهاندازی مجدد سستم غیرممکن شود. هر شخصی که چنین وضعیتی را تجربه کرده باشد میتواند ترمیم یک سرویسدهنده سِرور(یا هر سرویسدهنده دیگری) را به عنوان یک تجربه ناخوشایند برایتان بازگو کند، خصوصاً بسیاری از این تکنیکها میتوانند برای بسیاری غیر عاقلانه به نظر برسند.
میتوانید آسیبپذیری را با برنامه ریزی از قبل و به کارگیری چندین مرحله ساده مشکلات مربوط به از کارافتادگی، سیستم را کاهش داده و بدین ترتیب شانس از دست دادن دادهها را نیز تا حد زیادی از بین ببرید.
دیواره های آتش
محصولی سخت افزاری و یا نرم افزاری می باشد که شبکه را از دستیابی بدون اجازه کاربران خارجی حفظ می کند. اگر شبکه شما به اینترنت متصل است حتما باید از نوعی از دیواره های آتش برای محافظت شبکه استفاده کنید چون مزاحمان خارجی می توانند براحتی شبکه را دچار اختلال کنند.
فیلتر کردن بسته ها
در این روش ، دیواره آتش بسته های دریافتی را بررسی کرده و بنابر اطلاعات موجود در هردهای پروتکلهایی که در ایجاد بسته سهیم بوده اند، تصمیم می گیرد که به آنها اجازه عبور به شبکه دیگر را بدهد یا خیر.
پیشگفتار
دوران ما را بدرستی عصر اطلاعات نامیده اند. در اندیشه ما، «فناوری اطلاعات» به مفهوم گردآوری، سازماندهی و پردازش داده های خام است بگونه ای که از آن «معرفت» جدید تولید شود. ظهور شبکه های کامپیوتری در دهه هفتاد میلادی تمام اسباب و لوازم تولید معرفت و دانش را فراهم کرد و به آن شتابی انفجار گونه داد شاید به کار بردن واژه «انقلاب اطلاعاتی» برای این روند تولید دانش مناسبتر باشد.
شبکه کامپیوتری چیزی بیش از یک ابزار در خدمت تولید دانش نیست ولی همین ابزار کارهایی را که ذهن بشر به جمع آوری داده آزمایش و نتیجه گیری نیاز دارد در کوتاهترین زمان ممکن محقق می شود.
دسترسی سریع و آسان به اطلاعات استفاده از قدرت پردازشی کامپیوترهای قوی و کارآمد ایجاد و بکارگیری تکنولوژی نوین ارتباطی برای تبادل اطلاعات و ایجاد نرم افزارهای هوشمند، به شکوفایی تمام شاخه های علوم مختلف انجامیده است.
در این پروژه به چگونگی مدیریت و محافظت از شبکه های کامپیوتری پرداخته شده است.
مدیریت از شبکههای کامپیـــــوتری
مقدمه:
مقدمات یک شبکه
یک کامپیوتر تحت شبکه که منابع را فراهم می سازد یک سرویس دهنده نامیده می شود. کامپیوتری که به این منابع دسترسی دارد را بعنوان یک ایستگاه کاری یا سرویس گیرنده می شناسیم. سرویس دهنده ها از قدرتمندترین کامپیوترهای روی شبکه می باشند زیرا آنها جهت ارائه خدمات به بسیاری از نیازهای سایر کامپیوترها به قدرت بیشتری نیاز دارند. در مقایسه ایستگاههای کاری یا سرویس گیرنده ها معمولاً از کامپیوترهای شخصی ارزان قیمت و با قدرت پردازش پایین تر می باشند و برای شبکه های کوچک با تعداد کمتری از کاربران می توانید از شبکه نظیر به نظیر استفاده کنید. تمامی کامپیوترهای بر روی شبکه باید به یکدیگر متصل باشند و این اتصال از طریق کارت رابط شبکه و کابل کشی صورت می گیرد.
مزیت های یک شبکه
با کامپیوترهای مجزا، برنامههای کاربردی و منابع باید بصورت جداگانه برای کامپیوترهای شخصی تهیه شوند.
تمام کامپیوترهای شبکه می توانند از وسایل زیر به صورت اشتراکی استفاده کنند:
بدلیل اینکه کامپیوترها می توانند بر روی یک شبکه عملیات را بصورت اشتراکی انجام دهند، مدیریت کل شبکه بصورت کارامد از یک مکان مرکزی انجام پریر می شود. بروز رسانی آسان برنامه های کاربردی بر روی شبکه مزیت مهمی در رابطه با استفاده از شبکه ها می باشد.
در شبکه ها علاوه بر به اشتراک گذاری اطلاعات، نگهداری و حفاظت از اطلاعات نیز به آسانی صورت می گیرد.
کاربران فقط می توانند از طریق یک نام logon و کلمه رمز وارد سیستم شوند و این کلمه رمز فقط دسترسی به اطلاعات خاصی را در اختیار هر کاربر قرار می دهد. در نهایت، شبکه ها رسانه های ایده آل برای برقراری ارتباط بین کاربران میباشند.
کارکنان شبکه
در محیطهای کامپیوتری تک کاربری، هر کاربر مسئولیت کامپیوتر خود را بعهده دارد. در یک محیط شبکه،مدیریت و نگهداری شبکه در اختیار یک گروه از افراد متخصص قرار می گیرد.
مدیر شبکه
یک مدیر شبکه باید با آموزش خوب تمامی جوانب یک شبکه را بداند. یک شبکه کامپیوتری به نگهداری و مراقبت روزانه نیاز دارد. مدیر شبکه مهمترین فرد بریا یک شبکه می باشد. اگر از محیط تک کاربری به یک محیط شبکه ای سؤیچ می کنید،حتماً مدیریت شبکه را نخست مشخص کنید. می توانید یک مدیر شبکه استخدام کنید و اینکار باید با دقت زیاد صورت بگیرد.
سایر کارکنان
اگر چه یک مدیر شبکه شاید برای انجام کارهای روزمره برای یک شبکه کوچک کافی باشد، شبکه های بزرگتر و تخصصی تر به بیش از یک نفر نایز دارند. در زیر لیستی از سایر کارکنان ارائه شده است.
فصل اول
مــدیریت شبــکه چیسـت؟
مدیریت شبکه چیست؟
سازماندهی شبکه زمانی شروع میشودکه فردی تصمیم میگیرد که شبکه نیاز است.اولین چیزی را که باید تعریف کنید این است که به عنوان یک گرداننده شبکه چه چیزی را میخواهید شبکه برایتان انجام دهد.جواب این سئوال را طراحی شبکه ومسیر لازم را تا زمانی که همه از شبکه استفاده کنند مشخص میکند .
مهمترین بخش از نقش شما به عنوان یک گرداننده شبکه مستند سازی چرخه زندگی شبکه میباشد که با مرحله برنامه ریزی شروع شده ودر طول زندگی شبکه تان ادامه خواهد داشت.این کار یکی از رایجترین قطعاتی است که انجام نمی گیرد.از آن به عنوان تحمل خرابی برای گرداننده شبکه فکر کنید هدف مستند سازی فراهم نمودن تداوم شبکه می باشد.هنگام ایجاد مستندات از خود بپرسید که اگر ناگهان شما در دسترس نبودید گرداننده جدید چه چیزهایی را باید بداند. در این رابطه کلمه های رمز سازماندهی شده باید نوشته شده در یک پاکت گذاشته شوندودرجای امنی نگهداری شوند.سایر کارکنان کلیدی باید مکان نگهداری این کلمه های رمز را بدانند.مستند سازی باید با پیکربندی جاری شروع شود و جواب سئوال های زیر را داشته باشد:
از کدام سخت افزار ونرم افزارو کدام نسخه ها در حال حاضر استفاده میکنید؟
آیا این سخت افزار ها ونرم افزارها برای نیازهایتان کافی میباشند؟
ارزیابی شما در رابطه با رشد شبکه در آینده چه میباشد؟
باید شکلی از تمام نوشته های خود مانند اطلاعات مربوط به مسیریاب ها ،پل ها و غیره وهمچنین پیکربندی هر یک از آنها را داشته باشید .تمام مستندات مربوط به سخت افزار و نرم افزار را در یک مکان مرکزی نگهداری کنید ودر صورت قرض دادن آنها به شخصی حتما یک سیستم رد یابی جهت بازپس گرفتن انها داشته باشید.یک لیست خلاصه با ترتیب الفبایی از هر تغییر یا افزودن برای سخت افزار یا نرم افزار را ایجاد کنید.نگهداشتن یک کپی از این مستندات در مکان دیگری در مواقع وقوع حادثه می تواند بازیافت آنها را سریعتر کند.
شامل ورد117صفحه ای
دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 2214 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
فایل آماده چاپ لیبل عرق رازیانه
اندازه 5.7 *16.2 سانتی متر
رزولیشن 300
cmyk حالت چهار رنگ مناسب برای تمام دستگاههای چاپ
فرمت فایل :psd
قابل تغییر به دیگر عرقیات گیاهی
قابلیت ویرایش متون
برنامه مورد نیاز فتوشاپ و Winrar
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 14 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1823 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
دانلود پاورپوینت با موضوع فرادیدگاهها یا دیدگاههای فراگیر در برنامه درسی، در قالب pptx و در 19 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
فرادیدگاه سنت گرایی
طرز تلقی های فرادیدگاه سنت گرایی
فرادیدگاه پژوهش / تصمیم گیری
طرز تلقی های فرادیدگاه پژوهش / تصمیم گیری
فرادیدگاه دگرگونی و تحول
طرز تلقی های فرادیدگاه دگرگونی و تحول
رویکردهای یادگیری و برنامه درسی
نتیجه گیری
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" فرادیدگاهها یا دیدگاههای فراگیر در برنامه درسی" می باشد که در حجم 19 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1825 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
دانلود پاورپوینت با موضوع دیدگاه موضوعی و دیسیپلینی در برنامه درسی، در قالب pptx و در 19 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
قدمت دیدگاه موضوعی
ویژگیهای مشترک
مدافعان دیدگاه رویکردی
رویکرد یادگیری در حد تسلط
بلوم ؛ یادگیری در حد تسلط
دیدگاه مخالفان دیدگاه در حد تسلط
آرمانهای تربیتی و طرز تلقی ها
دیدگاه دیسیپلینی
نقاط ضعف دیدگاه رفتاری
مدافعان دیدگاه دیسیپلینی
پروژه های برنامه درسی
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" دیدگاه موضوعی و دیسیپلینی در برنامه درسی" می باشد که در حجم 19 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 15 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1926 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
دانلود پاورپوینت با موضوع دیدگاه فرآیند شناختی در برنامه درسی، در قالب pptxو در 23 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
مدارس بدون آموزش و پرورش
مهارتهای تفکر
انواع یادگیری
تفاوت های مهارت آموزی و کودک پروری
تفکر قیاسی
انواع تفکر قیاسی
حل مسئله
مراحل حل مسئله
تفکر استقرایی
مهارتهای فکری تفکر استقرایی
تفکر جانبی
مقایسه تفکر جانبی و تفکر عمومی
فنون تفکر جانبی
خلاصه و ارزیابی دیدگاه فرآیند شناختی
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" دیدگاه فرآیند شناختی در برنامه درسی " می باشد که در حجم 23 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
بازدید ها | 13 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 3295 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
فایل آماده چاپ لیبل گلاب و عرقیات
فایل آماده چاپ برچسب عرقیات گیاهی گلاب
فرمت فایل :psd
اندازه فایل 7 در 16.6
سانتی متر
حالت چهاررنگ cmyk
کیفیت رزولیشن 300
قابل ویرایش متن با فتوشاپ
قابلیت تغییر به دیگر عرقیات گیاهی
دسته بندی | تربیت بدنی |
بازدید ها | 12 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
قوانین شطرنج فیده
متن کامل و رسمى
قوانین شطرنج فیده شامل بازى زنده شطرنج ]بازى بر روى صفحه [ است. این قوانین در هفتاد و یکمین کنگره فیده در نوامبر2000 در استانبول (ترکیه) به تصویب رسیده است و از اول ژوئیه2001 جارى خواهد بود .متن انگلیسى این قوانین، متن معتبر اصلى شمرده مىشود. در متن انگلیسى، ضمیرهاى مذکر شامل ضمیرهاى مؤنث نیز هست.[متن فارسى از متن انگلیسى ترجمه شده است.]
مقدمه
این قوانین شطرنج نمى تواند همه موقعیتهاى محتمل را که ممکن است در بازى پدید آید شامل شود و نیز نمى تواند تمام مسایل عملى را حل و فصل کند. در حالتهایى که دقیقاً در مواد قوانین حاضر پیش بینى نشده باشد، مى توان با بررسى موقعیتهاى مشابهى که در قوانین حاضر مورد بحث قرار گرفته است به تصمیم صحیح رسید. در قوانین شطرنج، فرض بر این است که داوران از صلاحیت لازم، قضاوت درست و بی طرفى کامل برخوردارند. مقرراتى که زیاده از حد جنبه تفصیلى یابد ممکن است اختیار قضاوت را از داور سلب کند و لذا مانع آن شود که او با مراعات انصاف، منطق و عوامل خاص به حل مسایل بپردازد.
فیده همه شطرنجبازان و فدراسیونها را به پذیرش این نظر فرا مى خواند. هر فدراسیون عضو فیده مختار است که مقررات تفصیلى ترى را به اجرا درآورد، مشروط به اینکه:
الف) به هیچ وجه با قوانین شطرنج رسمى فیده در تعارض نباشد؛
ب) به قلمرو همان فدراسیونها منحصر شود؛
ج) براى هیچ یک از رویاروییها] مچ ها [، مسابقات قهرمانى یا انتخابى تحت پوشش فیده، یا مسابقات عنوان گیرى درجه گیرى تحت پوشش فیده اعتبار نیابد.
مقررات بازى
ماده ۱: ماهیت و اهداف بازى شطرنج
۱ـ۱. بازى شطرنج بین دو حریف انجام مى شود که مهره هاى خود را به نوبت بر یک صفحه مربع به نام صفحه شطرنج حرکت مى دهند. بازیکنِ داراى مهره هاى سفید بازى را آغاز مى کند
"نوبت حرکت" بازیکن موقعى است که حرکت حریف او انجام شده باشد.
۱-2 . هدف هر بازیکن قرار دادن شاه حریف در "معرض حمله" است به نحوى که حریف هیچ حرکت قانونى براى اجتناب از "گرفته شدن" شاه در حرکت بعد نداشته باشد. بازیکنى که موفق به این امر شود اصطلاحاً شاه حریف را "کیش و مات" کرده است و بازى را برده است. حریفی که شاه او کیش و مات شده است بازى را باخته است.
۱-3 . اگر پوزیسیون طورى باشد که هیچیک از دو بازیکن نتواند احتمالاً کیش و مات کند، بازى مساوى است
ماده ۲: پوزیسیون اولیه مهره ها در صفحه شطرنج
۱ـ۲. صفحه شطرنج یک شبکه ۸×8 از ۶۴ مربع مساوى است که یک در میان میان به رنگ روشن و تیره هستند (مربعهاى "سفید" و مربعهاى "سیاه"). صفحه شطرنج بین دو بازیکن قرار مىگیرد، به نحوى که آخرین مربع سمت راست هر بازیکن سفید باشد.
۲ـ۲. در ابتداى بازى، یکى از بازیکنان ۱۶ مهره به رنگ روشن (مهره هاى "سفید") دارد؛ بازیکن دیگر ۱۶ مهره به رنگ تیره (مهره هاى "سیاه" دارد).
این مهره ها عبارتند از:
یک شاه سفید
یک وزیر سفید
دو رخ سفید
دو فیل سفید
دو اسب سفید
هشت پیاده سفید
یک شاه سیاه
یک وزیر سیاه
دو رخ سیاه
دو فیل سیاه
دو اسب سیاه
هشت پیاده سیاه
۳ـ۲ . پوزیسیون اولیه مهره ها در صفحه شطرنج به صورت زیر است:
2-4 . هشت ستون عمودى مربعها را "ستون " مى نامند. هشت ردیف افقى مربعها را "عرض" مىخوانند. خط مستقیمى که از مربعهاى همرنگ بگذرد و محل تلاقى این مربعها را به هم وصل کند "قطر" نامیده مى شود.
ماده ۳: حرکت مهره ها
3-1. مجاز نیست مهره اى را به مربعى حرکت داد که در اشغال مهره خودى است. اگر مهره اى به مربعى حرکت کند که در اشغال مهره حریف است، مهره حریف گرفته مى شود و از صفحه شطرنج خارج مى شود و این بخشى از همان حرکت به حساب مى آید. در صورتى که مهره اى بتواند طبق ماده هاى ۳ـ۲ تا ۳ـ۸ مهره اى را بگیرد، اصطلاحاً مىگویند آن مهره به مهره حریف حمله کرده است.
3-2 . فیل در قطرى که خودش در آن قرار گرفته است به هر مربعى مى تواند حرکت کند.
۳ـ۳ . رخ در ستون یا عرضى که خودش در آن قرار گرفته است به هر مربعى مى تواند حرکت کند.
۴ـ۳ . وزیر در ستون، عرض یا قطرى که خودش در آن قرار گرفته است به هر مربعى مى تواند حرکت کند.
۵ـ۳ . فیل یا رخ یا وزیر نمى تواند از روى مهره اى که در مسیر حرکتش قرار دارد عبور کند.
۶ـ۳ . اسب مى تواند به مربعهایى حرکت کند که نزدیکترین مربعها به مربع استقرار آن باشد ولى در یک عرض، ستون یا قطر واحد نباشد
۷ـ۳ . (الف) پیاده مى تواند رو به جلو و به مربع اشغال نشده اى که بلافاصله در همان ستون در مقابل آن است حرکت کند، (ب) یا پیاده در حرکت نخست خود مى تواند همانند حالت الف حرکت کند. یا آنکه دو مربع در همان ستون پیشروى کند، مشروط به اینکه هر دو مربع اشغال نشده باشند، (ج) یا پیاده مى تواند به مربع تحت اشغال مهره حریف که به طور مورب در مقابل آن و در ستون مجاور باشد حرکت کند و آن مهره را بگیرد. (د) اگر یک پیاده حریف در یک حرکت دو مربع از مربع اولیه اش پیشروى کرده باشد، پیاده اى که به مربع عبور این پیاده حریف حمله کرده است مى تواند پیاده حریف را بگیرد، طورى که انگار آن پیاده حریف فقط یک مربع حرکت کرده است. این گرفتن را فقط در حرکت بعد از این پیشروى مى توان انجام داد و آن را گرفتن "آن پاسان "] در حین عبور[ مى نامند. (ه) وقتى پیاده اى به دورترین عرض نسبت به موقعیت اولیه اش برسد باید به عنوان بخشى از همان حرکت آن را با وزیر، رخ، فیل یا اسب همرنگ آن پیاده عوض کرد. حق انتخاب بازیکن منحصر به مهره هایى نیست که قبلاً گرفته شده باشند. این تعویض پیاده با مهره دیگر را " ترفیع " مى نامند و اثر مهره جدید آنى است.
۸ـ۳ . (الف) شاه مى تواند به دو صورت مختلف حرکت کند، با:
...
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1652 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 343 |
دانلود پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا، در قالب ppt و در 343 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: عوامل مؤثر در یادگیری
تعریف یادگیری
ماهیت یادگیرى
شرایط مهم یادگیرى
هدف
رشد طبیعی
هوش
اهمیت محیط
اهمیت وراثت
حافظه
اهمیت توجه
پاداش و تقویت
تنبیه و اضطراب
طرح آموزشی
بنیادهاى یادگیرى
نقش مدارس در یادگیری
ارتباط یادگیرى با نظریهها
روشهای دوگانة یادگیری
فصل دوم: زمینه های یادگیری
بنیاد فلسفی نظریه ها
نظریههاى یادگیرى و آموزشى
پیشینه نظریههاى یادگیرى
ورزش روانى
شکوفایى طبیعى
اندریافت
بنیادهاى تداعىگرایى
فصل سوم: نظریة پیوندگرایی
تجربهگرایى
قانونهاى نظریه پیوندگرایى
قانون تمرین
قانون آمادگى
کاربرد آموزشى نظریه پیوندگرایى
اهمیتگیرایى
اهمیت آمادگی
اهمیت تمرین
نقش گسترش اثر
نقش هوش در یادگیرى
فصل چهارم: نظریه بازتابی
طرح آزمایش
خاموشى
شرطى شدن مجدد
شرطى شدن در سطح بالاتر
کاربردهاى آموزشى نظریه بازتابى
کاربرد آموزشى تخصیص محرک
کاربرد آموزشى خاموشی
کاربرد آموزشى شرطى شدن در سطح بالاتر
فصل پنجم: نظریه رفتارگرایی
انسان از دیدگاه واتسون
سخنگویى از دیدگاه واتسون
نقش محیط در رفتار
یادگیرى از دیدگاه واتسون
فصل ششم: نظریه کاهش سایق
فرضیهها و شرایط لازم براى یادگیرى
تقویت و سایق نخستین
تقویت و سایق ثانوى
سلسله مراتب خانواده عادتها
جابهجایى رفتارها و ارزشها
کاربرد فرضیههاى هال در آموزش
فصل هفتم: شرطی شدن مجاورتی
اعمال و حرکات
اصل پسآیندى
کاربردهاى آموزشى نظریه مجاورتى
آموزش خصوصى و عمومى
چگونه درس را باید پایان داد
آموختن و انجام دادن
فصل هشتم: شرطی شدن عامل
اهمیت تقویت و انواع آن
تقویتکنندههاى نخستین
تقویتکنندههاى ثانوی
تقویتکنندههاى مثبت و منفی
تنبیه از نظر تقویت
کنترل محرک
تخصیص یا تمیز محرک
تفکیک پاسخ
خاموشی عامل
برنامه های تقویت
تقویت نسبت ثابت
تقویت نسبت متغیر
تقویت فاصلهدار ثابت
تقویت فاصلهدار متغیر
بعضى شیوههاى تغییر رفتار
تقریبهاى تدریجى
اصل پریماک
کاربرد آموزشى شرطى شدن عامل
آموزش برنامه ای
فصل نهم: نظریة یادگیری گالشت
پدیدة فای
تصویر و زمینه
قانونهای سازماندهی
قانون فراگیری
قانون مجاورت
قانون مشابهت
قانون بستگی
قانون نیک پیوستگی
نظریة اثر
یادگیری از نظر گشتالت
ادراک
نقش بینش در یادگیری
کاربرد نظریة گشتالت در آموزش
فصل دهم: نظریة میدان شناختی
نسبی بودن ادراک
هدفمندی
شخص
فضای زندگی
محیط روانی
رفتار
اهمیت نظریة میدانی در یادگیری
متغیرهای ساخت شناختی
تفکیک
تعمیم
نوسازی
کاربرد آموزشى نظریه میدان شناختى
وظیفة آموزشی معلم
فصل یازدهم: نظریة رشد نگر یا شناخت شناسی تکوینی
دورههاى مختلف رشد از دیدگاه پیاژه
دوره حسى و حرکتى
دوره قبل از عملیات عینی
دوره عملیات عینی
دوره عملیات صوری
اهمیت مرحله های رشد
یادگیری از دیدگاه پیاژه
محتوا
ساخت
سازش
کاربرد آموزشی نظریة رشدنگر
فصل دوازدهم: نظریة مفهوم گرایی ابزاری
تاثیر رشد و یادگیری در سازش
نقش انگیزش در یادگیری
هدفهای آموزشی از دیدگاه برونر
کاربرد نظریه مفهومگرایى ابزارى در آموزش
فصل سیزدهم: یادگیری معنادار کلامی
ساخت شناختی
فراگیری
چگونگی فراگیری
یادآوری و فراموشی
آموزشی نمایشی از دیدگاه آزوبل
پیش سازماندهنده ها
اهمیت آمادگی
کاربرد آموزشی نظریة معنادار
فصل چهاردهم: نظریة شناخت اجتماعی
چهارچوب ادراکی
تعامل دوسویه
یادگیری کاروری و جانشینی
یادگیری و عملکرد
اهمیت تقلید در یادگیری
جنبة غریزی تقلید
جنبة رشدی تقلید
جنبة شرطی تقلید
جنبة رفتار ابزاری تقلید
مشاهدة فرایندهای الگویی
کارکردهای الگوبرداری
فصل پانزدهم: اختلالهای یادگیری
عقب ماندگان ذهنی
ویژگیهای شاگردان عقب مانده
ناتوانیهای یادگیری
اختلالهای عاطفی
ویژگیهای اختلالهای عاطفی
اختلالهای ارتباطی
اختلالهای گفتاری
نقش معلم در اختلالهای گویایی
اختلالهای زبانی
اختلالهای بدنی
آسیبهای شنوایی
فلج مغزی
اختلالهای صرعی
نابرخورداریهاى فرهنگى و اقتصادى
زمینههاى نابرخوردارى کودکان
عادی سازی
ادغام اجتماعی شاگردان معلول
نکته های مهم برای معلمان کودکان استثنایی
نگرش
سنجش
آموزش
فصل شانزدهم: انتقال یادگیری
انتقال مثبت
نظریة تعمیم
آموختن برای آموختن
پیش سازماندهنده ها
انتقال منفی
بازداری فراگرد و واگرد
مزاحمت عادت
تعمیم نادرست
نقش معلم در انتقال یادگیری
فصل هفدهم: پردازش آگاهی یا یادآوری و فراموشی
توجه ارادی و غیر ارادی
ماهیت محرکها
انگیزة شخصی برای توجه
ادراک
معنادار بودن محرکها
روشن بودن منظور
تاثیر انتظار
اثر زمینه
ادراک کامل
حافظه
حافظة حسی
رهیافت پردازش آگاهی
حافظة کوتاه مدت
تقطیع
حافظة دراز مدت
رمز گردانی
سازماندهی
شرح و بسط
طرحواره
بازیافت
فراموشی
رمزگردانی
اندوزش
تباهی
تداخل
بازداری فراگرد
ناتوانی در بازیافت
سرکوبی
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینت" کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا " می باشد که در حجم 343 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | عمران |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2264 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
در این پروژه پاورپوینت بررسی اثر اندازه و محل قرار گیری طوقه در کنترل آبشستگی اطراف پایه پل مستطیلی با دماغه نیمدایره در قوس رودخانه ها در 36 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصویر و نمودارکه طبق شرح زیر ارایه شده است:
1- مقدمه
2- اهمیت بررسی آبشستگی در پایه پل
3- الگوی جریان و حفره آبشستگی موضعی اطراف یک پایه پل استوانه ای
4- اشکال مختلف پایه های پل
5- انواع آبشستگی
6- کنترل آبشستگی توسط طوقه
7- مروری بر تحقیقات گذشته
8- اجزاء تشکیل دهنده فلوم آزمایشگاهی
9- مشخصات آزمایش
10- هدف از انجام آزمایش
11- آزمایش زمان تعادل
12- نصب پایه با طوقه در قوس 60 درجه قوس
13- آنالیز ابعادی
14- آبشستگی موضعی اطراف پایه پل
15- تاثیر تغییر اندازه قطر طوق بر کنترل آبشستگی
16- پروفیل طولی ، پروفیل عرضی و توپوگرافی در حالت روی بستر
17- مقایسه پروفیل های طولی و عرضی با یکدیگر
18- تاثیر تغییر مکان طوق نسبت به سطح بستر در کنترل آبشستگی
19- بررسی حجم چاله آبشستگی و پشته رسوبی در موقعیت و دبی های مختلف
20- نتایج
21- بدست آوردن رابطه عمق آبشستگی
22- پیشنهادات
دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 5663 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
فایل آماده لیبل عرق کاسنی طراحی شده با فتوشاپ
این طرح با فتوشاپ طراحی شده است و ابعاد 9.8*5.6 سانتی متر می باشد و حالت چهار رنگ cmyk که مناسب برای تمام دستگاههای چاپ می باشد شامل یک فایل با فرمت psd قابل ویرایش با برنامه فتوشاپ و قابل تغییر به دیگر عرقیات گیاهی می باشد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 857 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
دانلود پاورپوینت با موضوع نظریه یادگیری سازنده گرایی (سازندگی)، در قالب ppt و در 30 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
تعریف سازنده گرایی
یادگیری معنادار از نظر سازنده گرایی
طراحی آموزش و تدریس بر اساس نظریه ساختن گرایی
رویکرد ساختن گرایی و ویژگی معلم معتقد به این نظریه
ارزشیابی با رویکرد ساختن گرایی
محیط آموزشی ساختن گرا
محیط آموزشی ساختن گرا از نظرجاناسن
انواع نظریه های سازنده گرایی
سازنده گرایی روان شناختی یا درون زاد
سازنده گرایی برون زاد
سازنده گرایی اجتماعی یا د یالکتیکی
سازنده گرایی رادیکال
شناخت موقعیتی در مقابل شناخت کلی
کاربردهای آموزشی نظریه های سازنده گرایی
شاگردی شناختی
آموزش بالا به پایین
سنجش تکوینی
رهنمود های ویژه درباره نظریه های سازنده گرایی
مزایای بهره گیری از معلم سازنده گرا
منابع
قسمتی از متن:
سازندگی یا سازنده گرایی، ریشه در اندیشه های علمی و فلسفی دانشمندانی همچون پیاژه، ویگوتسکی، روانشناسان گشتا لتی، برونر و به و یژه جان دیوئی دارد ؛ که بر نقش فعال یاد گیرنده در درک و فهم و ساختن دانش و علم تاکید کرده ا ند.
سازنده گرایی بر اساس واژه نامه روانشناسی آ کسفورد : «اندیشه ای است که طبق آن ادراکات, یادها و سایر ساخت های ذهنی پیچیده به طور فعال توسط فرد در ذهن او ساخته می شود؛ نه این که از بیرون به درون ذهن راه یابد
یادگیری معنادار از نظر سازنده گرایی: هر یک از یادگیرندگان بر اساس تجارب شخصی خود ، یک تفسیر شخصی از جهان می سازد و بر این باور است که دانش یک شخص به شخص دیگر قابل انتقال نیست ؛ زیرا دانش حاصل تفسیر شخصی از تجارب است که تحت تاثیر عوامل مختلف چون : سن، جنس، نژاد و قومیت می باشد.
هدف نهایی ساختن گرایی، حمایت از دانش آموزان است تا در آنها مهارت حل مسئله، تفکرانتقادی، تجزیه وتحلیل،آفرینش وارزشیابی را تقویت کند.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " نظریه یادگیری سازنده گرایی (سازندگی)، " می باشد که در حجم 30 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3423 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 163 |
دانلود پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی تألیف جی . پی . میلر ترجمه دکتر محمود مهر محمدی، در قالب pptx و در 163 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه ( دیدگاه برنامه درسی چیست )
دیدگاه رفتاری
مقدمه
نظریه پردازان
طرز تلقی ها
کاربردهای دیدگاه رفتاری در آموزش
مولفه های دیدگاه رفتاری
هدف های مبتنی بر معیار
یادگیری در حد تسلط
نقاط مثبت دیدگاه رفتاری
نقاط ضعف دیدگاه رفتاری
دیدگاه موضوعی و دیسیپلینی
قدمت دیدگاه موضوعی
ویژگیهای مشترک
مدافعان دیدگاه رویکردی
رویکرد یادگیری در حد تسلط
بلوم ؛ یادگیری در حد تسلط
دیدگاه مخالفان دیدگاه در حد تسلط
آرمانهای تربیتی و طرز تلقی ها
دیدگاه دیسیپلینی
نقاط ضعف دیدگاه رفتاری
مدافعان دیدگاه دیسیپلینی
پروژه های برنامه درسی
دیدگاه اجتماعی
مقدمه
انتقال فرهنگی
دیدگاه پارسونز
دیدگاه کوهن
مشخصات مدارس جامعه پذیر
شهروند دمکراتیک
ارزش های اساسی در این دیدگاه
نظر شفلر و آیزنبرگ
تغییر اجتماعی
راههای غلبه بر ستم
فرآیند حل مسئله از دیدگاه ال شولر
کنش اجتماعی
تدوین سیاست های هدف
طرز تلقی های انتقال فرهنگی
طرز تلقی های شهروند دمکراتیک
طرز تلقی های تغییر اجتماعی
دیدگاه رشدگرا
مقدمه
مراحل تحول افراد در دیدگاه رشدگرا
کودکی اولیه ( 7- 2 سالگی )
کودکی میانی ( 11- 7 سالگی )
نوجوانی ( 15 - 11 سالگی )
عملیات صوری
بزرگسالی
کاربرد در برنامه درسی و آموزشی
حساسیت نسبت به تفاوتهای رشدی
ارائه تکلیف و تعارض شناختی
پرسشهایی در ارتباط با رشد اخلاقی
بازی
پذیرش نقش
برنامه های درسی همسو با دیدگاه رشدگرا
خلاصه و ارزیابی ( آرمانهای تربیتی و طرز تلقی ها )
مزایا و معایب
دیدگاه فرآیند شناختی
مقدمه
مدارس بدون آموزش و پرورش
مهارتهای تفکر
انواع یادگیری
تفاوت های مهارت آموزی و کودک پروری
تفکر قیاسی
انواع تفکر قیاسی
حل مسئله
مراحل حل مسئله
تفکر استقرایی
مهارتهای فکری تفکر استقرایی
تفکر جانبی
مقایسه تفکر جانبی و تفکر عمومی
فنون تفکر جانبی
خلاصه و ارزیابی دیدگاه فرآیند شناختی
دیدگاه انسانگرایانه
مقدمه
انسان گرایی روانشناختی
خودشکوفایی
ابعاد نظریه مازلو (طبقه بندی نیازها )
ویژگیهای اساسی افراد خود شکو فا از نظر مازلو
همدلی ، اصالت و احترام
ویژگیهای انسانهای دارای کارکرد از نظر راجرز
گروه رو یارو یی
انسانگرایی اجتماعی
برنا مه های انسانگرایانه
خود پنداره (از نظر ویلیام پرکی)
فنون فراخواندن دانش آموزان از نظر پرکی
مدرسه فراخواننده از نظر پرکی
شفاف ساختن ارزشها
آموزش خویشتن شناسی علمی
مراحل بررسی دل مشغولیهای فردی با ترومپت
مهارتهای برقراری ارتباط
خلاصه و ارزیابی (متغیرهای هفتگانه دیدگاه انسانگرایانه )
نتیجه گیری
دیدگاه ماورای فردی
مقدمه
نظریه ماورای فردی
استعلا و روحانیت
برنامه های آموزشی ماورای فردی
آموزش و پرورش متلاقی
آموزش و پرورش متلاقی
فنون آموزش وپرورش متلاقی
اهداف آموزش و پرورش متلاقی
بدیع پردازی و تلقین شناسی
تلقین شناسی
خلاصه و ارزیابی
فرادیدگاهها یا دیدگاههای فراگیر
مقدمه
فرادیدگاه سنت گرایی
طرز تلقی های فرادیدگاه سنت گرایی
فرادیدگاه پژوهش / تصمیم گیری
طرز تلقی های فرادیدگاه پژوهش / تصمیم گیری
فرادیدگاه دگرگونی و تحول
طرز تلقی های فرادیدگاه دگرگونی و تحول
رویکردهای یادگیری و برنامه درسی
نتیجه گیری
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینت" کتاب نظریه های برنامه درسی تألیف جی . پی . میلر ترجمه دکتر محمود مهر محمدی " می باشد که در حجم 163 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 919 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 225 |
دانلود پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف، در قالب ppt و در 225 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: مراحل فعالیتهای آموزشی : معرفی الگوی عمومی آموزشی
تعریف آموزش
الگوی عمومی آموزشی
فعالیتهای معلم در مرحله 1
فعالیتهای معلم در مرحله 2
فعالیتهای معلم در مرحله 3
فعالیتهای معلم در مرحله4
فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی
منابع انتخاب هدفهای آموزشی
طرح هفت مرحله ای هدف گزینی تایلر
روش های بیان هدفهای آموزشی
هدفهای آموزشی
نمونه هدفهای رفتاری
فواید استفاده از هدفهای رفتاری
اجزاء هدفهای رفتاری
انتقاد از هدفهای رفتاری
انواع هدفهای رفتاری
روش تهیه هدفهای رفتاری کامل
انواع هدفهای آموزشی
فواید استفاده از هدفهای رفتاری
چگونگی تعیین شرایط عملکرد
چگونگی تعیین ملاک یا معیار عملکرد
روش گرانلند در تهیه هدفهای آموزشی
انواع هدفهای آموزشی رفتاری
انواع هدفهای آموزشی رفتاری (برای درس زبان انگلیسی)
نظرهای موافق و مخالف کاربرد هدفهای رفتاری
فصل سوم: طبقه بندی هدفهای آموزشی
طبقه بندی هدفهای آموزشی معروف به طبقه بندی بلوم
حوزه شناختی
نمونه های اهداف کلی از حوزه شناختی
حوزه عاطفی
نمونه های اهداف کلی از حوزه عاطفی
حوزه روانی – حرکتی
نمونه های اهداف کلی از حوزه روانی - حرکتی
طبقه بندی هدفهای آموزشی
دانش
خرده طبقات دانش
دانش امور کلی و مسائل انتزاعی یک رشته
تواناییها و مهارتهای ذهنی
فهمیدن
تفسیر
برون یابی یا استخراج
کاربرد یا کاربستن
تحلیل
تحلیل روابط سازمانی
ترکیب
ارزشیابی
نمودار طبقه بندی هدفهای آموزشی
فصل چهارم: رفتار ورودی و سنجش آغازین
تعریف رفتار ورودی
جنبه های رفتارهای ورودی
رفتار نهایی (هدف آموزشی)
سلسله مراتب یادگیری یا تحلیل تکلیف از وول فولک (1987)
سنجش آغازین
تفاوت سنجش آغازین با پیش آزمون
راههای مقابله با شکل کمبود رفتارهای ورودی شناختی و روانی - حرکتی
ویژگیهای ورودی عاطفی
فنون ایجاد علاقه و انگیزش در یادگیرندگان
فصل پنجم: تعریف و انواع یادگیری
تعریف یادگیری
تفاوت یادگیری در رفتار
تفاوت رفتار با عملکرد
تفاوت یادگیری و تفکر
انواع یادگیری از نظر گانیه
انواع بازده های یادگیری از نظر گانیه
فصل ششم: یادگیری از راه شرطی شدن
یادگیری رفتارهای بازتابی از راه شرطی سازی کلاسیک (شرطی سازی پاسخگر)
فرایند شرطی شدن کلاسیک پاولفی
شرطی شدن سطح بالاتر
شرطی شدن سطح بالاتر در مورد یک دانش آموز دبستانی (از اکانر، 1971)
تقویت و خاموش
تعمیم و تمیز
یادگیری رفتارهای غیر بازتابی از راه شرطی سازی کنشگر
انواع تقویت کننده
تقویت کننده های نخستین (غیرشرطی)
تقویت کننده های شرطی
خاموشی رفتار کنشگر
محرک تمیزی
تعمیم محرک
بازخورد زیستی
فصل هفتم: یادگیری شناختی
تعریف یادگیری شناختی
بینش
اختلاف نظر بین رفتارگرایان و شناخت گرایان
یادگیری معنی دار کلامی آزوبل
یادگیری مشاهده ای یا نظری یادگیری اجتماعی (نظری بندورا)
مراحل یادگیری مشاهده ای
استفاده از یادگیری مشاهده ای در آموزش
فصل هشتم: حافظه و فراموشی
فرایندهای یادگیری و به یاد سپاری: مدل خبرپردازی یادگیری
آموزش مطالب معنی دار
آموزش مطالب غیرمعنی دار
فصل نهم: یادگیری مفاهیم و اصول
تعریف مفهوم
طبقه بندی مفاهیم
روش آموزش مفاهیم
تعریف اصل
روش آموزش اصول
فصل دهم: حل مسئله و آفرینندگی
تعریف مسئله و حل مسئله
مراحل آموزش و یادگیری حل مسئله
پیشنهادهای گوناگون صاحبنظران برای آموزش حل مسئله
تعریف آفرینندگی
تفاوت حل مسئله و آفرینندگی
رابطه آفرینندگی با هوش و پیشرفت تحصیلی
روش آموزش آفرینندگی
فصل یازدهم: روشهای کلی آموزش
10 اصل مهم آموزشی
فنون مختلف آموزش با روش سخنرانی
موارد استفاده از روش سخنرانی
آموزش با روش بحث گروهی
فصل دوازدهم: آموزش برای یادگیری در حد تسلط
تعریف کارول از استعداد
مراحل آموزش برای یادگیری در حد تسلط
ارزشیابی تراکمی
ارزشیابی تکوینی
فصل سیزدهم: آموزش، به کمک روشهای تغییر رفتار
روشهای تغییر رفتار
روشهای افزایش رفتارهای مطلوب موجود
روشهای ایجاد رفتارهای مطلوب تازه
روشهای نگهداری رفتارهای مطلوب
روشهای کاهش و حذف رفتارهای نامطلوب
پیامدهای تنبیه
فصل چهاردهم: ارزشیابی و سنجش عملکرد
ارزشیابی
سنجش عملکرد
تاثیر روشهای مختلف نمره دهی بر یادگیرندگان
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینت" کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف " می باشد که در حجم 225 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1360 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
دانلود پاورپوینت با موضوع دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه ماورای فردی)، در قالب pptx و در 22 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
نظریه ماورای فردی
فرایند خلاقیت از دیدگاه والاس
استعلا و روحانیت
برنامه های آموزشی ماورای فردی
آموزش و پرورش والدورف
آموزش و پرورش متلاقی
فنون آموزش و پرورش متلاقی
اهداف آموزش و پرورش متلاقی
بدیع پردازی و تلقین شناسی
تلقین شناسی
قسمتی از متن:
آبراهام مازلویکی از چهره های برجسته روانشناسی انسانگرایانه است که در سالهای پایانی زندگی خود،توجه خود را بر استعلا قرار داد.
او در سال 1968 اعلام کرد که روانشناسی انسانگرایانه را که موج سوم روانشناسی است یک حرکت انتقالی برای رسیدن به موج چهارم یعنی روانشناسی ماورای فردی یا ماورای انسانی که تمرکز آن فراتر از نیازها و علایق انسانیوهویت ،خودشکوفایی و مفاهیمی از این قبیل است و توجه آن بر جهان هستی است.
دیدگاه انسانگرایانه بر خود پنداره ی مثبت و مهارتهای میان فردی تاکید می کند.
اما دیدگاه ماورای فردی بر شهود و استعلا تاکید دارد.خرد از طریق شهود به تفکر خلاق وا دراک کل نگر دسترسی می یابد.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه ماورای فردی)" می باشد که در حجم 22 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1301 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
دانلود پاورپوینت با موضوع دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه انسانگرایانه)، در قالب ppt و در 29 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
انسان گرایی روانشناختی
خود شکوفایی
سلسله مراتب نیازهای انسان (مازلو)
ابعاد نظریه مازلو (طبقه بندی نیازها )
ویژگیهای اساسی افراد خود شکوفا از نظر مازلو
همدلی ،اصالت و احترام
ویژگیهای انسانهای دارای کارکرد از نظر راجرز
گروه رویارویی
انسانگرایی اجتماعی
برنا مه های انسانگرایانه
خود پنداره : (از نظر ویلیام پرکی)
معلم فراخواننده از نظر پرکی
فنون خاص برای فرا خواندن دانش آموزان برای یاد گیری از نظر پرکی
مدرسه فراخواننده از نظر پرکی
شفاف ساختن ارزشها
اجزای فرایند ارزش گذاری در شفاف سازی ارزشها
آموزش خویشتن شناسی علمی : (رویکرد جرالد واینستاین)
مراحل بررسی دل مشغولیهای فردی با ترومپت از نظر واینستاین
مهارتهای برقراری ارتباط
الگوی روابط انسانی "گازدا"
آموزش اثر بخشی معلم :از نظر توماس گور دون
متغیرهای هفتگانه دیدگاه انسانگرایانه
خلاصه و ارزیابی
نتیجه گیری
قسمتی از متن:
دید گاه انسانگرایانه در دهه 60 میلادی توجه بسیاری را به خود جلب نمود. آموزش و پرورش انسانگرایانه را میتوان تا حدودی معلول زیاده روی در دید گاه دیسیپلینی ارزیابی کرد . چرا که برنامه های آموزشی انسانگرایانه سعی در مرتبط ساختن برنامه درسی با معنا و مفهوم شخصی داشتند.
در آموزش و پرورش انسانگرایانه که گاه از آن تحت عنوان آموزش و پرورش عاطفی یا ”آموزش و پرورش روانشناسانه“ نیز نام برده میشود توجه بر دو موضوع معطوف است :
1- رشد خود پنداره دانش آموزان
2- رشد مهارتهای میان فردی
آموزش وپرورش انسانگرایانه در علوم انسانی و روانشناسی ریشه دارد .
آبراهام مازلو و کارل راجرز از تاثیر گذاران مهم این دیدگاه هستند.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه انسانگرایانه) " می باشد که در حجم 29 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 718 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
دانلود پاورپوینت با موضوع باورهای معرفت شناسی در آموزش و پرورش، در قالب pptx و در 13 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
انواع معرفت
معرفت الهامی یا و حیانی
معرفت شهودی
معرفت عقلانی
معرفت تجربی
معرفت اجتهادی
معرفت شناسی معنی گرا و تربیت
معرفت شناسی واقعگرا و تربیت
معرفت شناسی عملگرا و تربیت
قسمتی از متن:
فلسفه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش دارای ابعاد مختلف بوده و از دیدگاه های گوناگون مورد بررسی قرار می گیرد.
رشته ای از فلسفه که به بررسی معرفت می پردازد، معرفت شناسی نام دارد و فیلسوفان مطالعه کننده در این مورد را معرفت شناس می گویند.
تفاوتی که بین دانشمندان و فیلسوفان سایر رشته ها و یک معرفت شناس وجود دارد، این است که آن ها از مطالعات خود به دنبال دسترسی واقعیات و حقایق هستند، در حالی که معرفت شناس علامه مند به درک مفاهیم می باشد.
برای مثال روانشناس می کوشد دریابد که مردم در حقیقت ، چگونه فکر یا چگونه حس می کنند. ولی معرفت شناس می کوشد تا در این باره که مقصود از مفاهیم روانشناختی از قبیل احساس، ادراک، یادگیری و تقویت چیست به مطالعه بپردازد و نیز در این مورد که آیا روانشناس این مفاهیم را به درستی به کار می برد یا نه، داوری کند.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " باورهای معرفت شناسی در آموزش و پرورش " می باشد که در حجم 13 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 141 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
دانلود پاورپوینت با موضوع فعل اخلاقی ( ویژه ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام )، در قالب pptx و در 15 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فرق بین تربیت و اخلاق
نظریات در باب معیار فعل اخلاقی
دگردوستی
حسن و قبح ذاتی افعال
الهام و وجدان
دگردوستی اکتسابی
بررسی نظریه ی کانت
قسمتی از متن:
فرق بین تربیت و اخلاق:
تربیت با اخلاق تفاوت دارد. تربیت مفهوم مطلق پرورش و ساختن را می رساند و بس. از نظر تربیت فرق نمی کند که تربیت چگونه وبرای چه هدفی باشد. اما درمفهوم اخلاق قداستی نهاده شده است و کلمه ی اخلاق تنها اختصاص به انسان دارد.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " فعل اخلاقی " می باشد که در حجم 15 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام، مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 604 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
دانلود پاورپوینت با موضوع تفکر انتقادی و خلاقیت، در قالب pptx و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
تفکر انتقادی
تعریف تفکر انتقادی
ویژگی های تفکر انتقادی
اهمیت و ضرورت پرداختن به تفکر انتقادی
نظریه های یادگیری همسو با تفکر انتقادی
نقش معلم در پرورش تفکر انتقادی
آفرینندگی (خلاقیت)
دیدگاه های مختلف نسبت به آفرینندگی
تفکر همگرا و واگرا
ویژگیهای تفکر واگرا از نظرگیلفورد
دیدگاه تورنس
برخی از ویژگی های افراد خلاق
قسمتی از متن:
یکی از تواناییهای فکری ارزنده ای که دانش آموزان باید د رمدارس کسب کنند این است که شنیده ها- خوانده ها اندیشه ها و اعتقادهای مختلفی راکه در زندگی با آنها روبرو می شوند را ارزشیابی کنند و درباره ی آنها تصمیم های منطقی بگیرند. این توانایی ارزنده تفکر انتقادی نام (تفکرنقادانه) دارد.
از نظریه پردازان گوناگون، شخصی که آموزش و پرورش انتقادی عمیقاً تحت تأثیر افکار و آثار وی بوده و آرا و اندیشه هایش در شکل گیری و نظام دهی در نظریه انتقادی بسیار اثر گذار بود، پائولو فریره بوده است. فریره اصرار دارد که آموزش خنثی نیست، بلکه وسیله ای است یا برای رام کردن انسانها یا وسیله ای برای آزادی انسان از ستمدیدگی.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " تفکر انتقادی و خلاقیت " می باشد که در حجم 25 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 156 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
دانلود پاورپوینت با موضوع تعلیم و تربیت در اسلام (مسأله عادت)، در قالب pptx و در 16 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مسأله تربیت
تعریف تربیت از نظر علمای قدیم
تعریف عدالت در نظر علمای قدیم
تربیت در چه سنی صورت می گیرد؟
تمثیل مولوی
تمثیل سعدی
نظریه علمای غرب
نقد نظریه عادت
اقسام عادت
عادات فعلی و عادات انفعالی
برای اینکه ما نیروی عقل و اراده را در خود تقویت کنیم چه راهی وجود دارد
ملاک اخلاقی بودن چیست
قسمتی از متن:
عادت فعلی: یک سلسله عاداتی است که به عامل خارجی ارتباط ندارد. ( یعنی انسان تحت تأثیر یک عامل خارجی قرار نمی گیرد بلکه کاری را در اثر تکرار و ممارست و عادت شدن بهتر انجام می دهد. ) مثل هنر ، شجاعت .
عادات انفعالی: آنهایی است که انسان تحت تأثیر یک عامل بیرونی است. عادت انفعالی معمولا حالت انس برای انسان ایجاد می کند. مثل سیگار کشیدن.
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " تعلیم و تربیت در اسلام (مسأله عادت) " می باشد که در حجم 16 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.