دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 73 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 99 |
چکیده:
در این تحقیق به بررسی اثرا ت بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگی شهر تهران پرداخته شد، بدین ترتیب پس از تدوین سوال و فرضیه دال بر اثبات ثبت بازی درمهد کودک بخصوص بازی گروهی و باقاعده درمهد کودک بر میزان رشد اجتماعی، بررسی مباحث نطری و بخصوص نظری وایلند درمحیط رشد اجتماعی تأکید شد، پس از آن تعداد و 60 نفر به عنوان نمونه تحقیق به صورت تصادفی با روش نمونهگیری خوشهای گزینش شدند و از پرسشنامه وایلند بر روی آنها اجرا گردید. سپس از طریق آزمونt استیودنت گروههای مستقل با آزمون فرضیه تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید که میانگین رشد اجتماعی کودکی یا کودکانی که درمهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام میدهند درمقایسه با کودکانی که در مهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام نمیدهند، بالاتر است و این تفاوت ازلحاظ آماری در سطح 1 0 / 0 * معنا دار میباشد. بنابراین میتوان نتیجهگیری نمود که بازی گروهی و با قاعده درمهد کودک میتوان تأثیر مثبتی را در افزایش رشد اجتماعی کودکان ایفا نماید.
فهرست
عنوان صفحه
فصل اول 1
موضوع 1
مقدمه 4
بیان مسئله 5
ضرورت پژوهش 6
هدف پژوهش 6
فرضیه 7
تعاریف مفهومی و عملیاتی 7
فصل دوم
تاریخچه بازی 9
اشارهای گذراند با تاریخچه روانشناسی کودک 10
بازی از دیدگاه اسلام 11
بازی از نظر قرآن 12
بازی در کردار و گفتار معصومین 13
بازی از دید روانشناسی قدیم 14
بازی از دید روانشناسی جدید 15
تعریف بازی و فرق آن با کار 16
بازی و رشد اجتماعی 19
ارزش بازی برای کودکان 25
شرط مقررات خوب و جامع 26
فوائد بازی 27 چرابازی برای رشد کودکان ضرورت دارد؟ 28
انواع بازی 29
بازی سمبلیک 31
بازی و بیان کلامی 32
عوامل مؤثر در بازی 33
رشد اجتماعی کودک 35
رفتار اجتماعی کودک 37
اصول رشد شناختی اجتماعی کودک 41
مراحل رشد ذهنی اجتماعی کودک کودکستانی و مهد کودکی 42
بازی درمانی 44
فصل سوم
جامعه آماری 48
نمونه و روش نمونه گیری 48
روش جمع آوری اطلاعات 48
ابزار پژوهش 49
روشهای آماری 49
نمره گذاری 51
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده ازپیمایش 52
توصیفی و استنباطی 53
بحث و نتیجهگیری 64
خلاصه 65
یافته های اساسی مربوط به فرضیههای تحقیق 66
محدودیتهای تحقیق 67
پیشنهادات تحقیق 67
منابع 69
ضمائم 70
فصل اول:
موضوع
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت پژوهش
هدف پژوهش
فرضیه
تعریف مفهومی و عملیاتی
موضوع: بررسی تأثیر بازی گروهی و با