مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت سود

در چند دهه اخیر واژه مدیریت سود به عنوان یکی از حیاتی ترین مسائل گزارش گری مالی در نظر گرفته شده است و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 57 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت سود

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت سود

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 54

در چند دهه اخیر واژه مدیریت سود به عنوان یکی از حیاتی ترین مسائل گزارش گری مالی در نظر گرفته شده است و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

مدیریت سود عبارت است از فرایند انجام اقدامات عمو.می در محدوده اصول عمومی پذیرفته شده حسابداری که سبب رسیدن به سطح سود مورد نظر می شود . بنا به گفته برگستالر داماس (1988) مدیریت سود عموماً در برگیرنده محدوده وسیعی از اقداماتی است که بر سود اثر می گذارد و محدوده وسیعی از اقدامات عملیاتی ، سرمایه گذاری و تامین مالی و اقعی تا اقدامات دفتر داری محض را در بر می گیرد که فقط بر معیارهای حسابداری سنجش سود تاثیر می گذارد(همان منبع)

از نظر هیلی و هلن (1999) مدیریت سود ، استفاده مدیریت از از قضاوت در گزارش دهی مالی و ساختار بندی معاملات ، برای اصلاح و تعییر گزارش گری مالی است تا استفاده کنندگان صورت های مالی را در مورد عملکرد اقتصادی شرکت گمراه کند و یا بر نتایج معاملاتی که به ارقام حسابداری مثل سود بستگی دارد ، تاثیر گذارد.

فرضیه مدیریت سود در ابتدا با عنوان هموار سازی سود توسط هیپ ورث (1953 ) ارائه و بعداً توسط گوردون (1964) معرفی شد . برای اولین با ر توسط مک نیچلسون (1988) عبارت « مدیریت سود» جایگزین عبارت « همواره سازی سود » شد . از این جهت مدیریت سود در کانون توجه قرار گرفت . بر این اساس که می تواند در تهیه خلاصه ای از عملکرد شرکت اعمال نفوذ کند و نتایج مورد نظر خود را منعکس کند.

اسکیرز (1989) مفهوم مدیریت سود را به این صورت تعریف می کند « مداخله عمدی در فرایند گزارش گری مالی برای به دست آوردن سطح مورد انتظار سود » یعنی با توجه به مقاصد و اهداف مختلف مدیریت ، ممکن است سود افزایش و یا کاهش یابد یا هموار شود . مقاصد و انگیزه هایی که باعث مدیریت سود شده ، در ادبیات حسابداری بسیار زیاد بوده که برخی از آنها به شرح زیر است :

ـ دریافت پاداش های مدیریتی

این فرضیه پیش بینی می کند که اگر بر اساس یکی از معیارهای عملکرد (نظیر سود حسابداری ) به مدیر پاداش داده می شود ، وی تلاش خواهد کرد تا از روش های حسابداری استفاده کند که سود و در نتیجه پاداش خود را افزایش دهد . اگر مبالغ پرداختی به مدیر به طور مستقیم بر اساس ارقام حسابداری (مانند سود ، فروش ، دارایی ها ) محاسبه شود ، هرگونه تغییر در روش های حسابداری می تواند بر پاداش پرداختی به مدیر تاثیر گرار باشد .

ـ کاهش هزینه سیاسی

این فرضیه ، پیش بینی می کند که شرکت های بزرگ در مقایسه با شرکت های کوچک به احتمال زیاد از رویه حسابداری استفاده می کنند که سود را کمتر نشان می دهند . اندازه و بزرگی شرکت ، شاخص برای توجه و مد نظر بودن وجهه سیاسی آن است . بر این اساس ، فرض بر آن است که اگر اشخاص طرف قرار داد شرکت بدانند که سود حسابداری نشان دهنده ی تملک انحصاری مالک نسبت به سود است . در آن صورت ممکن است این آگاهی برای شرکت گران تمام شود . از این رو اگر مدیران شرکت ها حس کنند که در کانون توجهات قرار گرفته اند ، این انگیزه را دارند تا از روش های حسابداری استفاده کنند که سود را کمتر نشان می دهد . آنها با این گونه رفتار سعی دارند تا احتمال اقدامات سیاسی علیه شرکت و در نتیجه هزینه مورد انتظار سیاسی را کاهش دهند . هزینه هایی که در پی افزایش سود از سوی اتحادیه های کارگری به منظور افزایش دستمزد از شرکت ها درخواست می گردد. از جمله هزینه های سیاسی است.

فهرست مطالب

مدیریت سود

فلسفه مدیریت سود

مدیریت سود چیست؟

مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد

شیوه های مدیریت سود

مدیریت واقعی سود (دست کاری فعالیت های واقعی)

پیامدهای دست کاری فعالیت های واقعی

تفاوت­های بین­مدیریت اقلام تعهدی­اختیاری و دست­کاری فعالیتهای واقعی

هزینه های مربوط به دست کاری فعالیت های واقعی

انگیزه های مدیریت سود

انگیزه های قراردادی

انگیزه های بازار

انگیزه های قانونی

حاکمیت شرکتی

هیات مدیران

کمیته حسابرسی

واحد حسابرسی داخلی

حسابرسی برون سازمانی

جنسیت مدیران

تعریف مدیریت

تفاوت مدیریتی میان مرد و زن

پیشینه تحقیق

پیشینه تحقیقات داخلی

پیشینه تحقیقات خارجی

منابع


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.