مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

مرجع کامل طرح های گرافیکی و پروژه های دانشجویی

مقاله های دانشجویی و دانش آموزی ، پاورپوینت و اسلاید ، تحقیق ، فایلهای گرافیکی( هر آنچه درباره پروژه های و تحقیقات خود می خواهید فقط در قسمت جستجو مطلب مورد نظر خود را وارد کنید )

دانلود فایل مقایسه دبیرستان های دخترانه دولتی و غیرانتفاعی از نظر میزان برخورداری از ویژگی‌های سازمان

مقایسه دبیرستان های دخترانه دولتی و غیرانتفاعی از نظر میزان برخورداری از ویژگی‌های سازمان
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 17
فرمت فایل docx
حجم فایل 383 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 150
مقایسه دبیرستان های دخترانه دولتی و غیرانتفاعی از نظر میزان برخورداری از ویژگی‌های سازمان

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

مقایسه دبیرستان های دخترانه دولتی و غیرانتفاعی از نظر میزان برخورداری از ویژگی‌های سازمان

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق..................... 1

تعریف و بیان مسأله....................... 2

اهمیت مسأله.............................. 5

هدف تحقیق................................ 9

سوالات تحقیق.............................. 9

تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق............ 10

فصل دوم: ادبیات تحقیق................... 14

بخش اول: پیشینه نظری تحقیق............. 18

سیر تحولات نظریه‌های سازمان ومدیریت....... 18

سابقه سازمان یادگیرنده.................. 21

تئوری یادگیری سازمانی................... 24

تعاریفی از یادگیری سازمانی.............. 25

سازمان یادگیرنده........................ 28

یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده...... 34

عنوان صفحه

نقش مکاتب فکری در سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی.......................................... 37

اصول سازمان‌های فراگیر از نظر «پیترسنج».. 40

تفاوت سازمانهای یادگیرنده با سازمان‌های سنتی 54

بررسی و مقایسه نظریه پیترسنج با نظریه صاحبنظران دیگر.......................................... 58

چگونه یک سازمان یادگیرنده با سازمان‌های دیگر متفاوت است؟.......................................... 60

اجزای سازنده سازمان یادگیرنده........... 66

سازمان یادگیرنده در آینده............... 69

راهبردهای ایجاد و گسترش سازمان یادگیرنده 70

راهکارهای اجرایی سازمان‌های یادگیرنده.... 75

مزایای ایجاد سازمان یادگیرنده........... 76

تغیرات ساختاری لازم براساس سازمان یادگیرنده در درون سازمان موجود (مدارس)...................... 78

مدارس یادگیرنده......................... 80

ویژگی‌های مدرسه یادگیرنده................ 89

مقایسه‌ مدارس دولتی و غیرانتفاعی......... 96

بخش دوم: بررسی پیشینه تحقیق............. 99

نتیجه‌گیری.............................. 114

عنوان صفحه

فصل سوم: روش تحقیق..................... 118

روش تحقیق............................. 119

جامعه آماری............................ 120

نمونه و روش نمونه‌گیری.................. 120

روش جمع‌آوری اطلاعات .................... 121

روش تجزیه و تحلیل داده‌ها............... 122

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافته‌ها........ 123

اطلاعات توصیفی گروه نمونه.............. 124

جمع‌بندی................................ 131

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات........ 132

بحث و نتیجه‌گیری........................ 133

محدودیت‌های پژوهشی...................... 134

فهرست منابع............................ 137

ضمائم.................................. 142

چکیده:

امروزه مفهوم نوینی که با پیچیده شدن محیط سازمان‌ها مطرح می‌شود، مفهوم «سازمان یادگیرنده» می‌باشد. هر چقدر عدم اطمینان محیطی (پیچیدگی وتغییرات محیطی) بالا باشد، سازمان‌ها نیاز بیشتری به دانستن و آگاهی گسترده از عوامل محیطی دارند تا بتوانند خود را با تغییرات و تحولات محیطی تطبیق دهند. سازمان یادگیرنده را نوعی از سازمان به شمار می‌آورند که هدف اصلی آن یادگیری است و آموزش و یادگیری در آن نهادینه شده است..

«سازمان یادگیرنده» در طول زمان می‌آموزد، تغییر می‌کند و عملکردش را متحول می‌سازد. «سازمان یادگیرنده» سازمانی است که عملکردهایش از طریق آگاه شدن و درک بهتر بهبود می‌یابد و اصلاح می‌شود (الوانی، 1378-ص3)

برای ایجاد و توسعه سازمان‌های یادگیرنده لازم است گام‌های اولیه را از مدارس و ایجاد عادت به تفکر خلاق و یادگیری دائمی در تربیت شوندگان آغاز کنیم. کسب اطلاعات درست یادگیری در سنین خردسالی و در سالهای نخستین مدرسه شکل می‌گیرد و در طول حیات ادامه می‌یابد. مهارت‌های شناختی درست لازمه پیشرفت تحصیلی و ایجاد رغبت و انگیزه برای یادگیری می‌باشد. یادگیری تنها به سالهایی که در مدرسه می‌گذرد اختصاص ندارد ایجاد فرهنگ یادگیری و تبدیل مدارس به سازمان‌های یادگیری مستلزم نگاهی دیگر به آموزش وبرنامه‌ریزی آن است. (مشایخ، 1380- ص135-164)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.