دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 37 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 841 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
مسئله اصلی این پژوهش بررسی نقش و اهمیت دارایی فکری در ارزش واقعی شرکتها و کارکرد مالی آنهاست. مسئلهای که اهمیت و جایگاه تعیینکنندهای در موفقیت یا شکست شرکتها دارد. از سوی دیگر به دلیل اقبال و توجه رو به افزایش شرکتهای مطرح نسبت به مفهوم دارایی فکری، این پژوهش تلاشی برای ارج نهادن بر این مفهوم در کشور و نیز بررسی و مقایسه در صنعت مواد غذایی نیز به شمار میآید.
جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه شرکتهای پذیرفته شده در صنعت غذایی بورس اوراق بهادار تهران میباشد. بنابراین در تحقیق حاضر کلیه شرکتهای پذیرفته شده در صنعت غذایی بورس و اوراق بهادار تهران در یک بازه زمانی از سال 1383 تا 1392، جامعه آماری تحقیق می باشند. برای آزمون مدل های تحقیق از روش پانل دیتا و مدل های رگرسیون خطی چند متغیره استفاده شده است.
در نهایت تعداد 48 شرکت باقی ماند که دارای ویژگی های مورد بررسی در این پژوهش بود که در تحلیل های آماری از این شرکت ها استفاده شد.